• شنبه 27 مرداد 1403
  • السَّبْت 11 صفر 1446
  • 2024 Aug 17
چهار شنبه 12 مهر 1402
کد مطلب : 204621
+
-

اخبار کوتاه اقتصادی

 بانک مرکزی اعلام کرد: بیش از ۴میلیارد تراکنش در شاپرک در ۶‌ماه نخست امسال انجام شده است.
  وزیر نفت گفت: از آغاز به‌کار دولت سیزدهم تاکنون، ۲۰میلیارد دلار طرح‌های بالادستی و پایین‌دستی به بهره‌برداری رسیده است که اکثر آنها طرح‌های نیمه‌تمام بودند.
  مدیرعامل سازمان میادین میوه و تره‌بار با اشاره به برنامه‌ریزی‌های صورت گرفته در وزارت جهادکشاورزی برای تنظیم بازار گوشت، از کاهش قیمت گوشت گوساله در میادین خبر داد.
  با شکایت سازمان بورس و اوراق بهادار، حکم محکومیت قطعی یکی از متهمان پرونده‌های بورسی مبنی بر 12سال حبس تعزیری، جزای نقدی به مبلغ ۷۶میلیارد تومان و رد مال به ۸۳۳نفر زیان‌دیده صادر شد.
  معاون وزیر صنعت، معدن و تجارت گفت: ارز واردات خودرو از محل ارز صادرات همان واردکننده و همچنین محصولات غیرکه الزامی به عرضه ارز در سامانه نیما نداشته باشند، تأمین می‌شود.
  معاون نظارت بر اجرای سازمان ملی استاندارد گفت: براساس توافق بین وزیر صنعت، معدن و تجارت و رئیس سازمان ملی استاندارد، قرار شده تا پایان سال هر خودرویی که توانست استانداردهای ۸۵گانه را بگذراند تأییدیه استاندارد دریافت کند و شماره‌گذاری شود.
  تولید بنزین در ۱۰پالایشگاه ایران ۱۱۵میلیون لیتر در روز است و مصرف این فرآورده نفتی نیز به‌طور میانگین ۱۲۰میلیون لیتر در روز برآورد می‌شود.
  یک گروه به نمایندگی از بانک V.T.B روسیه پس از بازدید از ظرفیت‌ها و توانمندی‌های بندر امیرآباد، بر تقویت مسیر تبادل کالا بین 2 کشور با محوریت بندر امیرآباد تأکید کرد.
   معاون امور باغبانی وزارت جهادکشاورزی از ارزآوری بیش از یک میلیارد دلاری محصول پسته برای کشور خبر داد.


 

این خبر را به اشتراک بگذارید