• چهار شنبه 12 اردیبهشت 1403
  • الأرْبِعَاء 22 شوال 1445
  • 2024 May 01
یکشنبه 21 خرداد 1402
کد مطلب : 194123
+
-

اهالی روستا 48ساعت در محاصره

مازندران در هفته‌ای که گذشت روزهایی بارانی و سیلابی را پشت سر گذاشت و در این مدت به بخش‌های زراعی، ‌مسکونی، زیرساخت‌های راه‌های ارتباطی فرعی و اصلی استان خسارت وارد کرد. با وقوع بارش‌های سیلابی، شهرستان‌های آمل، ‌سوادکوه، ‌کیاسر و نور درگیر شدند و انسداد راه‌ها، ‌تخریب خانه‌های مسکونی روستایی، بسته‌شدن جاده چالوس و محور کندوان اتفاق افتاد.
با اینکه عوامل امدادی در تلاشند تا دسترسی راه‌های روستایی در کمترین زمان برقرار شود، اما هنوز دسترسی به برخی از روستاها ازجمله «نشل» با مشکلاتی روبه‌روست. این روستا در دهستان لاریجان سفلی قرار دارد وجمعیت آن ۱۹۰ نفر (۶۰خانوار) است.
یکی از اهالی لاریجان به همشهری می‌گوید: «بارش‌ها باعث شده تا مسیر دسترسی روستای نشل بسته شود و همچنان (تا ظهر شنبه 20خرداد) بسته بماند. با این حساب دقیقا 2 روز است که روستای ما راه ارتباطی ندارد.»
ایمان شیرزاد تأکید می‌کند روستای نشل، راه ارتباطی به 8روستای دیگر است و بسته بودن راه روستای نشل به‌معنای بسته شدن راه ارتباطی روستاهای دیگر نیز هست.
او ادامه می‌دهد: «دیروز (شنبه) دیدیم که یک لودر برای بازگشایی راه آوردند، اما ورود لودر هم سخت بود و قرار شد با یک گریدر (ماشین تسطیح جاده)، راه باز شود. اگر تجهیزات کافی در آمل داشتیم، بازگشایی مسیر روستا این همه زمان نمی‌برد، زیرا سیل چندان هم سنگین نبود و با داشتن تجهیزات می‌توانستیم خیلی زودتر راه را باز کنیم.»
روح‌الله صابری، بخشدار لاریجان، مسیر مسدود را در بخش امامزاده عبدالله می‌داند و به همشهری می‌گوید: «راه فرعی از روستای پردمه لاریجان باز شده و پیگیر هستیم تا در روزهای آتی، مسیر اصلی باز شود.»
حسینعلی محمدی، مدیر بحران استان مازندران، از بازبودن راه‌های اصلی و فرعی در مازندران در اثر سیل خبر می‌دهد و به همشهری می‌گوید: «محور نشل- اندوار در مازندران مسدود است و دسترسی از مسیر جایگزین محور بایجان صورت می‌گیرد.»
به‌گفته بخشدار لاریجان، مهم‌ترین خسارت سیل در باغات لاریجان اتفاق افتاده‌است. صابری می‌گوید: «60درصد باغات گیلاس از بین رفته و مابقی محصول هم در کمپوت و مرباسازی استفاده خواهد شد.»

***
سیل اخیر به 200هکتار اراضی شالیزار و 9واحد مسکونی در مازندران آسیب رساند و باعث فوت 3نفر در جاده کندوان شد.

 

این خبر را به اشتراک بگذارید