• جمعه 14 اردیبهشت 1403
  • الْجُمْعَة 24 شوال 1445
  • 2024 May 03
سه شنبه 23 خرداد 1402
کد مطلب : 194387
+
-

مهم‌ترین برنامه‌هایی که امسال برای دختران در نقاط مختلف تهران در گفت‌وگو با مدیرکل امور بانوان شهرداری تهران

دختران چشم و چراغ شهر هستند

دختران چشم و چراغ شهر هستند

شهرداری تهران امسال برنامه‌های ویژه‌ای را برای دهه کرامت تدارک دیده بود. برنامه‌هایی که با ولادت حضرت معصومه(س) در یکم ذی‌القعده (31اردیبهشت) آغاز شد و با ولادت برادرش امام‌رضا(ع) در ۱۱‌ذی‌القعده (10خرداد) به پایان رسید. برای این برنامه‌ها، معاونت‌ها، سازمان‌ها و ادارات کل شهرداری پای کار آمدند و همراه با نهادهای مرتبط دیگر ازجمله پلیس راهور، اقدامات گسترده‌ای را به انجام رساندند. در این بین، معاونت امور بانوان با محوریت معاونت امور فرهنگی و اجتماعی شهرداری تهران، اقدامات شاخصی داشتند که به تفکیک در ادامه به ‌مهم‌ترین آنها اشاره شده است.

رهبرمعظم  انقلاب در جشن تکلیف دختران روزه‌اولی، زنان برجسته در همه بخش‌های علمی و عملی و جهادی و مدیریتی را مایه افتخار کشور دانستند و به دختران توصیه کردند سعی کنید جزو این زنان بشوید. درس بخوانید؛ درس‌هایتان را خوب بخوانید، تکالیف درسی را خوب انجام بدهید، کار کنید، فکر کنید و کتاب بخوانید تا ان‌شاء‌الله در آینده جزو زن‌های بزرگ بشوید. ایشان آینده را شبیه دخترانی می‌دانند که با تلاش و کوشش خود می‌توانند در مسیر اعتلای ایران اسلامی گام بردارند.
 مریم اردبیلی مدیرکل امور بانوان در این باره گفت: ما نیز در آستانه میلاد باسعادت حضرت‌معصومه(س) و روز دختر با طراحی پویش «آینده شبیه توست» تلاش کردیم به دختران نوجوان شهر یادآور شویم چشم و چراغ شهر هستند و در برنامه‌ریزی‌های شهری در اولویت قرار دارند.

طرح هزار امید برای دختران نوجوان شهر
مدیرکل امور بانوان شهرداری تهران گفت: ایجاد فضایی امیدبخش و انگیزشی، ایجاد حس شنیده‌شدن و همدلی با جامعه، ترغیب به مشارکت اجتماعی و اشاعه فضای دوستی و کاهش فضای خودمحوری از اهداف مهمی بود که در کمپین‌های مختلف درنظر گرفته شد تا اینکه بتواند آغاز مسیر یک‌ساله‌ای باشد که با محوریت همدلی و افزایش مشارکت اجتماعی دختران نوجوان شهر تهران در حل مسائل شهری در طرح هزار امید برای دومین سال اجرا خواهد شد.

آینده شبیه توست
اردبیلی در توضیح بیشتر گفت: همچنین برنامه «آینده شبیه توست» با تمرکز بر آینده و امید‌بخشی به دختران نوجوان در کنار آنها می‌ایستد و آینده‌ای را ترسیم می‌کند که آنها اجزای تشکیل‌دهنده‌اش هستند؛ آینده‌ای روشن و پر از نور و امید. همچنین برگزاری جشن‌های بزرگ در مناطق مختلف ۲۲‌گانه با حضور حدود 30هزار دختر نوجوان شهر تهران، برگزاری جشن بزرگ «آینده شبیه توست» در برج میلاد با حضورهزارو 600 دختر فعال و مؤثر شهر تهران و شهردار محترم و اهدای بسته فرهنگی با توجه به محتوای پویش و برپایی نمایشگاه هزار امید در حاشیه جشن روز دختر در برج میلاد با تمرکز بر جامعه هدف شامل دختران فعال و مؤثر شهر تهران برگزار شد. در این نمایشگاه نتایج به‌دست آمده از فاز اول در معرض نگاه عموم قرار گرفت و از دختران بازدیدکننده و مهمانان دعوت شد تا در فاز دوم مجموعه رویدادهای نوآوری و ایده‌پردازی دختران در مدیریت شهری، مشارکت داشته باشند.

جشن ویژه دختران به میزبانی بوستان ولایت
برنامه‌های متنوع بسیار در مناطق 22 گانه تهران همزمان با فرارسیدن ایام دهه کرامت و روز یازدهم ذی‌القعده سالروز میلاد با سعادت امام‌رضا(ع) برگزار شد.
 این جشن بزرگ در روزهای سه‌شنبه و چهارشنبه نهم و دهم خرداد با حضور خادمیاران حرم رضوی از ساعت ۱۶‌تا‌۲۰:۳۰ در مجاورت مقبره شهدای بوستان بزرگ ولایت برگزار شد.  این مراسم با قرائت صلوات خاصه امام‌رضا(ع) و پرچم گردانی آغاز  شد و با سخنرانی حجت‌الاسلام علیرضا پناهیان و حشمت‌الله قنبری و مدیحه‌سرایی و مولودی‌خوانی توسط ذاکرین اهل‌بیت عصمت و طهارت مهدی سلحشور، محسن عراقی و سجاد محمدی همراه بود.
 برپایی غرفه‌های فرهنگی، بازی و نشاط، سلامت‌محور، چایخانه رضوی و... از دیگر برنامه‌های تدارک دیده شده به مناسبت برپایی این محفل معنوی رضوی بود.




پویش آینده شبیه  توست

پویش «آینده شبیه توست» به مناسبت گرامیداشت دهه کرامت و میلاد با سعادت حضرت معصومه(س) به همت شهرداری منطقه 6 تهران در دانشگاه تهران برگزار شد. در این مراسم مریم اردبیلی، مشاور شهردار تهران و مدیرکل امور زنان و خانواده شهرداری تهران، سیدمحمدمقیمی رئیس دانشگاه تهران و جمعی از مدیران شهرداری منطقه ۶ حضور داشتند.اجرای  برنامه‌های مختلفی همچون سرود، سخنرانی، مسابقه ونمایش کمدی از دیگر بخش‌های اجرا شده در این پویش بود.

اجتماع 4 هزار نفری در حرم حضرت‌عبدالعظیم
جشن‌های دهه کرامت در پایتخت و منطقه۲۰ با ایجاد فضایی معنوی و شاد و محوریت آستان حرم حضرت عبدالعظیم حسنی(ع) با اجتماع ۴هزار نفری دختران شهر تهران در مصلای حرم حضرت عبدالعظیم و با عنوان آینده شبیه توست برگزار شد.



 

این خبر را به اشتراک بگذارید