• شنبه 28 مهر 1403
  • السَّبْت 15 ربیع الثانی 1446
  • 2024 Oct 19
جمعه 26 خرداد 1402
کد مطلب : 194643
لینک کوتاه : newspaper.hamshahrionline.ir/0gO7K
+
-

باغ گل آسارا

هلند ایران اینجاست

هلند ایران اینجاست

جشنواره لاله‌ها در آسارا فقط تا چند روز دیگر دایر است و برای بازدید از لاله‌ها باید یک سال دیگر صبر کنید پس تا زمان باقی است به دیدن این باغ زیبا بروید. چند سال قبل این جشنواره در شهر گچسر برگزار می‌شد اما به‌دلیل ترافیک زیادی که در جاده چالوس به‌دنبال داشت و رفت‌وآمد مسافران را با سختی روبه‌رو می‌کرد قرار شد به آسارا منتقل شود و حالا دومین دوره این جشنواره درحال برگزاری است.

  تماشای یک میلیون لاله
شهر آسارا و جاده کرج-کندوان به‌دلیل داشتن جاذبه‌های طبیعی گردشگری و نزدیکی به استان تهران و البرز، در میان گردشگران محبوبیت بسیاری دارد و جشنواره لاله‌ها امسال در وسعت 2.5هکتاری و در باغ‌های میوه آسارا دایر است. یک‌میلیون‌و600هزار پیاز لاله کاشته شده که شامل 43نوع مختلف از گیاه لاله است. امسال تصویر شهدای دفاع‌مقدس و مدافع حرم، زینت‌بخش باغ لاله‌های آسارا هستند. در حاشیه برگزاری این جشنواره، غرفه‌های صنایع‌دستی، غذاهای محلی، ‌سوغات، موسیقی اقوام و نقاشی کودکان در ۱۵غرفه دایر شده است. از این جشنواره می‌توان به‌عنوان یکی از جاذبه‌های گردشگری البرز نام برد که کمک زیادی به رونق اقتصادی این منطقه و کسب‌وکار اهالی می‌کند. گل‌آرایی در فضای باز، وجود محیط بازی برای کودکان، غرفه‌های خوراک و سوغات و پارکینگ رایگان از دیگر امکانات موجود در این جشنواره است.

  یک تیر و چند نشان
سال گذشته این باغ در وسعت ۴.۵ هکتار ایجاد شده بود که ۲ هکتار آن در دامنه کوه‌ها و در عرصه‌های منابع طبیعی بوده و ۲.۵ هکتار دیگر نیز در یک باغ بود، اما امسال جشنواره در یک‌جا متمرکز است. بعد از بازدید از این جشنواره می‌توانید به مکان‌های دیدنی آسارا هم سر بزنید و از آنها دیدن کنید. آبشار هفت‌چشمه یکی از جاذبه‌های دیدنی این شهر است که از چند آبشار با ارتفاع ۵ متر تشکیل شده و چشم‌انداز زیبایی را به‌وجود آورده است. بعد از آبشار هفت‌چشمه، آبشار بلند آدران قرار دارد که با ارتفاع ۹۰متری جزو آبشارهای بلند ایران محسوب می‌شود.



 

این خبر را به اشتراک بگذارید