• شنبه 8 اردیبهشت 1403
  • السَّبْت 18 شوال 1445
  • 2024 Apr 27
چهار شنبه 17 خرداد 1402
کد مطلب : 193727
+
-

تیمی قهرمان می‌شود که لیاقتش را دارد

محمد کریمی: از‌دست‌دادن قهرمانی، آن‌هم با گرفتن 10امتیاز از رقیبان مستقیم تلخ بود

تیمی قهرمان می‌شود که لیاقتش را دارد

امیرحسین اعظمی

سپاهان در آخرین روزهای سال1401 پرسپولیس را در ورزشگاه آزادی شکست داد؛ این یک برد مهم و شیرین برای شاگردان ژوزه مورایس بود تا آنها شانس اول قهرمانی لقب بگیرند ولی در ادامه از‌دست‌دادن 5امتیاز در برابر تراکتور و ملوان، همه‌‌چیز را برای سپاهانی‌ها تغییر داد و آنها سرانجام قهرمانی را به پرسپولیس واگذار کردند. محمد کریمی، هافبک سپاهان هم در گفت‌وگو با همشهری تأکید می‌کند که از‌دست‌دادن چند امتیاز حساس در بازی‌های مهم، قهرمانی را از آنها گرفت.

   بعد از یک ماراتن سخت، در نهایت قهرمانی را به پرسپولیس واگذار کردید. در این خصوص صحبت می‌کنی؟
ما شرایط خوبی داشتیم و بعد از شکست‌دادن پرسپولیس در تهران به صدر جدول رسیدیم. متأسفانه در بازی با ملوان 2امتیاز مهم در اصفهان از دست دادیم و همین باعث شد تا در نهایت قهرمانی را از دست بدهیم. در طرف مقابل پرسپولیس هم از این موقعیت نهایت استفاده را برد و به قهرمانی رسید. ما به نوعی در بازی با ملوان قهرمانی را از دست دادیم.

   ولی از تیمی مثل سپاهان با این پتانسیل فنی، انتظار نمی‌رفت در ورزشگاه نقش‌جهان در برابر ملوان امتیاز از دست بدهد. قبول داری؟
بله، طبیعتا پیش‌بینی خیلی‌ها این بود که بازی را می‌بریم ولی در فوتبال هر اتفاقی ممکن است رخ دهد. ما با یک گل جلو افتادیم ولی این نتیجه اصلا نتیجه مطمئنی نیست، خصوصا در مسابقه‌ای که حساسیت بالایی دارد و سرنوشت‌ساز است. متأسفانه ما دقایق آخر گل خوردیم و دیگر نتوانستیم گل دوم را بزنیم.

   باشگاه سپاهان در چند هفته آخر چالش شدیدی با باشگاه پرسپولیس داشت. در این خصوص چه نظری داری؟
به‌هرحال در فضای فوتبال ایران هواداران با هم کری دارند و ممکن است این موضوع به باشگاه‌ها و بازیکنان هم سرایت کند.

   برخی از بازیکنان شما ازجمله امید نورافکن، چندبار علیه پرسپولیس مصاحبه کردند و گفتند که این تیم لایق قهرمانی نبود. تو هم چنین نظری داری؟
من معتقدم تیمی که قهرمان می‌شود، لیاقتش را دارد. هر 3تیم بالای 60امتیاز گرفتند و شایسته قهرمانی بودند ولی پرسپولیس از لحاظ امتیازگیری کمی بهتر عمل کرد و قهرمان شد. من بعد از بازی هم قهرمانی این تیم را تبریک گفتم و دنبال حاشیه هم نبودم.

   اینکه فقط با اختلاف یک امتیاز قهرمان نشدید، خیلی برایتان تلخ بود. درست است؟
بله، همینطور است. ما در برابر استقلال و پرسپولیس عالی کار کردیم و 10امتیاز از این دو تیم گرفتیم. خیلی تلخ بود که با وجود این نتایج جلوی رقیبان مستقیم خودمان، در نهایت قهرمان نشدیم. در بازی با تراکتور باخت بدی دادیم و بدتر از آن تساوی در برابر ملوان بود. در نیم‌فصل اول هم در چند بازی خیلی بد امتیاز از دست دادیم.

   فکر می‌کنی سپاهان فصل آینده همین قدرت تیمی را برای قهرمان‌شدن داشته باشد؟
در این چند سال که در سپاهان بوده‌ام، تیم ما همیشه بین مدعیان قرار داشته و قطعا باید برای فصل بعد قوی‌تر از قبل برگردیم و قهرمان شویم. امیدوارم قهرمان‌نشدن در لیگ را جبران کنیم و این را بدانیم که روحیه بردن در تیم ما باید خیلی بیشتر از فصل گذشته باشد.

   عملکرد فردی خودت در فصلی که گذشت، چطور بود؟
چهار پنج‌بازی اول را به‌دلیل مصدومیت از دست دادم ولی در مجموع فصل خوبی برایم رقم خورد.

   قرار است در سپاهان بمانی؟
یک فصل دیگر قرارداد دارم.

 

این خبر را به اشتراک بگذارید