• جمعه 14 اردیبهشت 1403
  • الْجُمْعَة 24 شوال 1445
  • 2024 May 03
پنج شنبه 25 خرداد 1402
کد مطلب : 194613
+
-

خوش بگذره

فاطمه عباسی

آخر هفته‌ها، فرصتی دوباره برای کسب انرژی و رهایی از روزمرگی‌ها و دغدغه‌های کاری است؛ هرچند تعطیلات آخر هفته کوتاه است، اما با یک برنامه‌ریزی مناسب می‌توان از آن بیشترین استفاده را کرد. اگر تمام آخر هفته‌ها در فکر این هستید که کجا بروید ‌یا چه سرگرمی‌هایی برای خودتان دست و پا کنید، تا انتهای این مطلب همراه ما باشید.

صداهای ماندگار

برای آخر این هفته یک پیشنهاد جذاب و ویژه برای آنهایی که فرزند کوچک دارند یا هنوز کودک درونشان حسابی فعال و سرزنده است، داریم؛ باشگاه انیمیشن کوشک هنر قرار است به‌روزترین انیمیشن‌های دنیا را با دوبله اعضای باشگاه اکران کند و در نخستین اکران این باشگاه هم، بعد از نمایش انیمیشن «گربه چکمه‌پوش»، دوبلورهای استودیو ساندو به‌مدت ۱۵دقیقه دوبله بخش‌هایی از آن را به‌صورت زنده اجرا می‌کنند. اگر دوست دارید فرایند دوبله این انیمیشن را تماشا کنید، می‌توانید امروز (پنجشنبه ۲۵ خردادماه)، ساعت ۱۸ به کوشک باغ هنر واقع در بزرگراه حقانی (غرب به شرق) ورودی کتابخانه ملی، باغ هنر بروید. این نمایش با آموزش فرایند دوبله برای علاقه‌مندان این حوزه و اجرای موسیقی، همراه خواهد بود. راستی برای تهیه بلیت می‌توانید به سایت تیوال مراجعه کنید.

نمایش گل و بلبل


اگر نیم‌نگاهی به تقویم انداخته باشید، حتما می‌دانید که امروز، روز ملی گل است. علاوه بر اینکه می‌توانید بروید بازار گل و تا دلتان می‌خواهد گلدان‌های رنگ و وارنگ برای خانه و حیاط بخرید، پیشنهاد می‌کنیم سری هم به موزه رضا عباسی بزنید؛ چون قرار است یک نمایشگاه فرهنگی ـ هنری با عنوان «بسان گلستان ۱» به مناسبت روز ملی گل، امروز با همکاری موزه رضا عباسی و انجمن عمارات محروسه ایران برگزار شود. حالا اینکه این نمایشگاه چه ارتباطی به روز گل دارد، باید عرض کنیم که درواقع این نمایشگاه رونمایی آثار قدما از گنجینه موزه رضا عباسی با موضوع گل و گیاه در هنر خوشنویسی و نقاشی گل و مرغ قرن‌های ۱۰ تا ۱۳ هجری قمری است که با نشست تخصصی استادان و برگزاری کارگاه‌های آموزشی هنری در حوزه خوشنویسی و گل و مرغ همراه است و تا یک‌ماه هم ادامه دارد. شرکت در کارگاه‌ها هم رایگان و با ثبت‌نام قبلی از راه اطلاعات تماسی است و زمان برنامه‌های جانبی نیز پیشاپیش اعلام خواهد شد. آیین گشایش این نمایشگاه امروز ۲۵ خرداد از ساعت ۱۶ تا ۱۹ در موزه عباسی برگزار می‌شود و از ۲۶ خرداد تا ۲۴ تیر هم این نمایشگاه در موزه برای بازدید عموم پابرجاست و می‌توانید از ساعت ۹ تا ۱۴ از آن بازدید کنید.

کاوشگری برای کودکان

حالا که هوا گرم شده و نمی‌شود خیلی به بچه‌ها وعده پارک و بوستان داد، پیشنهاد می‌کنیم فرزندان دلبندتان را آخر این هفته به دیدن نمایش «کاوشگری در جنگل باستانی و کتیبه پر رمز و راز ناریکا» به نویسندگی و کارگردانی سجاد آقابابائی و نگین مدنی ببرید. این نمایش، ویژه کودکان و نوجوانان است و با رویکرد یاددهی نکات باستان‌شناسی و توجه به ارزش و اهمیت آثار باستانی به کودکان از ۱۱ خرداد تا ۷ تیر از ساعت ۱۸ ویژه کودکان و نوجوانان در فضای باغ فرهنگسرای نیاوران اجرا می‌شود.

تماشای ماشین‌های فلزی

روز گذشته یک نمایشگاه جالب با عنوان «دست ساخته‌های فلزی» در موزه خودروهای تاریخی ایران گشایش یافت که این دست‌ساخته‌ها از مجموعه آثار حسین رحمانی است و شامل یک موتورسیکلت و ۷ خودروست و برای نخستین‌بار در ورودی موزه خودرو به معرض نمایش گذاشته شده است. حسین رحمانی، هنرمندی است که در ساخت اشیای هنری فلزی از تکنیکی استفاده کرده که همه اجزای آثار که با پیچ و مهره به هم متصل شده، باز و بسته می‌شوند.
اگر طرفدار این وسایل حمل‌ونقلی هستید و با دیدن ماشین‌های مختلف به وجد می‌آیید، بد نیست آخر این هفته را در موزه خودروهای تاریخی سپری کنید. این موزه در جاده مخصوص کرج واقع شده و می‌توانید از ساعت ۹ صبح تا ۵ عصر از این مجموعه بازدید کنید.

 

این خبر را به اشتراک بگذارید
در همینه زمینه :
خوش بگذره
خوش بگذره
خوش بگذره
خوش بگذره