• چهار شنبه 2 خرداد 1403
  • الأرْبِعَاء 14 ذی القعده 1445
  • 2024 May 22
جمعه 7 مهر 1402
کد مطلب : 204197
+
-

پلیس آمریکا از پاسخگویی شفاف خودداری می‌کند

خشونت علیه سیاه‌پوستان

آمار
خشونت علیه سیاه‌پوستان

خشونت پلیس آمریکا علیه سیاه‌پوستان در کشور آمریکا به‌طور نهادینه با عدم‌پاسخگویی آنها همراه است، به‌طوری‌که اخیرا در شهر رانکین، ایالت می‌سی‌سی‌پی۶ افسر سابق سفیدپوست متهم به آزار فیزیکی و جنسی «مایکل جنکینز»۳۲ ساله و «ادی پارکر» ۳۵ ساله و ۲ شهروند سیاه‌پوست شدند. اوضاع سیاه‌‎پوستان در جامعه آمریکا چنان وخیم است که با وجود این پرونده‌های قضایی آنها به نتیجه‌ای نرسیده است. نمونه‌های این موارد کم نیست.


چند نمونه از خشونت پلیس آمریکا در مورد سیاه‌پوستان
«باتیست کاسوکو»، دختر سیاه‌‎پوست ۱۹ ساله در‌ماه می ‌به‌دلیل یک جرم جزئی دستگیر شد و در سیستم زندان شهر «فولتون» قرار گرفت؛ او در بازداشت جان باخت. درحالی‌که به‌گفته مادرش، او از یک مشکل روانی نامشخص رنج می‌برده و تا چند روز بعد از دستگیری، بی‌اطلاع بوده است.

«لیلا حمود»، دانشجوی 20ساله سیاه‌پوست در دانشگاه ایالتی «وینستون سیلم» به‌دنبال درگیری لفظی با استاد خود، دستگیر شد. به گزارش دیلی میل، براساس ویدئوی منتشر شده  حمود  در حال گریه از نحوه رفتار پلیس آمریکا انتقاد کرده و گفته که رفتارهای پلیس به او آسیب می‌زند. نیروهای پلیس آمریکا با اعمال خشونت دست‌های او را به پشت برده و دستبند ‌زدند.

«براندوون کالوی»، جوان سیاه‌پوست ۲۵ ساله به‌دلیل تخلف رانندگی، به‌دلیل بی‌توجهی به اخطار ایست، مورد آزار و ضرب و شتم وحشیانه قرار گرفت. پلیس پس از تعقیب جوان سیاه‌پوست تا خانه‌اش، وارد منزلش شده و او را مورد ضرب و شتم و هدف شوک الکتریکی قرار دادند و پس از آنکه می‌بینند شوکر تأثیری روی وی ندارد، از باتوم استفاده کردند.

در حادثه شهر فرگوسن در‌ماه آگوست ۲۰۱۴ میلادی «دارن ویلسون» افسر پلیس سفید‌پوست «مایکل براون» نوجوان ۱۸ ساله سیاه‌پوست را با شلیک ۶ گلوله از پای درآورد.

آدرین موری، نوجوان ۱۱ ساله سیاه‌پوست آمریکایی برای کمک به تهدیدی که متوجه خانواده‌اش شده بود با پلیس تماس می‌گیرد تا بدین‌وسیله در محافظت قرار بگیرند، اما پلیس پس از حضور در خانه محل با شلیک به سینه وی او را به‌شدت مجروح کرد.

داده‌های تحقیقات اندیشکده «پریسون پالیسی» افزایش استفاده پلیس از زور و خشونت علیه سیاه‌پوستان، زنان و افراد مسن و همچنین تعصب نژادی را نشان می‌دهد.

موارد بسیار زیادی از پرونده‌های خشونت بیرحمانه پلیس آمریکا علیه سیاه‌پوستان در آمریکا وجود دارد که در سیستم قضایی راه به جایی نبرده‌اند و به‌طور نهادینه هیچ‌گونه پاسخگویی از سوی پلیس در این پرونده‌ها وجود نداشته است.

مالک شباز، وکیل دادگستری: تا به حال هیچ افسر پلیس سفیدپوستی در این ایالت به‌خاطر آسیب‌رساندن به یک سیاه‌پوست به حبس یا زندان محکوم نشده است .در پرونده اخیرکه ۲ شهروند سیاه‌پوست توسط۶ افسر سابق سفیدپوست مورد آزار فیزیکی و جنسی قرار گرفته‌اند و پلیس‌ها همگی به جرم خود اعتراف کرده‌اند، انگیزه حمله، نژادپرستانه بوده است.

شبکه تلویزیونی سی‌ان‌ان در گزارشی عنوان کرده است که خشونت پلیس آمریکا علیه مردم این کشور به‌ویژه سیاه‌پوستان، تعداد یک هزار و ۱۴۹ نفر از شهروندان را تنها در سال ۲۰۱۴ میلادی به کام مرگ فرستاد.
 

این خبر را به اشتراک بگذارید