• چهار شنبه 27 تیر 1403
  • الأرْبِعَاء 10 محرم 1446
  • 2024 Jul 17
پنج شنبه 9 شهریور 1402
کد مطلب : 201710
+
-

چهره خبر

برنامه‌های بعثه مقام معظم رهبری در کربلای معلی

حجت‌الاسلام سید‌عبدالفتاح نواب، نماینده ولی‌فقیه در امور حج و زیارت:
در حال حاضر در آستانه اربعین حسینی بعثه مقام معظم رهبری در کربلای معلی، مقابل قتلگاه امام حسین(ع) برنامه سخنرانی و مرثیه‌خوانی برگزار می‌کند. همچنین در حرم حضرت  ابوالفضل(ع) بارگاه مقدس امیرالمؤمنین علی(ع) و نیز در سامرا و کاظمین مراسم‌ ویژه عزاداری برپا می‌شود که پشتوانه اصلی این مراسم‌ از موقوفات است.

ویرایش جدید سند ملی مسجد

سیدناصر میرمحمدیان، مدیرعامل بنیاد هدایت:
سند ملی مسجد تاکنون 12بار توسط بنیاد هدایت ویرایش شده است که 8بار آن در کمیته تخصصی و 4بار آن پس از ارسال به شورای‌عالی انقلاب فرهنگی بود؛ آخرین جلسه شورای‌عالی انقلاب فرهنگی درخصوص پیگیری سند ملی مسجد، 2هفته قبل در مشهد مقدس و با حضور دستگاه‌های مرتبط به امور مساجد برگزار شد.

دبیر هفته کتاب منصوب شد

یاسر احمدوند، معاون امور فرهنگی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی با صدور حکمی علی رمضانی را به‌عنوان دبیر سی‌‌و‌یکمین دوره هفته کتاب جمهوری اسلامی ایران منصوب کرد.
به‌گزارش همشهری،هفته کتاب، مجموعه مراسمی است که از سال۱۳۷۲ هرساله بین روزهای ۱۰ تا ۲۴ آبان به ابتکار و هدایت وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی برای ترویج کتاب و کتابخوانی برگزار می‌شود. براساس یک سیاست تدوین شده، طی این هفته اخبار مربوط به کتاب و چاپ و نشر در صدر اخبار فرهنگی کشور قرار می‌گیرد و مراسم و فعالیت‌های علمی و فرهنگی با مضمون کتاب برگزار می‌شود.
سی‌امین دوره هفته کتاب، سال گذشته نیز با برگزاری ۸۰۰ برنامه در ۳۱ استان، توسط دبیر استان‌ها، 4دستگاه اصلی برگزار‌کننده و ۶۰دستگاه همکار اجرا شد.


 

این خبر را به اشتراک بگذارید