• چهار شنبه 12 اردیبهشت 1403
  • الأرْبِعَاء 22 شوال 1445
  • 2024 May 01
شنبه 14 مرداد 1402
کد مطلب : 198806
+
-

رفع اختلال اینترنت

اینترنت
رفع اختلال اینترنت

پنجشنبه شب اینترنت کشور از ساعت 20:30 دچار اختلال شد، مشکلی‌که حدود یک ساعت به طول انجامید. به گزارش شرکت ارتباطات زیرساخت، این اختلال یک ساعته باعث شد کاربران اپراتورهای مختلف با مشکل روبه‌رو شوند. طبق اعلام شرکت زیرساخت ارتباطات، ظاهرا این اختلال به‌دلیل ناپایداری سوییچ‌های مرکز تبادل ترافیک در 2 مرکز امام و انقلاب تهران رخ داده بود. شرکت ارتباطات زیرساخت در اطلاعیه‌ای این اختلال را تأیید کرد و نوشت: «اختلالی که در مرکز IXP  تهران از ساعت ۲۰:۲۸ دقیقه ایجاد شده بود، با تلاش همکاران شرکت ارتباطات زیرساخت مرتفع گردید و هم‌اکنون کلیه ارتباطات پایدار هستند. این اختلال حدود یک ساعت شبکه را تحت‌تأثیر قرار داده بود.»
برخی از کاربران شبکه‌های اجتماعی مدعی شدند، این اختلال‌ها در بامداد و صبح جمعه نیز همچنان ادامه داشته است. سایت مراکز تبادل ترافیک تهران IXP از بهمن‌ماه سال گذشته از دسترس خارج شده است. مدیرعامل شرکت ارتباطات زیرساخت چندی پیش دلیل این اتفاق را حمله‌های سایبری متعدد عنوان کرده بود. چندی پیش رئیس‌جمهوری به وزارت ارتباطات دستور داده بود که مسئله اختلال‌های مکرر در اینترنت کشور را مورد بررسی قرار دهد. به همین‌خاطر، کارگروهی متشکل از مرکز ملی فضای مجازی و وزارت ارتباطات و فناوری اطلاعات مأمور بررسی راهکارهای رفع این دغدغه‌ها شدند.
حالا پس از گذشت یک‌ماه از دستور و ماموریت رئیس‌جمهوری برای پیگیری وضعیت اینترنت، برخی راهکارها برای حل مشکلات در تازه‌ترین جلسه برگزار شده این کارگروه در مرکز ملی فضای مجازی، ارائه و مقرر شد این کارگروه تا جلسه بعدی شورا به فعالیت خود ادامه دهد.
اگرچه زمان مشخصی برای ارائه گزارش اعلام نشده، اما گفته شده که در کمترین زمان ممکن گزارش‌ها آماده ارائه می‌شود. به تازگی پس از گزارشی که از سوی انجمن تجارت الکترونیک تهران از کیفیت اینترنت کشور منتشر شد وزارت ارتباطات برای بررسی این گزارش جلسه‌ای برگزار کرد. ‌

 

این خبر را به اشتراک بگذارید