• پنج شنبه 13 اردیبهشت 1403
  • الْخَمِيس 23 شوال 1445
  • 2024 May 02
سه شنبه 18 مهر 1402
کد مطلب : 205232
+
-

قصاص عامل جنایت اصفهان

جوانی که در جریان درگیری با یکی از هم‌محلی‌هایش او را با چاقوی دسته زنجان به قتل رسانده بود صبح دیروز در زندان اصفهان قصاص شد.
به گزارش همشهری، این درگیری خونین اواسط سال 99در حاشیه اصفهان اتفاق افتاد. ماجرا از این قرار بود که 2 جوان که از قضا با یکدیگر هم‌محلی نیز بودند بر سر مسئله‌ای پیش پا افتاده در کوچه با یکدیگر بحث‌شان شده در این بین متهم با چاقو ضربه‌ای به مقتول زده و گریخته بود. یک روز پس از این جنایت درحالی‌که تحقیقات پلیس برای دستگیری عامل قتل آغاز شده بود او نزد مأموران رفت و خودش را تسلیم کرد. متهم 25ساله در جریان اعترافاتش گفت: ما با یکدیگر دوست بودیم و هیچ اختلاف قبلی بین ما نبود، اما آن روز در کوچه با یکدیگر چشم در چشم و درگیر شدیم. آن روز به‌طور اتفاقی چاقو همراهم بود و من هم با آن ضربه‌ای به طرف مقابل زدم و فرار کردم.
او درباره چاقویی که با آن مرتکب قتل شده بود نیز گفت: چند روز قبل از این حادثه به زنجان سفر کرده بودم. در آنجا بود که این چاقو را دیدم و چون از آن خوشم آمده بود خریدم.
به‌دنبال اعترافات متهم، او در دادگاه کیفری یک استان اصفهان محاکمه و به قصاص محکوم شد. اولیای دم از همان روز اعلام کردند که حاضر به بخشش نیستند و خواسته‌شان فقط قصاص قاتل است. این حکم مدتی بعد در دیوان عالی کشور نیز مهر تأیید خورد و همه‌‌چیز برای اجرای حکم آماده بود. اواخر سال 1401محکوم به قصاص در زندان پای چوبه دار رفت اما اولیای دم در آخرین لحظات پیش از اجرای حکم به او مهلت دادند و اجرای حکم متوقف شد. صبح دیروز اما محکوم به قصاص برای دومین مرتبه در زندان پای چوبه‌دار رفت. این بار اولیای دم برای اجرای حکم مصمم بودند و با وجود تلاش برای جلب رضایت آنها، حاضر به گذشت نشدند و به این ترتیب حکم قصاص قاتل جوان اجرا شد.

این خبر را به اشتراک بگذارید