• جمعه 14 اردیبهشت 1403
  • الْجُمْعَة 24 شوال 1445
  • 2024 May 03
چهار شنبه 19 مهر 1402
کد مطلب : 205370
+
-

خمس شبیه برانکو

سیامک نعمتی می‌گوید تمرینات سرمربی تراکتور تا حدود زیادی شبیه تمرینات سرمربی سابق پرسپولیس است و کارکردن با این دو مربی بزرگ آرزوی خیلی‌ها‌ست

خمس شبیه برانکو

امیرحسین اعظمی

سیامک نعمتی بعد از جدایی از پرسپولیس تصمیم گرفت فوتبالش را در یک تیم پرطرفدار دیگر ادامه دهد و درنهایت راهی تراکتور شد. او حالا اعتماد پاکو خمس را هم به‌دست آورده و امیدوار است روزهای خوبی را با تراکتور تجربه کند. نعمتی که در آخرین بازی تراکتور یکی از گل‌های تیمش را هم به ثمر رساند، در گفت‌وگو با همشهری به سؤالات پاسخ می‌دهد.

   بعد از نتایج ضعیفی که در ابتدای فصل گرفتید، به‌نظر می‌رسد کسب 4برد پیاپی همه‌‌چیز را در تیم شما تغییر داده است؟
ما شروع خوبی نداشتیم ولی همه می‌دانستند تراکتور نیاز به زمان دارد و بازیکنان هم در این زمینه صحبت کردند. حتی آقای خمس هم گفت که تیم نیاز به زمان دارد و خدا را شکر که گذر زمان نشان داد تیم خوبی داریم و توانستیم بردهای خوبی به‌دست بیاوریم. امیدوارم بعد از شروع مجدد لیگ برتر بردها را ادامه دهیم و هواداران را خوشحال کنیم.

   بعد از جدایی از پرسپولیس، حالا در یک تیم پرطرفدار دیگر هستی. جو تراکتور چطور است؟
برای هر بازیکنی وقتی جابه‌جا می‌شود، یک مقدار شرایط در ابتدا سخت است ولی گذر زمان همه‌‌چیز را تغییر می‌دهد. تراکتور تیمی باشخصیت و بزرگ است که هواداران پرشوری دارد. هر تیمی در تبریز مقابل تراکتور قرار بگیرد، کار سختی دارد. هواداران تراکتور همیشه در تبریز و شهرهای دیگر که بازی می‌کنیم، حامی تیم هستند و امیدوارم با حمایت آنها فصل فوق‌العاده‌ای را رقم بزنیم.

   کار کردن با خمس چطور است؟
قبل از اینکه به تراکتور بیایم با ایشان صحبت کردم و شناخت قبلی از این مربی داشتم. حالا مدتی است که با او کار می‌کنم و شرایط نسبت به قبل فرق کرده است. خمس مربی بزرگی است که به ایران آمده و شخصیت بزرگی دارد. او در تمرینات بسیار جدی است ولی در بیرون از تمرین با بازیکنان شوخی می‌کند و جو خوبی در تیم ایجاد کرده است. خمس نکات خوبی به بازیکنان می‌گوید و تمرینات متنوعی دارد. بازیکنان تراکتور زیرنظر این مربی پیشرفت می‌کنند و خوشحالم که با این مربی قوی کار می‌کنم. امیدوارم همه ما در کنار هم یک تیم پرقدرت داشته باشیم، من از کار کردن با این مربی لذت می‌برم.

   تو با برانکو هم در پرسپولیس کار کردی. او و خمس چه تفاوت یا شباهت‌هایی با هم دارند؟
بله، من با برانکو کار کردم که واقعا مربی بزرگی بود و افتخارات خوبی را با پرسپولیس کسب کرد. حالا هم کار‌کردن با خمس را تجربه می‌کنم و هر دو آنها مربیان بزرگی هستند. نوع تمرینات این دو مربی 50 تا 60درصد به هم نزدیک است و آنها واقعا مربیان بزرگی هستند که برای کارشان وقت می‌گذارند. کار‌کردن با برانکو و خمس آرزوی خیلی‌ها‌ست.

