• جمعه 14 اردیبهشت 1403
  • الْجُمْعَة 24 شوال 1445
  • 2024 May 03
شنبه 15 مهر 1402
کد مطلب : 204878
+
-

افتتاح نیروگاه ۱۶مگاواتی «سیمین‌شهر»

نیروگاه ۱۶مگاواتی سیمین‌شهر گلستان روز جمعه، 14مهر با حضور داوود منظور، معاون رئیس‌جمهوری و رئیس سازمان برنامه و بودجه به بهره‌برداری رسید. این دومین نیروگاه مولد برق مقیاس کوچک شرکت کانسار خزر نیروگاه برق شهرستان بندرترکمن است و میزان اشتغال این پروژه ۴۰ نفر به‌طور مستقیم است.
به گزارش همشهری، فرماندار بندرترکمن در این آیین گفت: نیروگاه برق سیمین‌شهر ظرفیت تولید ۱۶ مگاوات را دارد و در تابستان سال‌جاری بهره‌برداری از آن آغاز شد.
نورمحمد جعفری ادامه داد: این نیروگاه در پیک مصرف برق در تابستان 5مگاوات برق سیمین‌شهر در شهرستان گمیشان و 8مگاوات برق بندر ترکمن را تامین کرد.  وی با بیان اینکه شهرستان بندرترکمن به ۶۰ مگاوات برق نیاز دارد، افزود: این نیروگاه ۱۴ درصد برق مصرفی آن را تامین می‌کند. فرماندار بندرترکمن ادامه داد: در هفته دولت ۹۷ درصد پروژه‌های اقتصادی توسط بخش خصوصی انجام شده بود و این نشان می‌دهد می‌توانیم با حمایت از بخش‌خصوصی پروژه‌های اثرگذاری را در استان و شهرستان شاهد باشیم. رئیس سازمان برنامه و بودجه هم در این آیین گفت: دولت سیزدهم در ابتدای فعالیت با کمبود ۱۵ هزار مگاواتی برق مواجه بود که توانست با تدبیر و برنامه‌ریزی این نیاز را تامین کند و با اهتمام دولت و وزارت نیرو، تابستان سال گذشته و امسال، قطعی برق به‌ویژه در بخش مشترکین خانگی نداشتیم. داوود منظور افزود: دولت سیزدهم تلاش دارد با سرمایه‌گذاری بخش خصوصی نیاز برقی بخش صنعت و کشاورزی را تامین کند تا برای نیاز مشترکان خانگی، متوسل به قطع برق نشود.‌





 

این خبر را به اشتراک بگذارید