• جمعه 14 اردیبهشت 1403
  • الْجُمْعَة 24 شوال 1445
  • 2024 May 03
دو شنبه 10 مهر 1402
کد مطلب : 204467
+
-

حضور ایران در نمایشگاه اندونزی

درنگ
حضور ایران در نمایشگاه اندونزی

چهل‌وسومین نمایشگاه بین‌المللی کتاب اندونزی، چهارشنبه گذشته افتتاح شد و جمهوری اسلامی ایران با بیش از۳۵۰عنوان کتاب، در این دوره از نمایشگاه حضور دارد.
به ‌گزارش همشهری، چهل‌وسومین دوره نمایشگاه بین‌المللی کتاب اندونزی با حضور آریس آیلمن نوگراها، رئیس اتحادیه ناشران اندونزی؛ محمد نیل الهمام، معاون اقتصاد دیجیتال و محصولات خلاق وزارت گردشگری و اقتصاد خلاق اندونزی؛ پارک سو دئوک، معاون سفیر کره‌جنوبی در اندونزی و محمد بروجردی، سفیر جمهوری اسلامی ایران در اندونزی در محل دائمی نمایشگاه‌های جاکارتا افتتاح شد.

جمهوری اسلامی با ۳۵۰عنوان کتاب در نمایشگاه کتاب اندونزی
خانه کتاب و ادبیات ایران با همکاری رایزنی فرهنگی جمهوری اسلامی ایران در اندونزی با بیش از ۳۵۰عنوان کتاب در موضوعات ایران‌شناسی، دین، ادبیات کلاسیک و معاصر، ادبیات کودک و نوجوان، ادبیات دفاع‌مقدس و آثار مقام معظم رهبری (مدظله العالی) به زبان انگلیسی و عربی و کتاب‌های شاخص ترجمه شده به زبان اندونزیایی در این نمایشگاه حضور دارد.
رونمایی کتاب، دیدار با نویسندگان و فعالان حوزه نشر اندونزی و برگزاری نشست‌های تخصصی ازجمله برنامه‌های جمهوری اسلامی ایران در این دوره از نمایشگاه کتاب اندونزی است.

حضور ناشرانی از ۲۵ کشور
نمایشگاه بین‌المللی کتاب اندونزی به‌عنوان یکی از قدیمی‌ترین نمایشگاه‌های فرهنگی در این کشور است که تاکنون بیش از 4‌دوره آن برگزار شده است. تا 6 سال گذشته این نمایشگاه صرفا در بخش ملی برگزار می‌شد و شرکت‌کننده خارجی نداشت اما در چند دوره اخیر، بخش بین‌الملل نیز به آن اضافه شده است. طبق آمار اعلام شده در چهل‌وسومین نمایشگاه بین‌المللی کتاب اندونزی، نمایندگان و ناشران بیش از ۲۵کشور در بخش نمایشگاهی و سالن رایت این نمایشگاه حضور دارند و پیش‌بینی‌شده که بیش از ۵۵هزار نفر از این نمایشگاه بازدید خواهند کرد.


 

این خبر را به اشتراک بگذارید