• جمعه 6 مهر 1403
  • الْجُمْعَة 23 ربیع الاول 1446
  • 2024 Sep 27
چهار شنبه 5 مهر 1402
کد مطلب : 204038
لینک کوتاه : newspaper.hamshahrionline.ir/58MMA
+
-

تکمله

بررسی رابطه بین مقطع تحصیلی و مهم‌ترین دغدغه والدین به نظر می‌رسد که مهم‌ترین دغدغه‌ در مقاطع تحصیلی مختلف از نسبت برابری برخوردار است و موضوع «مدرسه و معلم خوب» بیشترین سهم را در هر مقطع به خود اختصاص می‌دهد، (میان 65 تا 67 درصد در سه مقطع اول تحصیلی).
 همچنین 51 درصد در مقطع متوسطه دوم  به موضوع مدرسه و معلم خوب اشاره کرده اند.
لازم به ذکر است که در خصوص موضوع «هزینه ثبت‌نام و شهریه»که در سه مقطع اول (از ابتدایی اول تا متوسطه اول) نسبت تقریبا برابری در حدود 16 تا 18 درصد دارند ولی در مقطع متوسطه دوم شهریه تا 23درصد افزایش می‌یابد.

بررسی رابطه بین مقاطع تحصیلی و نوع مدرسه ثبت نام شده
بین مقطع تحصیلی و مدرسه ثبت نام شده رابطه معناداری وجود دارد، به طوری که هر چه مقطع تحصیلی بالاتر می رود گرایش به ثبت نام فرزندان در مدارس غیردولتی بیشتر می شود.
از میان فرزندان پاسخگویان در مقطع ابتدایی؛ حدود  66 درصد در مدارس دولتی و 26درصد آنان در مدارس غیرانتفاعی تحصیل می‌کنند، باقی آنان یعنی حدود 8 درصد به سایر انواع مدرسه‌ها (شاهد، نمونه دولتی، هیات امنایی) رفته‌اند. این میزان در مقطع ابتدایی اول 16 درصد بوده و در مقاطع ابتدایی دوم و متوسطه اول 18 درصد می‌شود، درمقطع متوسطه دوم هم رشد بیشتری پیدا می‌کند و  به سطح 23درصد می‌رسد و دغدغه «مدرسه و معلم خوب» از بازه 65 تا 67 درصد سه مقطع قبلی فاصله گرفته و سهم حدود 51درصدی را به خود اختصاص می‌دهد، اما همچنان در صدر است.

بررسی رابطه بین مقطع تحصیلی و روش های رفت و آمد به مدرسه
 روش پیاده روی در مقطع ابتدایی اول تنها 32 درصد است. سهم این روش در ابتدایی دوم 44 درصد و در متوسطه اول به 50 درصد می رسد ولی در متوسطه دوم پیاده روی به مدرسه به 29 درصد کاهش پیدا می کند و سهم بیشتر را استفاده از خودروی شخصی و در مرحله بعد استفاده از حمل و نقل عمومی 18 درصد به خود اختصاص می دهد که به نظر می رسد علت آن تغییر مدرسه در متوسطه دوم است.
در مقطع ابتدایی اول بیشترین سهم را استفاده از خودروی شخصی دارد.
 در روش استفاده از سرویس تقریبا در همه مقاطع نسبت برابر و 20 تا 30 درصدی مشاهد می‌شود که در مقطع متوسطه اول بیشترین سهم را دارد.



 

این خبر را به اشتراک بگذارید
در همینه زمینه :
تکمله