• یکشنبه 16 اردیبهشت 1403
  • الأحَد 26 شوال 1445
  • 2024 May 05
سه شنبه 23 خرداد 1402
کد مطلب : 194404
+
-

خاطره خوب برای شهروندان تهرانی

نگاه
خاطره خوب برای شهروندان تهرانی

جلال ملکی، سخنگوی سازمان آتش‌نشانی شهرداری تهران

استقبال پر شور تهرانی‌ها از جشن ولادت امام رضا(ع) اجتماعی کم‌نظیر خلق کرد. میدان خراسان پر از جمعیت شد و خیابان خراسان‌ و خیابان ۱۷ شهریور که محل برپایی موکب‌‌های پذیرایی و خدماتی بود، مملو از جمعیت شد. برای اینکه تلاش زحمتکشان مجموعه شهرداری تهران در هیاهوی جشن از نظرها دور نماند، با جلال ملکی، سخنگوی سازمان آتش‌نشانی شهرداری تهران گفت‌وگویی  داشته‌ایم.
ملکی در رابطه با جشن امام‌رضایی‌ها گفت: جشن امام‌رضایی‌ها مراسم بسیار ارزشمندی بود. شهروندان تهران با استقبال بالای خود نشان دادند که ائمه و مناسبت‌های آیینی چه جایگاهی در زندگی اجتماعی این شهر دارد. انتظار چنین استقبالی را نداشتم. زمان برنامه 8تا 10شب اعلام شده بود ولی مردم از ساعت 5 برای شرکت در برنامه در محل حاضر شده بودند. در حاشیه چنین اجتماعاتی با این حجم از فشردگی جمعیت باید برنامه‌ریزی دقیق داشت و پیش‌بینی‌هایی انجام داد تا مراسم به خوبی برگزار شود.
سخنگوی سازمان آتش‌نشانی شهرداری تهران گفت: در حوزه تخصصی ما سازمان آتش‌نشانی علاوه بر استقرار‌های گسترده در میدان خراسان و خیابان‌های اطراف، 12دستگاه خودروی سنگین، 4دستگاه موتورسیکلت و 4گروه پیاده به همراه حدود 100نفر آتش‌نشان را برای حفاظت و حراست از جان شهروندان در محل نظر گرفته بود. میدان خراسان و خیابان‌های اطراف در محاصره سازمان آتش‌نشانی شهرداری تهران بود. وی افزود: 2 ایستگاه کامل آتش‌نشانی در جنوب و شمال این میدان به فاصله کمتر از یک کیلومتر در آماده‌باش کامل بودند تا اگر اتفاقی افتاد به‌طور ویژه پوشش‌دهنده حوادث باشند. همچنین در طول برنامه چند نفر از مدیران عملیاتی سازمان آتش‌نشانی در محل حضور داشتند. غرفه‌ای بزرگ متعلق به حوزه اجتماعی و فرهنگی سازمان آتش‌نشانی نیز در محل دایر شد و به شهروندان خدمات فرهنگی ارائه می‌داد.
ملکی با تأکید بر رعایت تمامی جوانب و نکات در سازمان آتش‌نشانی تهران گفت: حتی از مدت‌ها پیش از روز اجرای جشن سازمان آتش‌نشانی اعلام آمادگی کرده بود تا کارشناسان این مجموعه در هر نقطه‌ای که نیاز است حاضر شوند و نسبت به برپایی غرفه‌ها نظارت داشته باشند. غرفه‌ها در طول جشن هم به‌طور مرتب بازرسی می‌شدند و همکاران من به‌منظور حفظ ایمنی و امنیت جان شهروندان تمامی دقت و توجه خود را منظور داشتند تا شرمنده مهمانان امام رضا(ع) نباشیم.

 

این خبر را به اشتراک بگذارید