• دو شنبه 17 اردیبهشت 1403
  • الإثْنَيْن 27 شوال 1445
  • 2024 May 06
سه شنبه 18 مهر 1402
کد مطلب : 205284
+
-

قیمت کله‌پاچه نجومی شد

مصرف کله‌‌پاچه در فصل سرد طرفداران  زیادی دارد؛ موضوعی که رئیس اتحادیه طباخان تهران هم به آن اشاره دارد. عبدالرضا احمدیان‌فر در گفت‌وگو با همشهری گفت: با ورود به فصل سرما معمولا تقاضا برای مصرف کله‌‌پاچه افزایش می‌یابد اما ما در عرضه این غذا با مشکلاتی مواجه هستیم.
احمدیان‌فر ادامه داد:‌ یکی از مشکلات بزرگ ما، کمبود کله به‌دلیل کاهش کشتار گوسفند در داخل کشور است که باعث شده قیمت‌های کله‌‌پاچه به‌صورت نجومی بالا برود. البته ما در این زمینه از اتاق اصناف درخواست کرده‌ایم که اگر امکان دارد واردات آلایش گوسفندی صورت بگیرد و اگر این امکان نیست از جهادکشاورزی درخواست واردات دام زنده را داشته باشند.
رئیس اتحادیه طباخان تهران افزود: در حال حاضر ما شاهد واردات گوشت به کشور هستیم اما با توجه به تقاضای بالا برای مصرف آلایش و متعلقات دام در ایران، تقاضای ما این است که دام زنده وارد و در داخل کشور کشتار شود تا علاوه بر گوشت، ما بتوانیم از آلایش آن هم استفاده کنیم و به تقاضای مردم پاسخ دهیم.
احمدیان‌فر با بیان اینکه افزایش عرضه می‌تواند قیمت‌ کله‌‌پاچه را پایین بیاورد، گفت: گرانی بر میزان تقاضای مردم تأثیر گذاشته و هرچند در فصل سرما اوضاع صنف ما بهتر می‌شود اما میزان مصرف در مقایسه با قبل کاهش یافته و مردم کمتر کله‌پاچه می‌خورند.

فروشگاه‌های آنلاین سوء‌استفاده می‌کنند
در حال حاضر، طبق نرخنامه میادین میوه و تره‌بار شهرداری تهران، نیم دست کله‌پاچه خام گوسفندی ۲۸۰هزار تومان است. قیمت هر دست کله‌پاچه در قصابی‌های تهران هم بین ۴۵۰ تا ۵۰۰هزار تومان است که این قیمت در سوپرهای گوشت آنلاین به ۶۰۰ تا ۶۹۰هزار تومان افزایش می‌یابد.
رئیس اتحادیه طباخان تهران در واکنش به این قیمت‌ها گفت: قیمت قصابی‌ها منطقی است چون همانطور که اشاره شد کاهش عرضه در افزایش قیمت‌ها نقش داشته است اما متأسفانه فروشگاه‌های آنلاین از شرایط موجود سوء‌استفاده کرده و گرانفروشی می‌کنند که ما از سازمان بازرسی تقاضا داریم با آنها برخورد کند.

یک پرس کله‌‌پاچه چند؟
قیمت‌هایی که در بالا عنوان شد، قیمت کله‌پاچه خام است و یک دست کامل کله‌پاچه در کله‌پزی‌ها بین 700 تا 785 هزار تومان است. در طباخی‌های شهر تهران، یک پرس آبگوشت ساده 20هزار تومان، آبگوشت ساده با مغز 50 تا 85هزار تومان، یک پرس سیراب شیردان 100 تا 125هزار تومان، یک دست کامل سیراب شیردان 200 تا 250هزارتومان، پاچه جفتی 100هزار تومان، زبان 130 تا 150هزار تومان، مغز یک عدد 100 تا 130هزار تومان، آب مغز 55هزار تومان، یک پرس گوشت 110تا 150هزار تومان و یک عدد چشم 30 تا 35هزار تومان است. قیمت نان سنگک هم 5 تا 9هزار تومان است.

 

این خبر را به اشتراک بگذارید