• چهار شنبه 27 تیر 1403
  • الأرْبِعَاء 10 محرم 1446
  • 2024 Jul 17
یکشنبه 1 مرداد 1402
کد مطلب : 198041
+
-

پیام رهبر معظم انقلاب در پی جسارت به ساحت قرآن

اشد مجازات

رهبرمعظم انقلاب طی پیامی درپی جسارت به ساحت قرآن مجید تأکید کردند: دولت سوئد باید بداند با پشتیبانی از جنایتکار دربرابر دنیای اسلام آرایش جنگی گرفته ‌است

اشد مجازات

رهبرمعظم انقلاب در پیامی، جسارت به ساحت مقدس قرآن مجید در سوئد را حادثه‌ای تلخ و توطئه‌آمیز و خطرآفرین خواندند و تأکید کردند: اشد مجازات برای عامل این جنایت مورد اتفاق همه علمای اسلام است. دولت سوئد باید عامل جنایت را به دستگاه‌های قضایی کشورهای اسلامی تحویل دهد.

متن پیام حضرت آیت‌الله‌ خامنه‌ای به این شرح است:
بسم‌الله الرحمن‌الرحیم
جسارت به ساحت مقدس قرآن مجید در سوئد، حادثه‌ای تلخ و توطئه‌آمیز و خطرآفرین است. اشد مجازات برای عامل این جنایت مورد اتفاق همه علمای اسلام است. دولت سوئد نیز باید بداند که با پشتیبانی از جنایتکار، دربرابر دنیای اسلام آرایش جنگی گرفته و نفرت و دشمنی عموم ملت‌های مسلمان و بسیاری از دولت‌های آنان را به‌سوی خود جلب کرده‌است.وظیفه آن دولت آن است که عامل جنایت را به دستگاه‌های قضایی کشورهای اسلامی تحویل دهد. توطئه‌گران پشت‌صحنه نیز بدانند که حرمت و شوکت قرآن‌کریم روزبه‌روز افزون‌تر و انوار هدایت آن درخشان‌تر خواهد شد. امثال این توطئه و عاملان آن، حقیرتر از آنند که بتوانند جلوگیر این درخشش روزافزون باشند. والله غالبٌ علی اَمرِه
سیدعلی خامنه‌ای
۳۱تیرماه1402

آرایش جنگی در برابر حامیان جنایت مذهبی

 بررسی 8  ابزار در اختیار جهان‌اسلام برای انجام اقدام‌های تنبیهی در برابر حامیان غربی توهین به مقدسات اسلامی
ادامه روند اهانت به مقدسات اسلامی در برخی از کشورهای اروپایی، ازجمله سوئد و دانمارک که طی ماه‌های اخیر موجی فراگیر از خشم و انزجار مسلمانان سراسر جهان را به‌دنبال داشته، ضرورت همگرایی و انسجام هرچه بیشتر دولت‌های اسلامی به‌منظور مقابله مؤثر با رویکردهای ضداسلامی دولت‌های غربی را دوچندان کرده‌است.اگرچه دولت‌های اسلامی، ازجمله ایران، طی روزهای اخیر واکنش‌های دیپلماتیک گسترده‌ای درمقابل دولت‌های حامی اهانت‌کنندگان به مقدسات اسلامی داشته‌اند، اما انگیزه‌های پشت‌پرده چنین رویکردهایی نشان می‌دهد برای مواجهه با چنین اقدام‌های ضداخلاقی و ضدانسانی، نیاز به وحدت راهبردی بیشتری در میان ملت‌های مسلمان نیز هست.بررسی‌ها نشان می‌دهد طی سال‌های اخیر شاهد شکل‌گیری موج گسترده‌ای از توهین‌ها به مقدسات اسلامی در کشورهای غربی و اروپایی هستیم که با حمایت‌های دولتی نیز همراه بوده‌است. چنین رویکردی بیانگر این واقعیت است که پروژه‌‌ای برنامه‌ریزی‌شده ازسوی اتاق‌های فکر غربی – صهیونیستی، درصدد حساسیت‌زدایی از مقدسات اسلامی است و می‌کوشد با راه‌اندازی نمایش‌های سخیفی مانند آنچه اخیرا در سوئد و دانمارک روی داد، ضمن مقابله با موج اسلام‌گرایی در غرب، دولت‌های اسلامی را در این زمینه به انفعال بکشاند.همانگونه که رهبرمعظم‌انقلاب در پیام‌ دیروزشان تأکید کردند، دولت‌های حامی اهانت‌کنندگان باید به این درک شفاف برسند که با حمایت از چنین اقدا‌م‌هایی، دشمنی، نفرت و البته «آرایش جنگی» ملت‌های مسلمان را به‌سوی خود جلب می‌کنند.



اخراج سفرای دولت‌های حامی توهین‌کنندگان
انجام اقدام‌های دیپلماتیک مقابله‌ای، یکی از مهم‌ترین ابزارهای دولت‌های اسلامی برای مقابله با رویکرد شوم اسلام‌ستیزی ازسوی دولت‌های غربی‌است. برهمین اساس هم بود که تهران اعلام کرد تا زمانی که دولت سوئد برخورد جدی با فرد اهانت‌کننده به قرآن‌کریم نداشته باشد، سفیر جدید این کشور را نمی‌پذیرد و سفیر ایران نیز به استکهلم اعزام نخواهد شد. اگرچه دولت‌های اسلامی در روزهای اخیر اقدام‌های دیپلماتیک قابل‌توجهی دراین زمینه انجام داده‌اند، که «احضار سفیر» بخشی از آن به‌حساب می‌آید، اما همانگونه که شخصیت‌هایی مانند سیدحسن نصرالله، دبیرکل حزب‌الله لبنان تأکید کردند، اخراج سفرای کشورهای حامی توهین‌کنندگان به مقدسات اسلامی، می‌تواند مقابله‌ای مؤثر دراین زمینه محسوب شود.

