• جمعه 6 مهر 1403
  • الْجُمْعَة 23 ربیع الاول 1446
  • 2024 Sep 27
شنبه 8 مهر 1402
کد مطلب : 204244
لینک کوتاه : newspaper.hamshahrionline.ir/g5yPr
+
-

معجزه کن

تیم برادران عالمیان اگر امروز ژاپن را شکست بدهد می‌تواند در مسابقات 2نفره پینگ‌پنگ هم به مدال برنز برسد

معجزه کن

پینگ‌پنگ به یک مدال دیگر بازی‌های آسیایی هانگژو نزدیک شد. مثل مسابقات تیمی اگر در 2نفره هم ایران بتواند ژاپن را شکست بدهد، یک مدال تاریخی دیگر به پینگ‌پنگ می‌رسد.
پینگ‌پنگ بعد از 65سال در تیمی روی سکو رفت و  یک مدال برنز غیرمنتظره گرفت و حالا هم با حضور تیم 2نفره در مرحله یک‌چهارم‌نهایی در انتظار یک مدال دیگر است. تیم نوشاد و نیما پس از استراحت در دور اول، در مرحله یک شانزدهم نهایی مقابل تایلند با نتیجه 3بر صفر به پیروزی رسید و در مرحله یک‌هشتم نهایی هم چین‌تایپه را 3بر 2شکست داد و به مرحله یک‌چهارم رسید.
   تیم نوشاد و نیما عالمیان ۳ - تیم یانگ چن و لیائو تینگ از چین تایپه ۲
   امتیاز: ۷ بر ۱۱، ۸ بر ۱۱، ۱۱ بر ۶ ، ۱۱ بر 9 و ۱۱ بر ۴
   تیم نوشاد و نیما عالمیان از ایران ۳ - تیم تانچاروئن و پاداساک از تایلند صفر
   امتیاز بازی: ۱۱ بر ۸، ۱۴ بر ۱۲ و ۱۲ بر ۱۰
تیم ایران در حالی در بازی 5سته چین‌تایپه را برد و به جمع 8تیم اول صعود کرد که به‌نظر نمی‌رسد کار سختی مقابل حریف داشته باشد. آنها 2ست عقب افتادند اما در 3ست بعدی توانستندبه پیروزی برسند. نوشاد از غافلگیری خودش و برادرش می‌گوید: «سن رقبای ما کم بود اما باتجربه بازی می‌کردند. کلا چین تایپه‌ای‌ها ورزشکاران خوبی دارند. یکی از آنها که 20سالش است نابغه پینگ‌پنگ جهان است. به همین دلیل این پیروزی خیلی ارزشمند است. وقتی 2بر صفر عقب افتادیم، هم من و هم نیما شوکه شدیم. اما حالا این بازی تمام‌شده است و پای مدال هستیم.» برادران عالمیان امروز باید مقابل ژاپن بازی کنند. نوشاد از سختی این بازی می‌گوید: «می‌دانم بازی سختی با ژاپن داریم اما فکر می‌کنم من و نیما می‌توانیم شکستشان بدهیم.» واکنش نیما هم به اتفاقات بازی با چین‌تایپه جالب بود: «شوکه شدیم. یکی از سخت‌ترین بازی‌هایی بود که تا به حال انجام داده بودیم. وقتی در دست چهارم ۹-۹ شدیم به نیما گفتم بیا ریسک کنیم و سرویس را تیز بزنیم! باید این کار را می‌کردیم. ریسک‌مان جواب داد.» ایران در مسابقات تیمی با پیروزی مقابل ژاپن به جمع 4تیم اول صعود و مدال برنزش را قطعی کرد. اگر امروز در مسابقات 2نفره هم این اتفاق تکرار شود، پینگ‌پنگ می‌تواند به مدال برسد. جمیل لطف‌الله نسبی، سرمربی تیم ملی هم به پیروزی امروز تیم نوشادیان مقابل ژاپن امیدوار است: «با یک آنالیز خوب، بچه‌ها می‌توانند مقابل ژاپن هم به پیروزی برسند.»

   حذف تنها دختر تیم
شیما صفایی تنها دختر پینگ‌پنگ‌باز ایران در هانگژو در همان بازی اول باخت و حذف شد. حریف او هینا هایاتا از ژاپن بود که 4بر صفر به پیروزی رسید و اجازه نداد شیما کاری کند. صفایی بعد از این شکست گفت که سخت‌ترین قرعه را داشته است ولی تجربه خوبی به دست‌آورد و برای دوره‌های بعد آماده‌تر به بازی‌ها می‌آید.

   بدشانسی در بدترین موقع
نوشاد عالمیان و امیرحسین هدایی نمایندگان پینگ‌پنگ ایران در مسابقات انفرادی بودند که هر دو در مرحله یک‌هشتم نهایی با حریفان سرسختی روبه‌رو شدند و با شکست از دور رقابت‌ها کنار رفتند. نوشاد با رنکینگ53 در مقابل هاریموتو از ژاپن قرار گرفت و 4 بر 2باخت. هاریموتو که رنک4 جهان را دارد، در مسابقات قهرمانی آسیا مقابل افشین نوروزی باخته بود و در همین بازی‌ها و در مسابقات تیمی مقابل نیما شکست خورده بود. نوشاد که در بازی‌های جاکارتا بعد از 50سال پینگ‌پنگ را به مدال رسانده بود، امیدوار بود این دوره هم روی سکو برود اما نشد و هاریموتو انتقام همه شکست‌های قبلی مقابل ایرانی‌ها را از نوشاد گرفت. البته نوشاد در ست ششم می‌توانست بازی را ببرد و کار را به ست هفتم بکشاند اما سرویسی که در امتیاز10 از دست داد، کار را برای او تمام کرد.
هدایی هم که در رنک130 جهان است، در مقابل یون لین‌ از چین‌تایپه با رنک8 جهان قرار گرفت و در 4ست باخت. هدایی در حالی مسابقه داد که مربی کنارش نبود. مسابقات نوشاد و امیرحسین همزمان بود و با توجه به اینکه نوشاد نفر اصلی تیم است و شانس بیشتری برای پیروزی داشت، نسبی سرمربی تیم ملی او را کوچ می‌کرد. نسبی بعد از مسابقات معترض شد که چرا مسئولان ورزش اجازه ندادند مربی دیگری تیم را همراهی کند. تیم ملی پینگ‌پنگ برای اعزام هدایی و حضور در مسابقات تیمی هم مشکل داشت، چراکه مسئولان از مدال این تیم مطمئن نبودند، تیمی که برنز گرفت.

 

این خبر را به اشتراک بگذارید