   تراکتور تا به امروز قهرمان لیگ نشده است. فکر می‌کنی با وجود استقلال، پرسپولیس و سپاهان، شانسی برای قهرمانی داشته باشید؟
همه هواداران تراکتور دوست دارند قهرمانی تیمشان را در لیگ برتر ببینند، ولی از حالا صحبت در مورد قهرمانی درست نیست. من دوست دارم بازی به بازی جلو برویم و گرفتن امتیازها بسیار مهم است. چیزی که در آخر فصل قهرمان را مشخص می‌کند، نتیجه‌گرفتن است و باید روی این موضوع تمرکز کنیم. من اطمینان دارم بازیکنان، کادر فنی، مالک باشگاه و مدیریت، در کنار هم می‌توانیم یک فصل خوب را رقم بزنیم ولی از حالا نباید در مورد بحث قهرمانی ذهن خود را درگیر کنیم. الان فقط بردن برای تراکتور مهم است. این تیم سرحال و باانگیزه است و امیدوارم این روند را ادامه دهیم.

   این روزها مشکلات سخت‌افزاری فوتبال ایران، صدای مربیان، بازیکنان و هواداران فوتبال را درآورده است. در این خصوص چه صحبتی داری؟
حرف شما درست است. فوتبال ما از لحاظ سخت‌افزاری پیشرفت خاصی نکرده و یکی از مشکلات اساسی مربوط به زمین چمن است که می‌تواند نقش مهمی در پیشرفت تیم‌ها و بازیکنان داشته باشد. حتی در لیگ دسته‌ دوم و سوم هم باید امکانات به بهترین شکل باشد؛ لیگ برتر که جای خودش را دارد. خوشبختانه آقای زنوزی امکانات خوبی را برای ما فراهم کرده و کیفیت زمین تمرین ما خوب است، حتی کیفیت زمین چمن ورزشگاه یادگار هم خوب است. من خوشحالم که تراکتور امکانات خوبی را در اختیار بازیکنان قرار داده و تا حالا چنین امکاناتی را در ایران ندیده بودم. از این بابت از آقای زنوزی ممنون هستم، امیدوارم کیفیت زمین‌ها خوب شود چون وقتی یک پاس ساده نتوانید بدهید قطعا فوتبال زیبا نخواهید دید. این زمین‌ها چهره فوتبال در ایران را زشت می‌کند و فوتبال با این شرایط پیشرفت نخواهد کرد. ما هزینه‌های زیادی انجام می‌دهیم ولی هیچ وقت توجه نکردیم چمن و امکانات چقدر مهم است.

   برخی معتقدند سطح فنی لیگ ایران بالا نیست. خودت در مورد کیفیت فنی لیگ چه نظری داری؟
از لحاظ بازیکنان و مربیان، کیفیت خوبی داریم ولی از لحاظ سخت‌افزاری خیلی ضعیف هستیم. فوتبال ما بازیکنان و مربیان خوبی در اختیار دارد و اگر امکانات روز دنیا را در ایران ببینیم، قطعا یکی از بهترین لیگ‌های آسیا را خواهیم داشت و بازیکنان خارجی خوبی هم به ایران می‌آیند که به پیشرفت فوتبال ما کمک می‌کنند.

   در مورد تعطیلی‌های متعدد لیگ چه صحبتی داری؟
امیدوارم دیگر چنین تعطیلی‌هایی نداشته باشیم، چون بازیکنان و تیم‌ها به‌دلیل فشار تمرینات و بدنسازی‌ها ضربه می‌خورند. اگر لیگ ما خوب و منظم برگزار شود، تیم ملی هم با شرایطی ایده‌آل راهی جام ملت‌های آسیا خواهد شد.

 

این خبر را به اشتراک بگذارید