بهره‌گیری از ظرفیت سازمان‌های اسلامی
سازمان همکاری اسلامی، ازجمله ظرفیت‌های موجود در جهان‌اسلام به‌حساب می‌آید که می‌تواند نقش مؤثری را در انسجام‌بخشی به اقدام‌های واکنشی دولت‌های اسلامی در قبال توهین‌کنندگان به مقدسات مسلمانان ایفا کند. برهمین اساس هم بود که حسین امیرعبداللهیان، وزیر امورخارجه ایران در گفت‌وگوی تلفنی اخیرش با دبیرکل سازمان همکاری اسلامی، خواستار برگزاری نشست اضطراری شورای وزیران خارجه این سازمان برای رسیدگی به هتک حرمت قرآن کریم در سوئد شد. انسجام‌بخشی به اقدام‌های تنبیهی دولت‌های اسلامی درمقابل حامیان اهانت به قرآن‌کریم از ضرورت‌های موجود در شرایط کنونی به‌شمار می‌رود.

تحریم‌های حوزه انرژی
با توجه به آسیب‌پذیری‌های اخیر دولت‌های اروپایی در حوزه انرژی، تحریم سوئد در حوزه صادرات انرژی ازسوی کشورهای اسلامی، می‌تواند یکی از مؤثرترین اقدام‌های تنبیهی در مواجهه با دولت‌های غربی حامی توهین‌کنندگان به مقدسات اسلامی به‌حساب ‌آید. برهمین اساس هم بود که طی روزهای اخیر راهبرد «تحریم انرژی» یکی از راهکارهای پیشنهادی ازسوی نمایندگان مجلس شورای‌اسلامی هم بود.

رسانه‌ها در خدمت وحدت جهان‌اسلام
استفاده مناسب از ظرفیت‌های رسانه‌ای موجود در جهان اسلامی، یکی از مؤثرترین ابزارها به‌منظور مقابله منسجم و مؤثر با اقدام‌های اسلام‌ستیزانه دولت‌های غربی به‌شمار می‌رود. اتحادیه رادیو و تلویزیون‌های اسلامی ازجمله ساختارهای رسانه‌ای موجود در جهان اسلام است که با بیش از 210عضو از 35کشور جهان از 5قاره، از بزرگ‌ترین اتحادیه‌های رسانه‌ای دنیا به شمار می‌رود که «استفاده از رسانه‌ها در دفاع از مقدسات امت اسلامی» و «دفاع از حقوق جوامع و کشورهای اسلامی» ازجمله اهداف تشکیل آن بوده‌است.

تحریم کالاها
تحریم کالاهای کشورهای حامی توهین‌کنندگان به مقدسات اسلامی، یکی از مؤثرترین ابزارهای تنبیهی در مواجهه با این‌گونه دولت‌ها به‌شمار می‌رود که می‌تواند آنان را با قدرت راهبردی جهان‌اسلام مواجه کند. اتخاذ تصمیم‌های یکپارچه ازسوی دولت‌های اسلامی دراین زمینه، از مطالبه‌هایی است که طی روزهای اخیر به‌دفعات ازسوی مسلمانان مطرح شده و در شبکه‌های اجتماعی نیز بازتاب گسترده‌ای یافته‌است.

پیگیری قضایی
اقدام‌های قضایی ازسوی کشورهای اسلامی باهدف مجازات عاملان و حامیان هتک‌حرمت مقدسات اسلامی، از دیگر ابزارهای دولت‌های جهان‌اسلامی به‌منظور مقابله با رویکردهای اسلام‌ستیزانه غربی‌هاست. برهمین اساس هم بود که وزارت دادگستری ترکیه اخیرا اعلام کرد این کشور برای توهین‌کنندگان به قرآن‌کریم در مقابل سفارت این کشور در استکهلم، حکم بازداشت صادر کرده‌است.

مقابله با حساسیت‌زدایی از مقدسات اسلامی
«حساسیت‌زدایی از مقدسات اسلامی» یکی از مهم‌ترین رویکردهای غربی در مواجهه با جهان‌اسلام است که طی سال‌های اخیر به‌دفعات شاهد انجام اقدام‌هایی دراین زمینه بوده‌ایم. براین اساس روشنگری دراین زمینه و افشاگری درباره پشت‌پرده‌های اتخاذ چنین رویکردهایی ازسوی دولت‌های غربی، از محوری‌ترین راهکارهایی است که دراین حوزه باید مدنظر دولت‌های اسلامی قرار گیرد.

استفاده از کرسی‌های بین‌المللی
برخورداری از کرسی‌های قابل‌توجه در سازمان‌ها و نهادهای بین‌المللی، ازجمله سازمان‌ملل متحد، یکی از اصلی‌ترین مزیت‌های کشورهای اسلامی به‌منظور مقابله با رویکردهای اسلام‌ستیزانه در غرب است. براین اساس دولت‌های اسلامی با استفاده مؤثر از چنین ظرفیتی، می‌توانند گام‌های مؤثری به‌منظور محکوم کردن چنین اقدام‌هایی و افزایش هزینه‌های بین‌المللی برای حامیان توهین به مقدسات اسلامی بردارند.





 

این خبر را به اشتراک بگذارید