• سه شنبه 11 اردیبهشت 1403
  • الثُّلاثَاء 21 شوال 1445
  • 2024 Apr 30
سه شنبه 10 مرداد 1402
کد مطلب : 198778
+
-

علی خسروی از داوران پیشکسوت فوتبال:

حجاب، مانع پیشرفت ورزش بانوان نبوده است

حجاب، مانع پیشرفت ورزش بانوان نبوده است

در این سال‌ها بانوان در ورزشگاه‌های عمومی تمرین کرده‌اند و در ورزش‌های همگانی و آمادگی جسمانی در بوستان‌ها و سالن‌ها چه بخش خصوصی و چه بخش دولتی حضور فعال داشته‌اند. حجاب، محدودیتی برای ورزش بانوان نبوده چنان‌که در ورزش حرفه‌ای هم شاهد افتخارات و قهرمانی بانوان بوده‌ایم و فقط درچند رشته مانند ورزش شنا، ژیمناستیک و... با توجه به نوع پوشش، محدودیت‌هایی برای ورزش بانوان وجود دارد. بنابراین مشکلات در ورزش بانوان به نوع پوشش مربوط نمی‌شود.
مهم‌ترین مشکلی که در ورزش بانوان وجود دارد بحث درآمد‌زایی است. بانوان ما در مسابقات فوتبال یا سایر رشته‌ها مثل تکواندو، تیراندازی، تنیس روی میز، ورزنه‌برداری، دو و میدانی در مسابقات آسیایی، المپیک یا پارالمپیک شرکت کرده‌اند و باوجود کسب مدال، درآمدی به‌دست نیاورده‌اند. بسیاری از آنها حتی برای تأمین هزینه ایاب و ذهاب هم مشکل دارند و از نظر میزان درآمد با آقایانی که در رشته‌های مشابه ورزش می‌کنند، فاصله بسیاری دارند.

حمایت از بانوان ورزشکار
هنوز هم برخی خانواده‌ها نگاه مثبتی به ورزش بانوان ندارند و اجازه نمی‌دهند دخترانشان به باشگاه بروند و در ورزش مورد علاقه خود تمرین کنند. خانواده‌ها باید برای پرورش استعدادهای فرزندانشان نقش حمایتگر را داشته باشند و در حدی که توان دارند با حمایت مالی از دخترانشان شرایط حضور در باشگاه‌ها و تمرین حرفه‌ای را برای آنها فراهم کنند. از سوی دیگر ورزشکار نیز باید حتما تحقیق کند و با زندگی حرفه‌ای چهره‌های بزرگ ورزش و مدال‌آور در عرصه مسابقات جهانی، آسیایی و المپیک آشنا شود تا بداند آنها برای رسیدن به موفقیت از چه مراحل سختی عبور کرده‌اند. ما بانوان بسیاری داشته‌ایم که تمرینات سختی را با کمترین حمایت مالی از سوی فدراسیون انجام داده‌اند تا به قهرمانی در رشته خود رسیده‌اند. امیدوارم با حمایت بیشتر از ورزش بانوان شاهد رشد هر چه بیشتر ورزش بانوان باشیم.


 

این خبر را به اشتراک بگذارید