• یکشنبه 30 اردیبهشت 1403
  • الأحَد 11 ذی القعده 1445
  • 2024 May 19
جمعه 7 مهر 1402
کد مطلب : 204212
+
-

پیام‌آوران صلح

نماد مظلومیت قربانیان بمباران شیمیایی حلبچه و سردشت اینجاست

گزارش
پیام‌آوران صلح

سعیده مرادی- روزنامه‌نگار

در میان هیاهوی مرکز شهر تهران و در دل درختان سر به فلک کشیده بوستان شهر، یکی از قدیمی‌ترین پارک‌های تهران، موزه‌ای قرار دارد که هدف اصلی آن ترویج فرهنگ صلح از طریق نشان‌دادن پیامدهای ناگوار جنگ و خشونت و آثار زیانبار آن بر انسان‌ها و محیط‌زیست است. از این‌رو موزه صلح تهران بیش از آنکه مکانی برای تماشای اشیای تاریخی باشد، محلی برای فرهنگسازی‌، گفت‌وگو، برنامه‌های آموزشی و پژوهشی است؛ جایی که راویان زنده‌ دارد و اعضای انجمن حمایت از قربانیان سلاح‌های شیمایی آن را تشکیل می‌دهند. روز بزرگداشت فرماندهان شهید دفاع‌مقدس بهانه خوبی برای ادای احترام به آنها و گشت وگذار در موزه‌ای است که یادآور رشادت‌های دوران جنگ تحمیلی است.



اطلاعات فوری
موزه صلح تهران

نشانی موزه: خیابان خیام، خیابان ‌شهید فیاض‌بخش، ضلع شمالی پارک‌شهر
روزهای فعالیت: شنبه تا چهارشنبه
ساعات بازدید: از ساعت 9تا 12:30و ساعت 14:30تا 17
بهای بلیت: رایگان

راه‌های دسترسی:
مترو: با استفاده از خطوط یک (کهریزک-تجریش) یا 2 (فرهنگسرا-صادقیه) خود را به ایستگاه امام‌خمینی‌(ره) برسانید. پس از ۱۰ دقیقه ‌پیاده‌روی وارد خیابان خیام جنوبی شوید تا به ورودی قورخانه پارک شهر برسید. برای استفاده از خط دوی مترو نیز در  ایستگاه حسن‌آباد پیاده شوید و در خیابان وحدت اسلامی به‌سمت جنوب بروید تا پس از 5دقیقه به پارک برسید.
اتوبوس: سوار اتوبوس‌هایی شوید که به مقصد پایانه فیاض‌بخش حرکت می‌کنند. همچنین اتوبوس‌هایی که به میدان امام خمینی (ره) تردد می‌کنند، اگر قصد استفاده از اتوبوس تندرو (BRT) را دارید، خط راه‌آهن-تجریش را سوار و در ایستگاه دکتر حسابی از اتوبوس پیاده شوید و در خیابان امام‌خمینی (ره) به‌سمت شرق بروید.



 

این خبر را به اشتراک بگذارید