• چهار شنبه 27 تیر 1403
  • الأرْبِعَاء 10 محرم 1446
  • 2024 Jul 17
دو شنبه 2 مرداد 1402
کد مطلب : 198072
+
-

در حد قهرمانی

تیم ملی کاراته ایران با 3مدال طلا به مقام سوم آسیا رسید و قزاقستان و ژاپن با همین تعداد طلا، اول و دوم شدند

تیتر یک
در حد قهرمانی

نوزدهمین دوره رقابت‌های کاراته قهرمانی آسیا روز گذشته به پایان رسید و تیم ملی ایران بعد از قزاقستان و ژاپن روی سکوی سوم قرار گرفت. تیم قزاقستان با کسب 3مدال طلا، 4نقره و 4برنز برای نخستین بار موفق شد عنوان قهرمانی آسیا را کسب کند و ژاپنی‌ها با 3مدال طلا، 3نقره و 2برنز به مقام دوم رسیدند. تیم ملی کاراته ایران نیز با کسب 3مدال طلا، 2نقره و 7برنز سوم شد. ایران در حالی در رده سوم قرار گرفت که از نظر تعداد مدال طلا با قزاقستان و ژاپن شرایط برابری داشت و به‌خاطر مدال نقره کمتر به رتبه سوم رسید.
 
  طلای روز پایانی
در روز پایانی مسابقات قهرمانی آسیا2023 که در مالزی برگزار شد در کومیته تیمی مردان، ایران بر سکوی نخست آسیا ایستاد. ملی‌پوشان ایران برای حضور در دیدار نهایی موفق به شکست عربستان، عراق و اردن شدند و در دیدار پایانی با نتیجه 3بر صفر تیم قزاقستان را شکست دادند تا برای نهمین بار عنوان قهرمانی کومیته تیمی آسیا را کسب کنند. صالح اباذری، مهدی خدابخشی، مهدی عاشوری، امیرحسین فداکار، مهدی شهگل، محمود نعمتی و سامان عدالتی ترکیب تیم ایران را در این مسابقات تشکیل می‌دادند. هدایت تیم ایران در این مسابقات برعهده سیدشهرام هروی به‌عنوان سرمربی و شهاب سلطانی، علیرضا کتیرایی، مهدی احمدی، سعید فرخی و سعید نیکوخصلت به‌عنوان مربی بود.
 
  نقره تیمی بانوان
تیم کومیته بانوان ایران هم در روز پایانی توانست تا فینال پیش برود ولی با شکست در مقابل ویتنام به مدال نقره رسید. بانوان ایران تا پیش از فینال تایلند، ازبکستان، ژاپن و چین تایپه را از پیش رو برداشتند و مقتدرانه به دیدار نهایی رسیدند. این نخستین مدال نقره تیمی بانوان ایران است چراکه تا پیش از این کومیته تیمی بانوان ایران در سال‌های 2013، 2017و 2019به مدال طلا رسیده بود و در سال‌های 2011و 2012نیز نشان برنز آسیا را کسب کرده بود. هدایت تیم بانوان ایران بر عهده فرحناز ارباب به‌عنوان سرمربی و پگاه زنگنه به‌عنوان مربی است.
 
  سومی؛ نتیجه ناداوری
در مجموع رقابت‌های قهرمانی آسیا که به‌مدت 3روز در کشور مالزی برگزار شد بهنام دهقان‌زاده، آتوسا گلشادنژاد و کومیته تیمی مردان موفق به کسب مدال طلا شدند، بهمن عسگری و کومیته تیمی بانوان به مدال نقره رسیدند و فاطمه صادقی، ابوالفضل شهرجردی، امیر مهدی‌زاده، فاطمه سعادتی، سارا بهمنیار، سجاد گنج‌زاده و کاتای تیمی مردان به مدال برنز دست یافتند. روز دوم این رقابت‌ها با حواشی متعددی همراه بود. سجاد گنج‌زاده قهرمان المپیک توکیو در حالی مقابل حریف عربستانی خود مبارزه را واگذار کرد که ناداوری در این رقابت مشهود بود. اعتراض گنج‌زاده و کادر فنی ایران راه به جایی نبرد تا در نهایت نماینده کشورمان به گروه شانس مجدد برود و با 2 پیروزی در این جدول به مدال برنز برسد. سجاد گنج‌زاده با انتشار فیلم مبارزه‌اش در صفحه شخصی خود نسبت به داوری در آسیا به‌شدت اعتراض داشت و با کنایه از داوران تشکر کرد! اگر او مدال طلا می‌گرفت ایران در مجموع بالاتر از ژاپن و قزاقستان به‌عنوان قهرمانی آسیا دست پیدا می‌کرد.

 

این خبر را به اشتراک بگذارید