• چهار شنبه 27 تیر 1403
  • الأرْبِعَاء 10 محرم 1446
  • 2024 Jul 17
شنبه 8 مهر 1402
کد مطلب : 204271
+
-

شیرین‌تر از طلا

مهدی الفتی اولین مدال تاریخ ژیمناستیک ایران در بازی‌های آسیایی را به دست آورد؛ نقره‌ای که از طلا هم با ارزش‌تر بود

تیتر یک
شیرین‌تر از طلا

مهدی الفتی، مدال نقره گرفت، شاید به ظاهر این خبر ارزش چندانی نداشته باشد؛ یک ورزشکار در بازی‌های آسیایی مدالی گرفته که حتی طلا نیست، اما این مدال تا امروز باارزش‌ترین و دلنشین‌ترین مدال کاروان ایران در بازی‌های هانگژو بوده است. نقره الفتی نخستین مدالی است که ژیمناستیک ایران در تاریخ بازی‌های آسیایی گرفته است، مدالی که نه کسی توقعش را داشت و نه برایش برنامه. در روزهایی که فدراسیون درگیر دعواهای مدیریتی بر سر صندلی ریاست است، حتی در پیش‌بینی‌ها شانسی برای روی سکو رفتن ژیمناست‌ها در نظر گرفته نشده بود، اما الفتی و ژیمناستیک دیروز کاروان و ورزش ایران را غافلگیر کردند. اینکه این نقره در چین و در بازی‌های آسیایی به‌دست آمد، ارزش آن را بیشتر هم می‌کند.
الفتی در پرش خرک فینالیست شده بود. او در مرحله مقدماتی با امتیاز 566/14در رده دوم ایستاده و راهی فینال شده بود. دیروز در فینال هم 2پرش انجام داد و در همان پرش اول امیدوارانه ظاهر شد. با سرعت خوب اجرایش را شروع کرد، ارتفاع زیادی گرفت و با فرود خوب، پرش را به پایان برد. این اجرا در حدی بود که رضا خیرخواه سرمربی تیم ملی را سرکیف آورد. پرش اول الفتی 933/14امتیاز داشت. او در پرش دوم هم خوب بود اما موقع فرود یک گام عقب گذاشت و به امتیاز 633/14رسید. شادی او در آغوش خیرخواه این نوید را برای تماشاگران ایرانی داشت که مدال قطعی شده‌است، همینطور هم شد. الفتی با امتیاز مجموع 783/14روی سکوی دوم رفت و یک مدال تاریخی برای ژیمناستیک و ایران گرفت. در این وسیله، نماینده ژاپن با 160/15امتیاز قهرمان شد و نماینده مالزی با امتیاز 466/14به مدال برنز رسید. ژیمناستیک ایران در 6 اسباب، محمدرضا خسرونژاد و محمدرضا حیدری را داشت که آنها به‌ترتیب هفتم و دهم شدند.

   الفتی: ثابت کردم می‌توانیم
شادی مهدی الفتی و سجده شکر او روی پرچم ایران برای تماشاگران حاضر در سالن جالب بود. الفتی بیشتر از این خوشحال است که به کشورهای آسیایی نشان داده ایرانی‌ها هم می‌توانند در ژیمناستیک مدال بگیرند: «بعد از چند سال بود که نمایندگان ایران توانستند مدال بگیرند. خیلی خوشحالم که توانستم این کار را انجام دهم. در آسیا ما همیشه زنگ‌تفریح دیگر کشورها بودیم، اما حالا ثابت کردم که می‌توانیم روی سکوی آسیایی و جهانی باشیم.»

   خیرخواه: در المپیک مدال می‌گیریم
خیرخواه هم بعد از مدال الفتی، از عملکرد بقیه ورزشکاران اظهار رضایت کرد و از آینده بهتری که در انتظار این رشته است، خبر داد: «ما می‌توانستم یک مدال دیگر هم در دارحلقه بگیریم اما کهنی روی یک لغزش، فینال را از دست داد. بقیه هم خوب کار کردند ولی افسوس مدال کهنی را می‌خورم. با شرایطی که بچه‌ها دارند ما هم می‌توانیم سهمیه المپیک بگیریم و  در المپیک هم مدال داشته باشیم.»

 

این خبر را به اشتراک بگذارید