• پنج شنبه 13 اردیبهشت 1403
  • الْخَمِيس 23 شوال 1445
  • 2024 May 02
یکشنبه 9 مهر 1402
کد مطلب : 204389
+
-

ناکامی کامل مشتزن‌ها

نه سهمیه المپیکی به‌دست آمد و نه مدالی

ناکامی کامل مشتزن‌ها

تیم ملی بوکس ایران بدون هیچ‌ دستاوردی بازی‌های آسیایی را به پایان برد. نه‌تنها مدال این رشته برای کاروان ارزش داشت و حتی یک مدال هم می‌توانست تعیین‌کننده باشد که بازی‌های هانگژو نخستین‌ مرحله کسب سهمیه بازی‌های المپیک 2024 بود ولی بوکسورهای ایران با ناکامی کامل هانگژو را ترک کردند. تیم با ترکیب علی حبیبی‌نژاد، دانیال شه‌بخش، سیدشاهین موسوی، توفان شریفی و ایمان رمضان‌پور به بازی‌ها رفت که همگی در کسب سهمیه ناکام بودند. 5نماینده ایران در این رقابت‌ها فقط 2برد کسب کردند که آن هم فنی نبود و با رأی داوران پیروز شدند!
در نخستین روز از رقابت‌ها علی حبیبی‌نژاد در وزن ۶۳.۵کیلوگرم به داخل رینگ رفت که در همان مبارزه نخست خود مقابل حریف تایلندی ۳۰ بر ۲۷ باخت و حذف شد. دانیال شه‌بخش در وزن ۵۷کیلوگرم دیگر مشتزن حذف‌شده ایران بود که امید اول تیم برای کسب مدال بود. شه‌بخش مدال نقره قهرمانی آسیا و برنز قهرمانی جهان را در کارنامه دارد ولی در بازی‌های آسیایی نمایش ضعیفی از خود نشان داد و با شکست در مقابل لیو پینگ از چین از دور رقابت‌ها کنار رفت.
ایمان رمضان‌پور در وزن ۹۲+ کیلوگرم مشتزن کره‌جنوبی را شکست داد اما مقابل بوکسور هند باخت و از دور رقابت‌ها کنار رفت. نارندر هندی با پیروزی در این دیدار علاوه بر صعود به نیمه‌نهایی، مدال برنز خود را قطعی کرد. رمضان‌پور پس از شکست ‌مقابل حریف خود، گفت: «هیچ توجیهی برای باخت ندارم!»
شاهین موسوی بوکسور وزن ۸۰‌کیلوگرم هم حذف شد. او در دور اول استراحت کرد و در دور دوم مقابل نگماتولیف از تاجیکستان با رأی داوران بازنده شد.
توفان شریفی مشتزن ۹۰‌کیلوگرم ایران بود که روز آخر رقابت‌های بوکس مقابل حریف قزاقستانی خود شکست خورد و از دور مسابقات کنار رفت. توفان شریفی در نخستین مبارزه خود مقابل نماینده اردن، با رأی داوران برنده از رینگ خارج شده بود.

 

این خبر را به اشتراک بگذارید
در همینه زمینه :