• شنبه 29 اردیبهشت 1403
  • السَّبْت 10 ذی القعده 1445
  • 2024 May 18
پنج شنبه 9 شهریور 1402
کد مطلب : 201790
+
-

از فردا در شهر کتاب مرکزی سراغ بگیرید

«چیزها»ی به‌دردبخور

«چیزها»ی به‌دردبخور

زمستان سال گذشته، عده‌ای دور هم جمع شدند تا به فروش آثار هنری 20هنرمند حوزه تجسمی، آن هم بدون واسطه کمک کنند. این شد که پروژه «چیزها» اسفند1401، همان دم‌دم‌های عید برای نخستین‌بار در قالب یک حراج عیدانه در کافه آبان مؤسسه بهاران برگزار و استقبال خوبی هم از آن شد. امسال اما دومین نمایشگاه فروش آثار هنری پروژه چیزها، در فضایی بزرگ‌تر و این بار با حضور 50هنرمند که از گوشه گوشه کشور در یک جا کنار هم قرار گرفته‌اند با بیش از 500اثر هنری آغاز به‌کار کرده تا هنرمندانی که در طول این سال‌ها به واسطه نبودن سازوکار اقتصادی نتوانسته‌اند فرصت رویارویی با مخاطب را بیابند، حالا
رو در رو با هنردوستان به ارائه آثارشان بپردازند. به‌عبارت بهتر این نمایشگاه قرار است در حوزه فروش آثار هنری به یک بازار و اتاق فکر منصفانه، پویا و قابل اعتماد برای هنرمندان و خریداران بدل شود.
بخش قابل‌توجهی از طبقه دوم شهر کتاب مرکزی، حالا در اختیار این هنرمندان است و آثاری مثل عکس، نقاشی، نقاشی‌خط، صنایع‌دستی، حجم و مجسمه و زیورآلات قرار است در این نمایشگاه به فروش برسد. خلاصه که در این نمایشگاه آثار متنوعی از هنر نقاشی رئال تا عکاسی چیدمان شده را می‌توانید مشاهده کنید. در حوزه صنایع‌دستی هم هنرمندانه‌ترین آثار سفال و سرامیک جمع‌آوری شده و در بخش سوزن‌دوزی، همچون نمایشگاه قبل، آثار سوزن‌دوزان منطقه قاسم‌آباد بمپور استان سیستان و بلوچستان به فروش خواهد رسید.
این دوره ویژه آثاری‌ است که در محدوده قیمتی 100هزار ‌ تا 10میلیون تومان قرار دارند و از این زاویه، نمایشگاه چیزها می‌تواند یکی از بهترین و آسان‌ترین مسیرهای خرید آثار هنری در شرایط کنونی باشد. این نمایشگاه همچنین امکان انتخاب گسترده‌ای به هنردوستان می‌دهد؛ چراکه در کنار قیمت‌های اقتصادی آثار، تنوع و گستردگی تمام بخش‌های هنری در آن دیده شده؛ از سویی هنر طراحی دکمه را به نمایش گذاشته‌ است و از سوی دیگر، گلچینی از آثار نقاشی و عکس چندین و چند عکاس و نقاش در سبک‌های مختلف.
اگر علاقه‌مند به آثار هنری هستید و به‌دنبال جایی می‌گردید که این آثار را با بهترین کیفیت، ضمانت اصالت اثر و ارزان‌ترین قیمت خریداری کنید، دومین نمایشگاه چیزها در طبقه بالای شهرکتاب مرکزی، پیشنهاد خوبی ا‌ست.

 

این خبر را به اشتراک بگذارید