• جمعه 14 اردیبهشت 1403
  • الْجُمْعَة 24 شوال 1445
  • 2024 May 03
دو شنبه 10 مهر 1402
کد مطلب : 204516
+
-

نکته بازی/ فناوری دوخت چمن

در شرایطی که چمن ورزشگاه آزادی در جریان بازی النصر و پرسپولیس مایه آبروریزی بود و سر و صدای زیادی به‌پا کرد، حالا قرار شده این زمین میزبان بازی نساجی و الهلال باشد. با توجه به حضور یک تیم عربستانی دیگر و ستاره‌هایی همچون نیمار در آزادی، اصلاح وضعیت چمن تبدیل به یک دغدغه بزرگ شده است. در این میان صادق درودگر، مدیرعامل نساجی با آب و تاب در مورد روند ترمیم چمن حرف زده و گفته: «فکر نمی‌کردم آنقدر
پیش رفته باشند. خوشبختانه وقتی به آنجا رفتیم، دیدیم برای چمن ورزشگاه حدود ۲۰۰نفر در زمین با یک سیستم خیلی ساده و علمی کار می‌کردند. تکه‌هایی که چمن کم حجمی داشت را از زمین خارج می‌کردند و این ۲۰۰نفر آدم چمن را می‌دوختند!» واقعا دست دوستان بابت این حجم از پیشرفت در تکنولوژی درد نکند!

دمتان گرم، اما...
خوشبختانه آزمون و خطاها در جریان استقبال از النصر در تهران باعث شد در اصفهان شاهد یک پیشواز شیک و قابل دفاع از کاروان الاتحاد باشیم. تصاویر و فیلم‌هایی که آمد خیلی قشنگ و شسته رفته بود و حتی باشگاه عربستانی هم واکنش خوبی به این موضوع نشان داد. دم دست‌اندرکاران گرم و البته که از هموطنان‌مان در اصفهان جز این هم انتظار نمی‌رفت. با این حال یک نکته را هم باید درنظر گرفت؛ اینکه شاید مهم‌ترین ستاره بین‌المللی الاتحاد کریم بنزما باشد که به‌دلیل مصدومیت سفر به ایران را از دست داد. اگر او می‌آمد، شاید این مراسم استقبال محک جدی‌تری می‌خورد. هرچند که نه بنزما و نیمار و نه هیچ بازیکن فعال دیگری در جهان فوتبال از نظر محبوبیت قابل مقایسه با رونالدو و لیونل مسی نیستند.

البته ما یادمان هست!
شکل برگزاری مسابقات این فصل لیگ بسیار عجیب بوده و شاید در جهان کم‌سابقه باشد. النصر بعد از بازی با پرسپولیس 3بازی دیگر در لیگ و جام پادشاهی انجام داد و بعد راهی بازی با استقلال تاجیکستان شد اما لیگ ایران مدت‌هاست که خوابیده و بعضی تیم‌ها حدود 40روز است هیچ مسابقه‌ای انجام نداده‌اند. یحیی گل‌محمدی هم با انتقاد از همین مسئله، در نشست خبری پیش از بازی با الدحیل گفته: «متأسفانه ما به‌خاطر برنامه‌ریزی غلط فدراسیون اصلا یادمان نمی‌آید آخرین بازی پرسپولیس چه زمانی بوده است.» برنامه‌ریزی افتضاح دوستان که جای خودش و اگر تا صبح هم انتقاد کنید حق دارید اما انصافا شرایط آخرین بازی پرسپولیس طوری نبود که به این آسانی از یاد برود. به النصر باختید، بدون حتی یک ضربه در چارچوب. کاش امشب شجاع‌تر باشید!



 

این خبر را به اشتراک بگذارید