• یکشنبه 3 تیر 1403
  • الأحَد 16 ذی الحجه 1445
  • 2024 Jun 23
چهار شنبه 19 مهر 1402
کد مطلب : 205403
+
-

آتیلا نامی باصلابت اما مهربان!

نگاه
آتیلا نامی باصلابت اما مهربان!

سیدسروش طباطبایی‌پور

در نوجوانی، او را با «محله‌ی برو بیا» شناختم؛ طنزی نوجوانانه که تلاش می‌کرد قانون را به بچه‌ها بیاموزد. یکی از نقش‌هایش، پسری بود که عادت داشت همیشه گریه کند، حتی در شادی! در مجموعه‌ی «محله‌ی بهداشت» هم خوش درخشید و دل کودکانه‌‌ی ما را برد. بازی در بیش از 70فیلم سینمایی، 70سریال، تله‌فیلم، تله‌تئاتر و ده‌ها نمایش و تئاتر، از او هنرمندی پرکار به‌وجود آورد. نقش‌هایی هم که به‌عهده می‌گرفت، بسیار متنوع بودند؛ از طنازی‌های «اسپاگتی در هشت دقیقه»، کاری از رامبد جوان گرفته تا نقش تأثیرگذار و سنگین «زیر تیغ» اثر محمدرضا هنرمند.
همکارانش می‌گویند بازیگری خوش‌قول بود و هر نقشی که داشت، تمام فیلم‌نامه را می‌خواند و حفظ می‌کرد.
در تربیت هنرجو هم ید طولایی داشت؛ نمونه‌اش، ستاره و خسرو، فرزندان او بودند. خودش می‌گفت: «شروع بازیگری من یک تصادف بود. با مادرم (مرحوم جمیله شیخی) سر تمرین نمایش «حکومت زمان‌خان بروجردی»، اثر مرحوم رکن‌الدین خسروی رفته بودیم. در آن نمایش، پسری هم‌سن من، نقشی به‌عهده داشت که آن روز نیامده بود. برای همین آقای خسروی از من خواست به ‌جای او تمرین کنم و همین شد که من، بازیگر شدم.
مسعود کرامتی درباره‌ی او می‌گوید: «آتیلا صداقتی داشت که من در کمتر کسی آن را دیده بودم و این برای من بسیار با ارزش بود. عشق عجیبی به بازیگری، علی‌الخصوص تئاتر داشت و به نوعی می‌توان گفت این عشق و صداقت به قدری در او پررنگ بود که واقعاً می‌توان گفت آتیلا همان شرافت تئاتری‌ها را داشت.»
او با هنرش، در رفتار مردم سرزمینش اثرگذاشت و جمعه‌ی هفته‌ی پیش رفت تا نقشی دیگر را در جهان هستی بر عهده بگیرد.
قرار است پیکر این هنرمند فقید، فردا پنج‌شنبه، 20مهر در قطعه‌ی هنرمندان بهشت‌زهرا و در کنار مادرش آرام‌گیرد.

این خبر را به اشتراک بگذارید