• سه شنبه 11 اردیبهشت 1403
  • الثُّلاثَاء 21 شوال 1445
  • 2024 Apr 30
دو شنبه 10 مهر 1402
کد مطلب : 204570
+
-

خاطره آژانس دوستی ابدی شد

درگذشت فردوس کاویانی‌

خبر آخر
خاطره آژانس دوستی ابدی شد

فردوس کاویانی، بازیگر باسابقه سینما، تئاتر و تلویزیون ‌در ۸۲ سالگی دار فانی را وداع گفت.
این هنرمند با سابقه که از مدت‌ها قبل درگیر بیماری بود دیروز یکشنبه ۹ مهر در منزل شخصی‌اش از دنیا رفت.کاویانی دانش‌آموخته رشته بازیگری و کارگردانی از دانشکده هنرهای زیبای دانشگاه تهران بود.
او بازیگری را از سال ۱۳۴۰ با حضور در تئاتر آغاز کرد.وی بازیگر فیلم‌هایی چون «شهر قصه»، «اجاره‌نشین‌ها»، «بانو»، «میکس»، «سگ‌کشی» و نیز سریال‌های محبوب دهه۱۳۷۰ مانند «همسران» و «آژانس دوستی» بود. کاویانی 2 سال پیش در نشست‌های تاریخ شفاهی که در موزه سینما برگزار می‌شد گفته بود:«در سینما نقش‌های مکمل خیلی ظریف را دوست دارم و ترجیح می‌دهم زیرا برایم گویاتر است و خیلی به‌دنبال نقش‌های اول نیستم اما در تئاتر اغلب نقش اول را بازی کردم.»
بازیگری که اغلب او را در نقش‌های مفرح به یاد می‌آوریم به‌گفته خودش همیشه سعی‌اش بر شادکردن یک ملت بوده است:« مردم همیشه از آژانس دوستی به خوبی یاد می‌کنند، من معتقدم اگر اجتماع را بر مبنای دوستی بگذاریم همه مسائل و مشکلات از بین خواهد رفت. همه داستان‌هایی که در آژانس دوستی نشان داده شد در انتها به دوستی، باهم بودن، درد هم را دانستن و اینکه خوب است به هم کمک کنیم منتهی می‌شود و باید توجه داشته باشیم که اینها سازنده زندگی ما هستند.»‌

 

این خبر را به اشتراک بگذارید