• پنج شنبه 13 اردیبهشت 1403
  • الْخَمِيس 23 شوال 1445
  • 2024 May 02
پنج شنبه 26 مرداد 1402
کد مطلب : 200237
+
-

نکته بازی/ فرمایش شما متین، اما...

علی پروین، اسطوره فوتبال ایران به تحلیل حضور ستارگان پرشمار در فوتبال عربستان پرداخته و گفته: «با حضور ستاره‌های خارجی، عربستان ضعیف‌ترین تیم جام ملت‌ها خواهد بود.» خب، البته ایشان سلطان فوتبال ایران هستند و طبیعتا احترامشان واجب است اما با سابقه‌ای که ما از پیش‌بینی‌های علی‌آقا داریم، احتمالا از همین حالا باید عربستان را قهرمان جام ملت‌های آسیا بدانیم. می‌گویید نه؟ به این بخش از سخنان خود پروین در خلال جام‌جهانی‌2010 آفریقای‌جنوبی توجه کنید: «من نمی‌دانم این چه مدل جام‌جهانی است که ما هر تیمی را می‌گوییم قهرمان می‌شود 4گل می‌خورد و حذف می‌شود! اول گفتیم انگلیس قهرمان می‌شود که ۴گل خورد، بعد گفتیم آرژانتین قهرمان می‌شود که آنها هم ۴گل خوردند.» بنابراین به‌نظر می‌رسد فرشته شانس روی شانه‌های عربستان نشسته است!

ارزان حساب کن مشتری شویم!
علیرضا منصوریان در دنیای مربیگری هر چه نداشته باشد، نشست‌های خبری معرکه‌ای دارد. یعنی تحت هیچ شرایطی امکان ندارد شما را دست خالی به خانه بفرستد؛ بالاخره تیتری، جنجالی، چیزی خواهد ساخت. در نشست خبری پیش از بازی با صنعت نفت آبادان از استاد در مورد میانگین سنی بالای فولاد پرسیده‌اند و او یک ساعت در ستایش از تیم‌های پایه باشگاه سخنرانی کرده است. آخرش هم گفته: «ما سه چهار بازیکن فوق‌العاده خوب داریم. دو سه‌ بازیکن ما 10میلیون دلاری هستند و به‌صورت ریزبینانه روی این نفرات در رده پایه کار می‌کنیم. اینها باید در کلاس زبان بنشینند و بر درس آنها نظارت می‌کنیم. آنها را به دانشگاه‌های فنی یا علمی - کاربردی می‌آوریم.» البته که خوزستان عزیز معدن استعداد به شمار می‌آید، تنها نگرانی ما جوگیری معمول علیمنصور است!

مصائب فسخ یک‌طرفه
اگر خدا بخواهد، به‌نظر می‌رسد بالاخره مشکل سعید مهری حل شده و داستان کشدار او خاتمه یافته است. در این مدت به‌قدری که در مورد مهری بحث شد، حکایت پیوستن نیمار به الهلال بولد نشد! آخرین خبر این است که بعد از به مشکل خوردن ثبت قرارداد این بازیکن در سازمان لیگ به‌خاطر عبور استقلال از سقف بودجه، نهایتا چند بازیکن و عضو کادر فنی و اجرایی حاضر شدند از دستمزد خود کم کنند تا جا برای مهری باز و قرارداد او ثبت شود. همه این اتفاقات پس از آن افتاد که مهری در ابتدای فصل نقل‌وانتقالات به دلایل نه‌چندان موجه قراردادش با استقلال را به‌طور یک‌طرفه فسخ کرد و همه را به دردسر انداخت. کاش یک نفر از استاد بپرسد انصافا انگیزه‌ات از آن کار چه بود؟!

 

این خبر را به اشتراک بگذارید