• پنج شنبه 13 اردیبهشت 1403
  • الْخَمِيس 23 شوال 1445
  • 2024 May 02
چهار شنبه 18 مرداد 1402
کد مطلب : 199336
+
-

‌راه‌اندازی سامانه و موکب «امداد زائر» در کرمانشاه

آزاده سلطانی؛ روزنامه‌نگار

طرح‌ «امداد زائر» در مسیر تردد زوار اربعین در کرمانشاه راه‌اندازی شد. این طرح با برپایی موکب برای خدمات‌رسانی بهتر و بیشتر به زوار اربعین حسینی با همکاری سازمان تبلیغات اسلامی و مخابرات کرمانشاه راه‌اندازی شد. به گزارش مهر، رئیس کارگروه فرهنگی-آموزشی ستاد اربعین کرمانشاه در توضیح بیشتر این طرح گفت: «سامانه امداد زائر راه‌اندازی شده تا در ایام اربعین پاسخگوی نیاز زوار باشد و مکان‌های اسکان، پذیرایی، مراکز درمانی و… را به مردم معرفی کند. همچنین اطلاعات مرزها، مکان‌های اسکان و پذیرایی را در اختیار زوار قرار می‌دهد و فعالیت این موکب تا ۱۰ روز بعد از اربعین ادامه خواهد داشت. زوار اربعین همچنین می‌توانند با تماس با شماره ۳۱۳۸ اطلاعات مرزها، مسیرهای تردد، مکان‌های اسکان و پذیرایی را دریافت کنند.»
سازمان تبلیغات اسلامی کرمانشاه در ۲ سال گذشته عهده‌دار مسئولیت کمیته فرهنگی- آموزشی اربعین استان بوده‌است. حجت‌الاسلام «یوسف احمدی» افزود: «کارگروه تبلیغ و نماز نیز راه‌اندازی شده تا در مسیر زوار و مرز خسروی پاسخگوی مسائل شرعی باشند و نماز جماعت نیز به‌صورت منظم و با شکوه تمام برگزار شود.»  رئیس کارگروه فرهنگی-آموزشی اربعین خاطرنشان کرد: «طرح بیت‌الحسین(ع) نیز برای میزبانی مردم کرمانشاه در مسیر اربعین راه‌اندازی شده تا خانواده‌هایی که علاقه‌مند به اسکان در استان هستند بتوانند در این مسیر مستقر شوند.»  براساس اعلام وزارت کشور سفر اربعین از ابتدای صفر آغاز می‌شود و مرز خسروی نیز همانند سال گذشته پذیرای خیل عظیم زوار اربعین خواهد بود و برنامه‌های متنوع فرهنگی در این مرز اجرا می‌شود.  
احمدی ادامه داد: «امسال شهرداری منطقه ۲۲ تهران به‌عنوان شهرداری معین در قصرشیرین و مرز خسروی مستقر شده و فضاسازی را انجام خواهند داد و همچنین با رایزنی و هماهنگی صورت گرفته نسبت به برپایی موکب فرهنگی و راه‌اندازی تلویزیون‌های بزرگ شهری اقدام خواهند کرد.»  وی درباره دیگر برنامه‌های فرهنگی در مرز خسروی در کرمانشاه ادامه داد: «حسینیه مسجد خسروی نیز میزبان سخنران و مداحان کشوری خواهد بود و هر شب یک برنامه ویژه اجرا می‌شود و چهار تلویزیون شهری در مرز خسروی راه‌اندازی خواهد شد.»
مرز‌های ورودی به کرمانشاه که شهرستان‌های هرسین، کنگاور، سنقر و کامیاران، خواهد بود، برای زائران پیامک «کرمانشاه دروازه کربلاست به کرمانشاه خوش‌آمدید» از سوی سامانه امداد زائران ارسال خواهد شد. پیش‌بینی می‌شود حداقل یک میلیون زائر امسال از مرز خسروی تردد کنند.

 

این خبر را به اشتراک بگذارید