• جمعه 14 اردیبهشت 1403
  • الْجُمْعَة 24 شوال 1445
  • 2024 May 03
پنج شنبه 13 مهر 1402
کد مطلب : 204731
+
-

برای همسرتان خط و نشان نکشید

به‌وجود آمدن اختلافات و دلخوری‌های جزئی با خانواده همسر طبیعی است، اما در زمان بروز این اختلافات، انتظار و موضع‌گیری شما نسبت به همسرتان اهمیت زیادی دارد. مطالب زیر توصیه‌های مریم یکتا، مشاور خانواده و عضو سازمان نظام روانشناسی و مشاوره است که به شما کمک می‌کند در این مواقع اجازه ندهید این اختلافات بر ارتباط شما و همسرتان تأثیر بگذارد.
 وقتی با خانواده همسرتان دچار اختلاف می‌شوید در خانه مدام برای همسرتان خط و نشان نکشید و به این فکر کنید که قرار نیست او به آنها درست رفتار کردن را آموزش دهد.
مردها در بسیاری از مواقع به‌خاطر اشتباهات خانواده‌ خود شرمنده می‌شوند، اما وقتی خط و نشان کشیدن‌های همسرشان را می‌بینند و احساس می‌کنند در دعواهای زن و شوهری مظلوم واقع شده‌اند، تصمیم به انکار اشتباه‌های خانواده خود و جبهه گرفتن در برابر حرف‌های همسرشان می‌گیرند.
آنها به این فکر نمی‌کنند که رفتار خانواده‌شان درست بوده یا نه، بلکه تنها می‌خواهند در یک جنگ زن و شوهری بازنده نباشند. اگر نمی‌خواهید حمایت همسرتان را از دست دهید، شکایت‌های هر روزه‌ خود از اشتباه‌های خانواده‌اش را بر سرش آوار نکنید و از او نخواهید پیغام‌‌های شما را به آنها برساند.
حساب خانواده همسرتان را از او جدا کنید و تا زمانی که اشتباه‌هایی را در رفتار شریک زندگی‌تان ندیده‌اید، به‌خاطر خطاهای دیگران او را مجازات نکنید.

این خبر را به اشتراک بگذارید