• دو شنبه 14 خرداد 1403
  • الإثْنَيْن 26 ذی القعده 1445
  • 2024 Jun 03
پنج شنبه 9 شهریور 1402
کد مطلب : 201783
+
-

جهان‌نما/دفاع 2 زن فلسطینی از یک کودک دستگیر شده


2زن فلسطینی به‌دلیل تلاش برای دفاع از یک کودک فلسطینی در برابر گروهی از شهرک‌نشینان صهیونیستی ساکن در سرزمین‌های اشغالی بازداشت شدند. در ویدئویی که واکنش‌های گسترده‌ای داشته دیده می‌شود که 2زن شجاعانه تلاش می‌کنند تا مانع از حمله صهیونیست‌ها به کودک بی‌دفاع شوند که در نهایت توسط نیروهای اشغالگر اسرائیلی بازداشت می‌شوند. دولت تندروی رژیم‎ صهیونیستی به‌طور  سیستماتیک شهرک‌ نشین‌ها را به تشدید خشونت علیه فلسطینیان ترغیب می‌کند.

تسخیر سفارت فرانسه در نیجر توسط معترضان

اعتراض‌ها علیه فرانسه در نیجر همچنان ادامه دارد. در تازه‌ترین اقدام و پس از بی‌توجهی دولت فرانسه به ضرب‌الاجل شورای نظامی حاکم بر این کشور مبنی بر ضرورت خروج فوری سفیر فرانسوی، معترضان نیجر سفارت‌ها و کنسولگری فرانسه را یکی پس از دیگری تسخیر می‌کنند. وزارت خارجه منصوب شده از سوی حکومت نظامی اعلام کرده تصمیم برای اخراج سفیر، پاسخی به اقدامات پاریس است که همواره در تضاد با منافع نیجر بوده است.

طوفان سهمگین ایدالیا به فلوریدای آمریکا رسید

پیش‌بینی‌های هواشناسی چند روز گذشته محقق شد و طوفانی سهمگین موسوم به ایدالیا که پیش‌تر بخش‌های گسترده‌ای از کوبا را درنوردیده بود به ایالت فلوریدا رسید. فرماندار فلوریدا پیش‌تر از ساکنان این ایالت خواسته بود تا خانه‌های خود را ترک کنند و به مناطق امن بروند. فلوریدا از نیمه قرن نوزدهم میلادی چنین طوفانی را تجربه نکرده است. پیش‌بینی شده بود که این طوفان با وزش بادهای سهمگین و بارش ۳۰سانتی‌متری باران همراه باشد.

این خبر را به اشتراک بگذارید