• سه شنبه 11 اردیبهشت 1403
  • الثُّلاثَاء 21 شوال 1445
  • 2024 Apr 30
شنبه 8 مهر 1402
کد مطلب : 204258
+
-

ملاقات با میهمان ناخوانده

رئال‌مادرید با کاتالان‌های جدید صدرنشین بازی دارد

ملاقات با میهمان ناخوانده

خیرونای صدرنشین 19‌امتیازی امشب از ساعت 20 بازی تعیین کننده‌ای با رئال رده دومی دارد، از این لحاظ که مشخص خواهد شد آیا صدرنشین ناخوانده این فصل لالیگا یک جرقه است یا شبیه یونیون برلین 2‌فصل اخیر یا آتالانتای چند فصل قبل می‌خواهد تا آخر با بزرگان رقابت کند.
    این بازی در مونتولیوی مقابل خیرونا جدال جالبی میان تیم‌های اول و دوم لالیگاست. این سومین‌بار در تاریخ لالیگاست که 2‌تیم اول و دوم در کاتالونیا به مصاف هم می‌روند درحالی‌که یک طرف ماجرا بارسلونا نیست. اسپانیول در سال1940 مقابل ساراگوسا با نتیجه 2 بر صفر پیروز شد. یک‌بار دیگر هم اسپانیول در سال1952 مقابل اسپورتینگ با نتیجه 4 بر صفر برنده از زمین بیرون آمد.
    آلابا هم به جمع مصدومان رئال اضافه شده اما کارواخال برگشته. کارواخال با داور خوان لوییس پولیدو سانتانا دیدار خواهد کرد که فصل گذشته او را مقابل رئال سوسیداد اخراج کرد. وینیسیوس هم در برد 2 بر صفر مقابل لاس‌پالماس پس از یک‌ماه مصدومیت به ترکیب برگشت. البته خودش هم گفت که خوب بازی نکرده و هنوز آماده نشده.
    رئال به اعتراف آنچلوتی صاحب مهاجمی شده که از آن بی‌بهره بوده؛ یک بازیکن 192‌سانتی‌متری سرزن. خوسلو در فصل 14-2013 در اینتراخت 4‌گل از 9‌گلش را با ضربه سر زده بود. فصل بعد در هانوفر 3‌گل با ضربه سر زد. خوسلو فصل گذشته نیز 2‌بار با پیراهن اسپانیول با ضربه سر گل زد. خوسلو در 6‌فصل اخیر 27‌گل با سر به‌ثمر رسانده است.
    رئال‌مادرید در این فصل برای اینکه 14‌گل در 8‌بازی بزند، 165‌شوت داشته یعنی هر 11.8‌دقیقه یک شوت. بلینگام بهترین آمار را داشته و به‌ازای هر 3.2‌شوت، یک‌گل زده و در نقطه مقابل، رودریگو با 28‌شوت فقط یک‌گل زده. در 5‌لیگ بزرگ فقط رشفورد از یونایتد و ابرچی ازه از کریستال‌پالاس دقت کمتری نسبت به او در ضربات آخر داشته‌اند. در میان بازیکنان 5‌لیگ بزرگ فقط ویکتور بونیفاس با 38‌شوت از لورکوزن و هالند با 31‌شوت از منچسترسیتی در این فصل بیش از رودریگو شوت داشته‌اند. رودریگو فصل گذشته را با 19‌گل به اتمام رسانده بود. او در این فصل با 689‌دقیقه بیشترین حضور را در ترکیب تجربه کرده و بالاتر از آلابا با 670و بلینگام با 621دقیقه برای رئال بازی کرده است.
    آلابا مصدوم شد و بازی با خیرونا را از دست داد. رودیگر مقابل لاس‌پالماس دچار مصدومیت جزئی شد و تنها گزینه موجود در این پست ناچو است. شوامنی و مندی گزینه‌های اورژانسی برای دفاع خواهند بود. مارول هم از تیم کاستیا در دسترس است. مندی در زمان زیدان یکی دو بار در این پست البته در دفاع 3‌نفره بازی کرده بود. حتی کارواخال هم فصل پیش یک‌بار در دفاع میانی بازی کرد و خوب هم جواب داد. کاسمیرو که هافبک دفاعی بود در گذشته مدافع وسط بازی کرده بود، بنابراین رئالی‌ها تصور می‌کنند اگر شوامنی را هم به این پست ببرند جواب بدهد.
    در حال حاضر آلابا و رودیگر دچار مصدومیت جزئی هستند و شاید هر دو به این بازی برسند. میلیتائو و کورتوا تا اواخر فصل به زمین برنمی‌گردند و گولر 18ساله ترکیه‌ای هم که تاکنون 7‌بار مصدومیت داشته، هفته گذشته بلافاصله پس از بازگشت از مصدومیت دوباره آسیب دید.
    در تیم حریف اریک گارسیا هم بازی می‌کند که به‌تازگی از بارسا قرضی به خیرونا رفته. میگل گوتیرس که پدیده کشف شده توسط زیدان بود و آنچلوتی او را کنار زد، در دفاع چپ این تیم بازی می‌کند.

خوسلو ماتو 6‌بازی با پیراهن رئال‌مادرید در برنابئو داشته که در 5‌بازی گل زده. او فقط به یونیون برلین در برنابئو موفق به گلزنی نشد و به آلمریا و پونفرادینا در 2011 و به ختافه، سوسیداد و لاس‌پالماس در همین فصل گل زد. خوسلو نخستین بازیکن در قرن21 است که در 4‌بازی لالیگایی اولش برای رئال گل می‌زند


 

این خبر را به اشتراک بگذارید