• جمعه 14 اردیبهشت 1403
  • الْجُمْعَة 24 شوال 1445
  • 2024 May 03
پنج شنبه 13 مهر 1402
کد مطلب : 204782
+
-

جایی که با تیشه و چکش حفر شد

غار موزه وزیری

غار موزه وزیری


مسیر دسترسی:
پس از رسیدن به لواسانات تا انتهای بلوار مرکزی و بعد به‌سمت شمال شرقی بروید. مسیر را تا انتهای پارک لواسان ادامه بدهید. بعد از پشت‌سرگذاشتن ۷ کیلومتر از مسیر پرپیچ‌وخم به دوراهی بوجان می‌رسید. مسیرتان را به‌سمت چپ ادامه بدهید. بعد از ۳ کیلومتر تابلوی غار موزه وزیری لواسان را می‌بینید.

اولین غار موزه خصوصی ایران
 غار موزه وزیری، نخستین غارموزه‌خصوصی در ایران است که مرحوم ناصر هوشمند وزیری آن را راه‌اندازی کرد. او که به طبیعت علاقه زیادی داشت به همین‌خاطر در منطقه خوش‌آب‌وهوای لواسان، زمینی به مساحت هزار مترمربع خرید. ابتدا با تیشه و چکش، حفرکردن کوه را شروع کرد و در ادامه با مته برقی و کمپرسور دالان‌هایی را در دل کوه به‌وجود آورد. حفر دالان‌ها و آماده‌سازی غار 6سال زمان برد؛ موزه‌ای که در بخش ورودی‌اش  از یک باغ زیبا می‌گذرید که تعداد قابل توجهی از مجسمه‌ها و آثار غار موزه وزیری، در این فضای باز قرار دارد. در واقع، قبل از ورود به غار، از باغی زیبا عبور می‌کنید.

50سال تلاش هنرمندانه
وزیری آثار هنری و نتیجه ۵۰ سال تلاش خود را در آن به معرض نمایش گذاشته و تلاش کرده تا فرهنگ اصیل ایرانی را نشان دهد. آثار از مواد قابل بازیافت است و در آن شاهد مجموعه‌ای کم‌نظیر از شطرنج‌های تاریخی، مجموعه‌ای از 600نوع مختلف آفتابه، مجسمه‌هایی عجیب  و... هستیم.




 

این خبر را به اشتراک بگذارید