• پنج شنبه 27 اردیبهشت 1403
  • الْخَمِيس 8 ذی القعده 1445
  • 2024 May 16
چهار شنبه 19 مهر 1402
کد مطلب : 205379
+
-

نکته بازی/ این الان «عروسی» است؟

اگر قرار باشد فهرست نگون‌بختی‌های فوتبال ایران را ردیف کنیم، حتما یکی از آنها «کاهش توقعات» رسانه‌ها و افکار عمومی در زمینه مسائل مختلف است؛ ازجمله در مورد مواجهه با کیفیت و ثمربخشی لژیونرها. زمانی افتخارمان این بود که بچه‌های ایران در بوندس‌لیگا آقای پاس گل می‌شوند و یک استادیوم یکصدا اسمشان را فریاد می‌زنند اما حالا باید دلخوش باشیم به اینکه سامان قدوس چند دقیقه برای برنتفورد بازی کرده و به قول یکی از سایت‌های پرمخاطب، عروسی به کوچه‌اش آمده است! این سایت با استناد به اینکه قدوس در 4بازی از 8مسابقه این فصل برای دقایقی به میدان آمده و نیز به اردوی تیم ملی دعوت شده، از درخشش او تعریف کرده. فقط خدا را شکر سون هیونگ مین فارسی بلد نیست و این اخبار را نمی‌خواند!

چمن یا میدان مین؟
به‌نظر می‌رسد اگر چمن ورزشگاه آزادی را مین‌گذاری می‌کردند و بازیکنان را بدون نقشه و راهنما روی آن می‌فرستادند، باز تلفات پرسپولیس کمتر از این می‌شد! در دقایق ابتدایی بازی با النصر عربستان مهدی ترابی مصدوم شد و هنوز به میدان برنگشته. دقایقی بعد میلاد سرلک لیز خورد و کارت زرد گرفت که بعد موجب اخراج این بازیکن شد. اواخر آن مسابقه هم نوبت وحید امیری شد که صدمه ببیند. در دومین بازی پیاپی پرسپولیس در آزادی هم یاسین سلمانی رباط پاره کرد که گفته می‌شود کل فصل را از دست خواهد داد، در میانه‌های نیمه دوم هم میلاد سرلک مصدوم شد که اگر اخبار درست باشد، 4هفته غایب خواهد بود. مجموع قرارداد این بازیکنان قطعا از 50میلیارد تومان بیشتر است؛ هزینه ترمیم چمن آزادی چقدر است؟!

گمشده‌ای به نام دربی
به‌نظر می‌رسد سازمان لیگ فقط یک هفته از مسابقات فصل بیست‌وسوم را برگزار کرد تا مردم یادشان بیاید اصلا فوتبال باشگاهی هم وجود داشته و خاطرات نوستالژیک و قدیمی‌شان زنده شود. حالا اما بلافاصله دوباره لیگ تعطیل شده تا تیم ملی راهی تورنمنت چهارجانبه اردن شود. بازی‌های هفته هفتم در حالی برگزار شد که کل مسابقات هفته ششم و بخشی از بازی‌های هفته پنجم به تعویق افتاده بود. الان هم نمی‌دانیم اگر تیم ملی از اردن برگردد، اول کدام مسابقات برگزار خواهد شد و قرار است لیگ را از کدام نقطه پی بگیریم؟ جالب اینجاست که این وسط یک دربی هم داشتیم که کلا گم و گور شد. قرار بود این بازی مرداد برگزار شود، اما الان در نیمه دوم مهر هنوز زمان و مکان انجام آن مشخص نیست. آفرین بچه‌ها!

 

این خبر را به اشتراک بگذارید