• جمعه 14 اردیبهشت 1403
  • الْجُمْعَة 24 شوال 1445
  • 2024 May 03
پنج شنبه 18 خرداد 1402
کد مطلب : 193914
+
-

با مردم/قراردادن زباله مقابل منزل، مشمول جریمه شود

اگر برای کسانی که زباله‌های خود را در طول روز جلوی در منزلشان می‌گذارند و باعث اذیت و آزار دیگران می‌شوند‌،‌جریمه نقدی در نظر بگیرند دیگر شهروند این کار را نخواهد کرد .
رضاییان از تهران

برای اقامت در سفر فقط مدارس را به معلمان می‌دهند
فرهنگیان تنها امکان رفاهی که دارند خانه معلم است که آن هم بهترین قسمت‌هایش همیشه رزرو برای بهتر از معلمان است. با این همه در سال‌های گذشته به‌صورت محدود می‌توانستیم به صورت اینترنتی رزرو را انجام دهیم و به مدت 3 شب از خانه معلم استفاده کنیم که البته چند سال یک‌بار ممکن است به معلمی برسد، ولی جدیدا رزرو اینترنتی را حذف کرده و فقط مدارس را به معلمان پیشنهاد می‌دهند. از وزارتخانه پرس‌و‌جو کردیم گفتند که چون تعداد معلمان زیاد است، عمداً رزرو اینترنتی را حذف کرده‌اند تا فقط خود وزارتخانه‌ای‌ها بتوانند از آن استفاده بکنند . مطالبه خانه معلم که در اختیار معلمان قرار بگیرد چیز زیادی نیست و مسئولان آموزش و پرورش در این خصوص باید توضیح دهند.
یک فرهنگی از کرمان

سگ‌های ولگرد خیابان ملاصدرا جمع‌آوری شوند
مدتی است که تعدادی سگ ولگرد در محدوده خیابان‌های ملاصدرا و خوارزمی تهران مشغول پرسه زدن هستند و موجب ترس و نگرانی خانواده‌ها شده‌اند.این مخلوقات بی‌زبان از فرط گرسنگی و تشنگی به داخل شهرها پناه آورده‌اند و گناهی هم ندارند.باید با جمع‌آوری و ساماندهی درست و اصولی،هم برای این حیوانات بی‌گناه سرپناه و آذوقه تهیه کنیم و هم موجب آرامش خاطر شهروندان شویم.از شهرداری منطقه 3 درخواست داریم تا هر چه زودتر با اتخاذ یک راهکار درست این وضعیت را سرو سامان دهند.
نوروزی از تهران

پیامک
گران شدن هر کالایی در قالب خبر رسمی اعلام شود
اگر قرار است کالایی گران شود نیاز نیست کمبود مصنوعی درست کنند یا شایعه پراکنی شود. کافی است به رغم تلخی خبر آن را شفاف اعلام کنند و بعد از کارشناسی‌های لازم قیمت را اعلام کنند نه اینکه با ایجاد بازار سیاه مردم را دچار مشکل و نارضایتی کنند.
سلیمی از تهران

دستفروش‌های پارس‌آباد مغان دردسر ساز شده‌اند
از کسبه ساکن شهرستان پارس‌آباد مغان هستم که کسب و کارم با دستفروشان، بی‌رونق و دچار مشکل شده است. متاسفانه مدت‌هاست که تعداد زیادی از دستفروشان با اشغال مسیری 300 متری از چهارراه امام خمینی(ره) تا مسجد جامع،علاوه برایجاد سد معبر و مزاحمت برای تردد عابرین، کار و بار کسبه را هم کساد کرده‌اند. بارها با شهرداری تماس گرفته‌ایم اما بی نتیجه بوده است. اینکه تعداد زیادی از کسبه به علت گرانی‌ها مجبور به پس دادن مغازه‌هایشان شده و دستفروشی می‌کنند قابل درک است اما گناه ما که باید علاوه بر اجاره‌های سرسام‌آور هر سال مالیات هم بدهیم چیست؟ وجود این افراد باعث شده تعداد مشتری‌ها و خریداران ما به شدت کم شود. چرا مسئولان فکری به حال ساماندهی این قبیل افراد در یک جای مشخص و معین نمی‌کنند؟
کمالوند از پارس‌آباد مغان

قطع درخت در تعطیلات شامل اشد مجازات شود
در تعطیلات چند روز گذشته و در بی‌خبری، تعداد قابل توجهی درخت در زمینی ۸ هکتاری واقع در خیابان فداییان اسلام، پایین‌تر از پل بعثت، جنب باسکول میهن جهت ساخت مجتمع مسکونی قطع شدند. کسانی که بی‌رحمانه این درختان را که ریه‌های تنفسی منطقه بودند قطع کرده‌اند باید به مردم و مسئولان پاسخگو باشند.
داریانی از تهران

پیام
ورشکستگی کاسبان‌ محلی با گسترش فروشگاه‌های زنجیره‌ای جدی شده است

به دلیل راه‌اندازی فروشگاه‌های فراوان زنجیره‌ای، فروش بسیاری از کاسب‌های محلی کاهش یافته و در حال ورشکستگی‌اند. کاسبانی که سال‌ها در خدمت مشتریان بودند، تکلیفشان با این همه فروشگاه‌های زنجیره‌ای چیست؟ آیا هیچ راهکاری برای حفظ شغل کاسبان خرد اندیشیده‌اند؟
فرقانی از تهران

کم‌آبی در شهر رستم شهرستان زابل بیداد می‌کند
مردم نجیب و مظلوم شهرستان زابل از کمترین سطح امکانات رفاهی و تفریحی برخوردارند. این در حالی است که آب و هوای این منطقه هم در بیشتر مواقع سال بسیار گرم و طاقت‌فرساست. اخیرا کمبود شدیدآب هم مزید بر علت شده و زندگی مردم شهر رستم این شهرستان را فلج کرده است.از مسئولان عاجزانه تقاضا داریم تا هر چه زودتر فکری به حال این موضوع بکنند. بچه‌های ما از شدت کم آبی و گرما بیمار شده‌اند.
میرشکاری از زابل

تغییر ساعت‌کاری، شاغلان مترو را بیش از باقی مشاغل اذیت خواهد کرد
ساعت کار مترو از  از 5.30 بامداد به 4 و 30 تغییر یافته است و این یعنی پرسنل مترو حداقل باید ساعت 3 و 30  دقیقه صبح سرکار باشند و این هم یعنی بایستی ساعت ۲ صبح از خواب بیدار شده و حاضر شوند تا5/3 صبح سرکار برسند. به نظر شما چنین کارمندانی چقدر قابلیت و کارایی و دقت دارند؟ چه کسی تاوان عواقب چنین تصمیماتی را خواهد داد. این قانون عقب نکشیدن ساعت کار واقعا برای ما مشکل‌زاست. قطعا قبل از تصویب آن، کمی تدبیر و تامل هم بد نبود‌!
از راهبران متروی تهران



 

این خبر را به اشتراک بگذارید