• چهار شنبه 26 اردیبهشت 1403
  • الأرْبِعَاء 7 ذی القعده 1445
  • 2024 May 15
شنبه 14 مرداد 1402
کد مطلب : 198821
+
-

ختم خواهرخواندگی

اظهارنظر صریح مالک تراکتور در مورد دستمزد اسدی، واکنش سپاهانی‌ها را برانگیخت؛ آیا عصر رفاقت بین 2باشگاه پایان یافته؟

ختم خواهرخواندگی

بهروز رسایلی

از زمانی که اعلام شد محمدرضا زنوزی‌مطلق، مالک باشگاه تراکتور بار دیگر روی آنتن زنده تلویزیون خواهد رفت، خیلی‌ها منتظر حواشی مصاحبه تازه او بودند؛ مردی که هر گاه لب به سخن گشوده، جنجال‌های زیادی آفریده است. این بار اما اظهارات زنوزی چندان خبرساز نشد و بخش مهمی از آنچه او دوشنبه گذشته در برنامه فوتبال برتر به زبان آورد، مورد تأیید مخاطبان قرار گرفت. شاید تنها بخش جنجالی این گفت‌وگو، جایی بود که مالک تراکتور به چرایی جدا شدن رضا اسدی از این تیم اشاره کرد و جملاتی با این مضمون به زبان آورد: «سقف قرارداد ما 15 تا 16میلیارد تومان بود اما سپاهان بابت یک فصل به رضا اسدی 53 میلیارد تومان پول داده. قرارداد فصل دوم این بازیکن هم 60میلیارد تومان است.» طبیعتا چنین اظهاراتی مخصوصا در فضای فعلی فوتبال ایران بسیار پربازتاب می‌شود. همین اتفاق هم رخ داد و بعد از وایرال شدن حرف‌های زنوزی در این قسمت، سپاهانی‌ها هم فورا به موضوع واکنش نشان دادند.

   سپاهان به روایت دیگران
از قرار معلوم ما امسال با 2سپاهان متفاوت مواجه هستیم؛ یکی باشگاهی که مدیران فعلی آن ترسیم می‌کنند و همه بازیکنان مهم را با حداقل قیمت جذب کرده، یکی هم باشگاهی که دیگران تصویر می‌کنند و تا جایی که توانسته، ریخت‌وپاش و بذل و بخشش کرده است! طبیعتا ما در جایگاهی نیستیم که در مورد صحت و سقم این دعاوی اظهارنظر کنیم اما سپاهان به روایت دیگران، تیم عجیبی است. زنوزی نخستین نفری نیست که از قرارداد 50میلیارد تومانی رضا اسدی سخن می‌گوید. پیش از او، علی امیری معاون مستعفی استقلال هم همین حرف را زد و باشگاه اصفهانی او را تهدید به شکایت کرد. علی پروین هم در مورد شهریار مغانلو گفته بود رقم قرارداد این بازیکن با سپاهان 70میلیارد است که با واکنش فوری باشگاه سپاهان همراه شد. قبل از همه اینها اما یک رسانه پرتغالی از رقم یک میلیون یورویی رضایتنامه پیام نیازمند خبر داده بود که سپاهان به این هم اعتراض کرد و در نهایت با انتشار اسنادی نشان داد برای آزاد کردن دروازه‌بان خود، یک‌چهارم این پول را پرداخته است. کلی اظهارنظر مشابه دیگر هم در مورد سایر خریدهای سپاهان در این مدت داشته‌ایم که طبیعتا دوستان زیر بار نمی‌روند.

   پول یا هنر؟
عکس‌العمل باشگاه سپاهان به اظهارات زنوزی، شبیه همه‌‌چیزهایی بود که باشگاه اصفهانی در موارد مشابه به زبان آورده است. یکی از مدیران این تیم بلافاصله مدعی شد ادعای زنوزی صحت ندارد و خیلی از بازیکنان فقط به‌خاطر برند سپاهان در این تیم حاضر شده‌اند؛ طوری که انگار بقیه باشگاه‌ها فاقد برند و اعتبار هستند! این مدیر سپاهانی مدعی شده هزینه کل بازیکنان سپاهان برای فصل پیش رو حدود 300میلیارد تومان است و آنها با «هنر» خود توانسته‌اند چنین مجموعه‌ای را با این بودجه جمع کنند. بله خب، حتما همینطور است.

   پایان رفاقت؟
در نهایت اینکه اختلاف اخیر بین سپاهان و تراکتور در حالی رخ می‌دهد که این 2باشگاه طی سال‌های گذشته سعی کرده بودند روابط نزدیکی برقرار کنند. آنها حدود یک دهه پیش با هم پیمان خواهرخواندگی بستند و نمایندگان مشوقان 2تیم هم از عقد پیمان برادری سخن گفتند. با این حال در آستانه فصلی که سپاهان و تراکتور مدعیان اصلی قهرمانی در آن به شمار می‌آیند، گویا این اخوت و نزدیکی کمرنگ شده و کار به شکایت و شکایت‌کشی رسیده است. در طول فصل و بسته به نتایج 2تیم در کورس قهرمانی، شاید فاصله تراکتور کمتر یا بیشتر هم بشود.

اختلاف اخیر بین سپاهان و تراکتور در حالی رخ می‌دهد که این 2باشگاه طی سال‌های گذشته سعی کرده بودند روابط نزدیکی برقرار کنند. آنها حدود یک دهه پیش با هم پیمان خواهرخواندگی بستند و نمایندگان مشوقان 2تیم هم از عقد پیمان برادری سخن گفتند

 

این خبر را به اشتراک بگذارید