• دو شنبه 17 اردیبهشت 1403
  • الإثْنَيْن 27 شوال 1445
  • 2024 May 06
شنبه 8 مهر 1402
کد مطلب : 204335
+
-

جمعه خوش برای نصف‌جهان

رئیس‌جمهور صبح دیروز به‌منظور بازدید و افتتاح چند پروژه به اصفهان سفر کرد

دولت
جمعه خوش برای نصف‌جهان

امیررضا قشقایی-روزنامه‌نگار

سیدابراهیم رئیسی، رئیس‌جمهور سیزدهم به ‌منظور بازدید و افتتاح چندین پروژه و همچنین حضور در افتتاحیه پنجمین دوره جایزه بین‌المللی مصطفی(ص) جمعه (۷ مهر ۱۴۰۲) به اصفهان سفر کرد.

اتفاقات مهم سفر یک روزه به اصفهان
بازدید از «خط انتقال آب دریای عمان به استان اصفهان» و آغاز عملیات اجرایی فاز دوم این طرح
بهره‌برداری رسمی از پروژه «تصفیه گازوئیل (DHT) پالایشگاه اصفهان»
حضور در مراسم افتتاحیه پنجمین دوره جایزه بین‌المللی مصطفی(ص) که به نوبل اسلامی در جهان مشهور است.

افتتاح فاز نخست نیروگاه فولاد مبارکه
ظرفیت فاز نخست نیروگاه شهید کاظمی فولاد مبارکه ۳۰۷ مگاوات و ظرفیت کلی آن ۹۱۴ مگاوات است. برای بهره‌برداری این پروژه حدود ۲۰ هزار میلیارد تومان سرمایه‌گذاری توسط شرکت فولاد مبارکه انجام شده است. از سوی دیگر نیروگاه شهید کاظمی فولاد مبارکه سومین واحد نیروگاهی خودتامین صنایع است که تاکنون وارد مدار شده است. داشتن بالاترین استانداردهای نیروگاهی، کاهش میزان مصرف گاز و آب مصرفی و بومی‌سازی بیش از ۷۰ درصد تجهیزات ازجمله ویژگی‌های نیروگاه «شهید حاج احمد کاظمی» شرکت فولاد مبارکه است.

آغاز فاز دوم پروژه انتقال آب از عمان
هدف اصلی در این پروژه انتقال 400میلیون مترمکعب آب از دریای عمان به استان اصفهان است. نرخ فرونشست زمین در استان اصفهان بسیار بالاست و مهم‌ترین عامل این موضوع، استفاده بی‌رویه از منابع آب زیرزمینی و خشکی زاینده‌رود است.در فاز نخست این پروژه که تنها بخشی از برنامه جامع احیای زاینده‌رود است، 70میلیون مترمکعب آب در سال به استان اصفهان منتقل خواهد شد و وابستگی صنایع اصفهان به منابع زیرزمینی و زاینده‌رود از بین خواهد رفت.

بهره‌برداری از واحد تصفیه گازوئیل

از جمله دستاوردهای پروژه مهم تصفیه گازوئیل می‌توان به تولید روزانه ۱۶ میلیون لیتر گازوئیل و سوخت پاک مطابق با استاندارد یورو 5، جلوگیری از انتشار ۳۰۰ تن گوگرد در روز در هوای کلانشهرهای کشور و کاهش گوگرد گازوئیل تولیدی پالایشگاه به کمتر از 01ppm اشاره کرد. لازم به ذکر است که ارزش مالی این طرح ۵۱۱ میلیون یورو است.

رئیس‌جمهور چه گفت؟
پیشرفتی که عامل قدرت می‌شود

رئیس‌جمهور در جریان مراسم بهره‌برداری رسمی فاز نخست نیروگاه برق مجتمع فولاد مبارکه ضمن قدردانی از زحمات و تلاش‌های دست‌اندرکاران این مجتمع صنعتی و تولیدی گفت: با تحقق اهداف درنظر گرفته شده در این عرصه، ایران که در حال حاضر رتبه دهم تولید فولاد در جهان را دارد، به جایگاه اولین‌ها در این عرصه ارتقا خواهد یافت.


حل مشکل مردم در زمان کمتر
سیدابراهیم رئیسی در جریان بازدید از پروژه انتقال آب از دریای عمان به اصفهان و آغاز عملیات اجرایی گام دوم این پروژه گفت: آبرسانی برای مصارف آشامیدنی، صنعت و کشاورزی، مسئله مهمی است؛ به‌ویژه اینکه استان اصفهان مشکل کمبود منابع آبی دارد. گزارش‌ها درباره این پروژه از صرفه‌جویی در زمان اجرای آن حکایت دارد و کاری که باید در مدت 3 سال انجام می‌شده، ظرف یک سال انجام گرفته است و اینکه مشکل مردم در زمان کمتری حل می‌شود، جای بسی خوشحالی دارد.



 

این خبر را به اشتراک بگذارید