• دو شنبه 11 تیر 1403
  • الإثْنَيْن 24 ذی الحجه 1445
  • 2024 Jul 01
چهار شنبه 17 خرداد 1402
کد مطلب : 193806
+
-

سراهای محلات، میزبان برنامه‌های فرهنگی

مکث1
سراهای محلات، میزبان برنامه‌های فرهنگی

محمد امین توکلی زاده*

سال گذشته برای نخستین‌بار برنامه‌های تابستانه در راستای غنی‌سازی‌ اوقات فراغت شهروندان با محوریت خانواده تحت عنوان «تابستان اول» و «قهرمان شهر» اجرا شد.
امسال همین رویکرد وجود دارد. البته قهرمان شهر 2  در دستور کار قرار گرفته است و جشنواره آرمان را هم به‌طور همزمان با برنامه‌های تابستانی پیگیری و اجرا می‌کنیم. همچنین برای اجرای بهتر برنامه‌های پیش‌بینی شده امور مساجد، آموزش و پرورش، نهادهای دینی، اداره کل فرهنگی و اداره کل شهروندی، مشارکت خواهند داشت. برای رفاه شهروندان هم سراهای محلات، میزبان برنامه‌های فرهنگی خواهند بود.
نکته مهم این است که چون سال گذشته برنامه‌ها به‌گونه‌ای پیش‌بینی شده‌اند تا همه شهروندان اعم از نوجوانان و جوانان، معلولان، سالمندان، بانوان، کودکان و خردسالان و... بهره‌مند شوند. با قرار دادن خانواده‌ها به‌عنوان محور برنامه‌ها سعی داریم تا نشاط اجتماعی را در میان اعضای خانواده ایجاد کنیم. برای بانوان هم با مشارکت اداره کل امور بانوان، برنامه‌های خاص و ویژه‌ای پیش‌بینی شده است که برخی از آنها در سراهای محلات و مراکز فرهنگی و تعدادی هم در مجموعه‌های شهربانو و شهردخت اجرا می‌شوند. در قالب جشنواره آرمان هم مسابقات متنوعی پیش‌بینی شده است که به‌صورت میدانی اجرا خواهند شد.
 رویدادهای فرهنگی هم برای فضاهای عمومی شهر لحاظ شده است تا خانواده‌ها بتوانند با حضور در آنها لحظات خوشی را تجربه کنند. قطعا برای اجرای بهتر برنامه‌های فرهنگی، اجتماعی، ورزشی و... در تابستان نیازمند مشارکت و همراهی مردم هستیم و از این ظرفیت برای ایجاد حال خوب در شهر و در میان شهروندان استفاده خواهیم کرد.
مدیریت شهری در این دوره، توجه ویژه ای به افراد خاص ازجمله معلولان داشته است و این موضوع در برنامه‌های تابستان هم مدنظر قرار گرفته و حتما این شهروندان از برنامه‌ها سهمی دارند. نگاه پهنه‌ای هم در برنامه‌های تابستانی داشته‌ایم و قطعا برخی از برنامه‌های شاخص برای حضور گسترده مردم در پهنه‌هایی از شهر مانند میادین و بوستان‌های مهم و بزرگ اجرا می‌شوند.

*معاون امور اجتماعی و فرهنگی شهرداری تهران

این خبر را به اشتراک بگذارید