• پنج شنبه 13 اردیبهشت 1403
  • الْخَمِيس 23 شوال 1445
  • 2024 May 02
شنبه 21 مرداد 1402
کد مطلب : 199598
+
-

شرایط اضطراری به‌دلیل آتش‌گرفتن کشتی حامل گاز

شرایط اضطراری به‌دلیل آتش‌گرفتن کشتی حامل گاز

کشتی خارجی بعد از بارگیری چندین تن گاز ال.پی.جی در بندرعسلویه دچار آتش‌سوزی شد و با وجود نجات سرنشینانش، ساعت‌ها در آتش سوخت.
به گزارش همشهری، این کشتی به نام White Purl روز چهارشنبه هفته گذشته برای بارگیری محموله ال.پی. جی وارد لنگرگاه بندر عسلویه شد. کشتی در حال بارگیری چندین تن گاز بود که ساعت 15روز پنجشنبه، دچار آتش‌سوزی شد و برای آن شرایط اضطراری اعلام شد. به‌دنبال این حادثه شناورهای آتشخوار و ناجی به لنگرگاه اعزام شدند و عملیات اطفای حریق آغاز شد. به‌دلیل وجود گاز ال.پی.جی در مخزن کشتی، هر لحظه امکان انفجار وجود داشت. به همین دلیل کاپیتان دستور ترک کشتی را صادر کرد و همه ۲۲ خدمه، کشتی حادثه دیده را ترک کردند و توسط شناور ناجی ۲۰ به بندر خدماتی پارس منتقل شدند. در ادامه بیش از5 فروند یدک کش آتشخوار خود را به محل حادثه رساندند و عملیات اطفای حریق با قدرت بیشتری ادامه یافت. عصر دیروز (جمعه) درحالی‌که همچنان تلاش‌ها برای مهار این آتش‌سوزی ادامه داشت، محمد شکیبی‌نسب، مدیرکل بنادر و دریانوردی استان بوشهر گفت:‌ پس از سوختن ۴۰ تن گاز ال.پی.جی موجود در شناور عملیات اطفای حریق آغاز می‌شود. او ادامه داد: 8شناور امدادی برای اطفای حریق این کشتی به محل اعزام شده اند و با هدف تأمین ایمنی دریایی، تا 5مایلی اطراف کشتی حادثه‌دیده از حضور دیگر شناورها پاکسازی شد.
او ادامه داد:‌ عملیات اطفای حریق با توجه به کج شدن کشتی به سمت راست غیرممکن است و برای اطفای کامل حریق در این کشتی باید پس از سوختن 40تن گاز ال.پی.جی موجود در شناور مرحله نهایی عملیات اطفای حریق اجرایی شود.

 

این خبر را به اشتراک بگذارید