• جمعه 14 اردیبهشت 1403
  • الْجُمْعَة 24 شوال 1445
  • 2024 May 03
سه شنبه 3 مرداد 1402
کد مطلب : 198223
+
-

همکاری ایران و ژاپن در تولید مستند و انیمیشن

مستند
همکاری ایران و ژاپن در تولید مستند و انیمیشن

کنجو موراکامی، کاردار سفارت ژاپن صبح دیروز دوشنبه دوم مردادماه در مرکز گسترش سینمای مستند، تجربی و پویانمایی با محمد حمیدی‌مقدم، مدیرعامل مرکز دیدار و درباره همکاری‌های مشترک آتی بین سینمای ایران و ژاپن صحبت کرد.
به گزارش روابط‌عمومی مرکز گسترش سینمای مستند، تجربی و پویانمایی، کنجو موراکامی، کاردار سفارت ژاپن در تهران در دیدار با محمد حمیدی‌مقدم با اشاره به ویژگی‌های مشترک فرهنگی بین ایران و ژاپن به علاقه سینماگران ژاپنی به سینمای ایران تأکید کرد و گفت: بسیاری از سینماگران ژاپنی فیلم‌های کارگردانان ایرانی را دوست دارند و با تماشای آنها به سینما علاقه‌مند شده‌اند. اشتراک فرهنگی بین ما و شما بسیار است و امیدوارم همچون گذشته در حوزه تولید فیلم، انیمیشن و سریال همکاری مشترک داشته باشیم. سال گذشته یوسوکه اوکودا، کارگردان فیلم «گل‌های دیگری» به جشنواره فجر آمد. وی از کارگردان‌هایی است که با تماشای فیلم‌های ایرانی به سینما علاقه‌مند شده است.
موراکامی ادامه داد: مردم ایران با سریال «اوشین» و کارتن «فوتبالیست‌ها» خاطره دارند. امیدوارم نمایش سریال‌ها و کارتون‌های ژاپنی در ایران مانند دهه‌های 60و 70ادامه یابد. ژاپن کشوری صنعتی و پیشرفته است، اما شبیه کشورهای اروپایی و آمریکا نیست. ژاپن کشوری تاریخی و وفادار به سنت‌ها و آداب و رسوم، خانواده و ارزش‌های فرهنگی است و احترام به حقوق دیگران و کار و کوشش فراوان از مولفه‌های فرهنگی ماست. فصل مشترک ما وفاداری به سنت‌، ارزش‌های فرهنگی و خانواده است.
محمد حمیدی‌مقدم، مدیرعامل مرکز در آغاز این نشست با تشکر از کنجو موراکامی به رابطه عمیق و فرهنگی ایران و ژاپن اشاره کرد و گفت: در دولت سیزدهم، با توجه به رویکرد نگاه به شرق و تبادل فرهنگی با کشورهای همسو، ژاپن یکی از کشورهایی است که می‌تواند نقطه توجه و تمرکز باشد؛ سازمان سینمایی به‌دنبال ارتباط با سینمای ژاپن است. تمایل ما این است که این همکاری در شکل رسمی و به‌صورت عقد قرارداد و تفاهمنامه انجام شود و مرکز گسترش، رابط این رخداد باشد. ما در سینمای داستانی، مستند و انیمیشن به‌دنبال حضور در بازار، تولید مشترک، عرضه و نمایش فیلم در جشنواره‌ها و شبکه‌های ژاپن هستیم و امیدواریم این تعامل دوطرفه به‌زودی به مرحله اجرا برسد.
مدیرعامل مرکز گسترش سینمای مستند، تجربی و پویانمایی گفت: سینمای ژاپن در بخش انیمیشن بسیار قوی است و در این زمینه با برگزاری کارگاه‌های آموزشی و انتقال تجربه می‌توانیم از دانش، تخصص و تجربه شما برای تقویت انیمیشن‌سازی‌ در ایران که ظرفیت و استعداد فراوانی دارد، استفاده کنیم.

 

این خبر را به اشتراک بگذارید