• شنبه 29 اردیبهشت 1403
  • السَّبْت 10 ذی القعده 1445
  • 2024 May 18
پنج شنبه 9 شهریور 1402
کد مطلب : 201797
+
-

ضربه تازه وزارت اطلاعات به تروریست‌ها

وزارت اطلاعات در بیانیه‌ای، از وارد آوردن تازه‌ترین ضربات به هسته‌های خرابکار کانون تروریستی- صهیونیستی در 4استان کشور خبر داد؛ ضرباتی که با همکاری سازمان اطلاعات سپاه ‌پاسداران و فراجا به هدف نشسته است.
در ۲۸مردادماه، 2تروریست کاملا مسلح و مجهز، ازسوی اداره‌ کل اطلاعات خوزستان دستگیر شدند. از این افراد، تعداد ۳۸۲قلم انواع بمب‌های دست‌ساز، ابزارآلات و مواد شیمیایی پیش‌ساز بمب و ۶۵بمب آتش‌زای آماده، کشف و ضبط شد.
در اول شهریورماه، عنصر عملیاتی تروریست‌ها، ازسوی اداره‌کل اطلاعات مازندران بازداشت شد. این متهم مدتی پیش از دستگیری، تعداد 2بمب صوتی آماده‌ انفجار، همراه با دستگاه‌های کنترل از راه دوررا از سرپل کانون تروریستی مستقر در کشور هلند دریافت کرده بود.
همچنین در اول شهریورماه، 2نفر از عوامل عملیاتی تروریست‌ها، ازسوی اداره‌کل اطلاعات کرمانشاه بازداشت شدند. این متهمان، عملیات‌های ایذایی متعددی در سطح آن استان انجام می‌دادند و ضمن فیلمبرداری از این اقدام‌ها، فیلم‌ها را برای سرکردگان کانون تروریستی مستقر در دانمارک و هلند ارسال می‌کردند.
از کشفیات بسیار قابل تأمل در این پرونده، طراحی «سناریوی کشته‌سازی» برای قتل برادر، توسط خواهر و دیگر برادران است.
در سوم شهریورماه، محل نگهداری تجهیزات نظامی یک گروه خرابکار در توابع شهرستان تفتان استان سیستان‌وبلوچستان کشف شد. «2قبضه تیربار گرینوف همراه با ۵۵۹ فشنگ»، یک قبضه مسلسل ‌ام - ۱۶ همراه با ۴تیغه خشاب و فشنگ‌های مربوط»، «14عدد نارنجک تفنگی ۴۰میلی»، «۳دستگاه بی‌سیم» و « چراغ گردان مورد استفاده‌ نیروهای امنیتی و انتظامی» ازجمله کشفیات بوده ‌است.

تجزیه و تحلیل ابعاد مختلف کشفیات و دستگیری‌ها
1 همه متهمان و ۴۳بمبی که در عملیات‌های گذشته کشف شد (موضوع اطلاعیه‌ دوم خردادماه) در یک کانون تروریستی در دانمارک مستقر هستند که سابقه عضویت در گروهک تروریستی منافقین و همکاری با سرویس‌های جاسوسی رژیم صهیونیستی را دارد.
2 دیگر عناصر و عوامل اصلی این کانون تروریستی، بیشترین استقرار و تردد را در کشورهای آلمان و ترکیه دارا هستند.
3 مقطع زمانی انتخاب شده برای انجام عملیات در همه موارد مکشوفه، مقطع سالگرد اغتشاشات سال گذشته است.
4 تنوع گروهک‌ها و کانون‌های تروریستی دخیل در بازتولید آشوب و اغتشاش، بسیارقابل تأمل است؛ از کانون‌های مستقر در آلمان، هلند و دانمارک تا داعشی‌های مستقر در افغانستان (عوامل جنایت شاهچراغ) و باندهای ساکن پاکستان.
5 کشف تفنگ ساچمه‌زن، تیروکمان‌های حرفه‌ای و... از هدف‌گذاری مشخص «بازتولید اغتشاشات» حکایت دارد.
6 تلگرام، اینستاگرام، واتساپ و توییتر بیشترین کاربرد را در میان همه کیس‌های کشف شده داشته‌اند.



 

این خبر را به اشتراک بگذارید