• دو شنبه 17 اردیبهشت 1403
  • الإثْنَيْن 27 شوال 1445
  • 2024 May 06
چهار شنبه 24 خرداد 1402
کد مطلب : 194427
+
-

نکته بازی/ خودشان هم نمی‌دانند

تیم ملی ایران نخستین بازی‌اش را در تورنمنت کافا مقابل افغانستان برگزار کرد اما انتقادها از حضور شاگردان قلعه‌نویی در این مسابقات همچنان ادامه دارد. به‌عنوان مثال رسول کربکندی، سرمربی پیشین ذوب‌آهن گفته: «نمی‌دانم تیم‌ملی با چه انگیزه‌ای به قرقیزستان رفت.» باور کنید خودشان هم نمی‌دانند. بازیکنان قبل از اعزام تیم به بیشکک گفته بودند این بازی‌ها کمکی به تیم‌ملی نمی‌کند و امیر قلعه‌نویی هم در نشست خبری پیش از بازی با افغانستان همین مسئله را تکرار کرد. بعد هم وقتی موضوع را پیگیری می‌کنی، می‌بینی بحث عضویت در فدراسیون فوتبال آسیای مرکزی و الزام به حضور در تورنمنت کافا مطرح می‌شود. خب گیریم که اینطور بوده؛ لااقل مثل افغانستان تیم دوم‌تان را به این بازی‌ها می‌فرستادید؛ یعنی در این حد هم درایت نداشتید؟ نوبر است واقعا!

خبر بد برای فوتبال ایران
تکاپوی مدیران استقلال برای یافتن سرمربی جدید این تیم همچنان ادامه دارد و البته هنوز تکلیف این نیمکت‌داغ روشن نشده است. در این میان پرویز مظلومی، عضو کمیته فنی باشگاه در جمله‌ای تاریخی گفته: «به جمع‌بندی رسیده‌ایم اما هنوز به نتیجه نرسیده‌ایم.» به هر حال این جمله قابلیت آن را دارد که جهان فلسفه را تکان بدهد! این چند روز از مربیان زیادی به‌عنوان گزینه‌های ایرانی هدایت استقلال یادشده؛ ازجمله جواد نکونام و علیرضا منصوریان. در این میان اما نزدیکان باشگاه خبر مذاکره با منصوریان را تکذیب کردند تا کام جامعه فوتبال تلخ شود. حقیقتا دل‌مان برای تماشای نمایش‌های تک‌نفره علیمنصور کنار زمین تنگ شده است. یادش به خیر روزی که لب خط رفت دست رضا مهاجری را گرفت. یک بلیت می‌خریدیم؛ هم فوتبال می‌دیدیم و هم فیلم سینمایی!

بین سفرها به پرسپولیس هم نگاه کن!
از زمان پایان جام‌حذفی و مصاحبه یحیی گل‌محمدی در مورد اینکه ممکن است از پرسپولیس جدا شود، این باشگاه به‌نوعی در وضعیت برزخی قرار گرفته است. تکلیف هیچ‌چیز مشخص نیست؛ نه آمدنی‌ها، نه ماندنی‌ها و نه رفتنی‌ها. مدیران و هواداران پرسپولیس مدتی منتظر پایان سفر خارجی یحیی بودند که بالاخره رخ داد و بازگشت او به وطن، مثل خبر بازگشت قهرمانان المپیک پوشش داده‌شد! با این حال یحیی بلافاصله راهی یک سفر خارجی دیگر شد تا همچنان دور از دسترس باشد. ما که بخیل نیستیم. خداوند سلامتی بدهد. به هر حال پول دارند و می‌روند گشت و گذار، اما کاش استاد بین سفرها، نیم‌نگاهی هم به پرسپولیس بیندازد. به هر حال تکلیف این تیم هم باید مشخص شود و ممکن است تأخیر جاری، برای قرمزها گران تمام شود.



 

این خبر را به اشتراک بگذارید