• یکشنبه 29 مهر 1403
  • الأحَد 16 ربیع الثانی 1446
  • 2024 Oct 20
شنبه 15 مهر 1402
کد مطلب : 204915
لینک کوتاه : newspaper.hamshahrionline.ir/Anrv1
+
-

عدد خبر

16 هزار
تخت بیمارستانی در دو سال گذشته  در ظرفیت درمانی کشور اضافه شده است. به‌گفته معاون اجرایی رئیس‌جمهور، این یعنی 10درصد تمام تخت‌های بیمارستانی در کل کشور در همین دو ســــال عمر دولت افتتاح شده است. به‌گفته منصوری، ســـلامت برای دولت از اولویت‌های خـاص محسوب می‌شود.

150 هزار
تخت بیمارستانی از ابتدای شکل‌گیری نظام سلامت در ایران تا به امروز ایجاده شده است. افتتاح پروژه‌های عظیمی چون بیمارستان حکیم و بیمارستان غدیر و بیمارستان حضرت مهدی (عج) و...، باعث شده است تا اضافه شدن تخت‌های بیمارستانی در ایران با شتاب بیشتری دنبال شود.

32 مرگ
در هزار تولد زنده، قبل از انقلاب اتفاق می‌افتد. اما با پیشرفت نظام سلامت کشور، در حال حاضر این عدد به هشت مرگ در هر هزار تولد زنده کاهش یافته است. مرگ‌ومیر مادران نیز از 235مورد در صد هزار نفر به یک‌دهم، یعنی 25مورد در هر صد هزار نفر کاهش یافته است.

300 تخت
بیمارستانی، تا یک‌ماه دیگر به تخت‌های بیمارستانی کشور افزوده خواهد شد. این تخت‌ها، در قالب افتتاح بیمارستان شهریار اتفاق خواهد افتاد. 33سال از کلنگ‌زنی بیمارستان شهریار گذشته و حالا به بهره‌برداری خواهد رسید. بیمارستان‌های اسلامشهر و پیشوا و شهید مفتح ورامین هم در حال اجرا هستند تا به بهره‌برداری برسند.

76 سال
سن امید به زندگی در کشور است. این آمار را وزیر بهداشت تازگی‌ها اعلام کرده است. از دلایل مهم افزایش سن امید به زندگی، گسترش امکانات و حمایت‌های بهداشتی است. به‌گفته عین‌اللهی، در حال حاضر 32میلیون ایرانی از بیمه رایگان برخوردارند.

93 شهرستان
امروزه میزبان طرح سلامت خانواده هستند. به‌گفته وزارت بهداشت، قبل از بروز بیماری، افرادی که تحت پوشش این طرح هستند، از نظر وضعیت جسمی مورد ارزیابی قرار می‌گیرند تا در نهایت، هدف آنها که ارتقای بهداشت و پیشگیری از بیماری‌هاست، عملیاتی شود.



 

این خبر را به اشتراک بگذارید
در همینه زمینه :