• جمعه 14 اردیبهشت 1403
  • الْجُمْعَة 24 شوال 1445
  • 2024 May 03
پنج شنبه 19 مرداد 1402
کد مطلب : 199433
+
-

توسکا، ریه سبز جنوب تهران

بوستان جنگلی توسکا در سال1360 به بهره‌برداری رسید و بیش از یک میلیون مترمربع مساحت دارد. همین وسعت زیاد از مزیت‌های این بوستان است؛ چراکه در روزهای تابستان که خانواده‌های زیادی برای استراحت به این محل می‌روند با تراکم جمعیت مواجه نمی‌شوید. بوستان توسکا به‌دلیل تنوع گونه‌های گیاهی ازجمله زبان‌گنجشک، کاج، صنوبر و چنار که دارد یکی از زیباترین بوستان‌های بزرگ و خوش‌آب‌ وهوای جنوب تهران است که در کنار بوستان بزرگ آزادگان، مسئولیت تصفیه هوای این منطقه را برعهده دارند.

  پیک‌نیک خانوادگی
برای راه‌اندازی یک پیک‌نیک خانوادگی در روزهای گرم آخر هفته می‌توانید روی بوستان جنگلی توسکا حساب کنید. آلاچیق‌های متعددی که در این پارک تعبیه شده محل خوبی برای دورهمی‌های خانوادگی و گذراندن ساعاتی مفرح در کنار یکدیگر است. همچنین می‌توانید در گوشه و کنار بوستان هم با پهن‌کردن زیر‌انداز و راه‌انداختن بساط چای و ناهار یک روز خوب را تجربه کنید. برای اینکه به فرزندانتان نیز بیشتر خوش بگذرد می‌توانید دوچرخه‌ همراهتان ببرید و در مسیری که برای دوچرخه‌سواری تعبیه شده و در سایه‌سار درختان با خیال راحت ساعت‌ها رکاب بزنید. علاوه براینها در قسمتی از پارک توسکا هم تجهیزات ورزشی استانداردی نصب شده که می‌توانید در کنار خانواده ورزش کنید یا از میزهای پینگ‌پنگ و فوتبال دستی که در نقاط مختلف بوستان جانمایی شده‌اند استفاده کنید.

  یک تیر و چند نشان
خدمات رفاهی این مجموعه به اینها ختم نمی‌شود و گسترده است و نیمکت‌های متعدد، ‌سرویس‌های بهداشتی، پارکینگ، نمازخانه، رستوران، باغ تالار، مسیر پیاده‌روی، سالن‌های بازی فوتبال و والیبال، زمین چمن گل کوچیک، میزهای فوتبال‌دستی، پینگ‌پنگ، تنیس، زمین اسکیت، آمفی‌تئاتر و خانه کودک از دیگر امکانات این بوستان جنگلی پر‌دار و درخت است. همچنین مراقب باشید فرزندانتان از محل‌هایی که برای آب آشامیدنی تعبیه شده، استفاده کنند. قبل از ترک محل حتما زباله‌های خود را در محل‌هایی که برای دپوی زباله تعبیه شده، قرار دهید و از رها‌کردن آنها در فضای باز خودداری کنید.


 

این خبر را به اشتراک بگذارید