• شنبه 8 اردیبهشت 1403
  • السَّبْت 18 شوال 1445
  • 2024 Apr 27
چهار شنبه 10 خرداد 1402
کد مطلب : 193285
+
-

‌دسترسی به آب گوارا با راه‌اندازی تصفیه‌خانه شهرکرد

یکی از نیازمندی‌های چهارمحال و بختیاری در بخش آب آشامیدنی پایدار، ضرورت بهره‌برداری از طرح آبرسانی نیمی از جمعیت استان است که شهرکرد نیز از آن بهره‌مند می‌شود. حالا با بهره‌برداری از فاز نخست تصفیه‌خانه، طرح آبرسانی به مرکز چهارمحال و بختیاری انجام می‌شود.
به گزارش همشهری، این تصفیه‌خانه هزار و ۷۵۰ لیتر بر ثانیه آب سالم و بهداشتی را وارد مدار می‌کند و برای ۱۳ شهر و ۱۳ روستای استان با جمعیتی افزون‌بر ۵۰۰هزار نفر در شهرستان‌های بن، سامان، شهرکرد و قسمت‌هایی دیگر از استان آب آشامیدنی باکیفیت و پایدار تأمین می‌کند. با توجه به پیشرفته بودن و ظرفیت موجود، تصفیه‌خانه می‌تواند تمامی آب موردنیاز مرکز چهارمحال و بختیاری را تصفیه کند. این تصفیه‌خانه قرار است پایانی بر تمام ماجراهای کدورت آب شهرکرد باشد. در روزهای پایانی اردیبهشت‌ماه امسال نیز بخشی از مناطق شهرکرد که از چشمه کوهرنگ سیراب می‌شدند، دچار کدورت آب آشامیدنی شدند که باعث شد برخی از مردم این مناطق پیگیر رفع کدورت آب آشامیدنی محل خود باشند.
مدیرعامل شرکت آب منطقه‌ای چهارمحال و بختیاری گفت: شهرکرد ۵۰۰ لیتر بر ثانیه آب از خط کوهرنگ دریافت می‌کند، اما از طریق این تصفیه‌خانه یک‌هزار و ۷۵۰ لیتر بر ثانیه آب آشامیدنی با کیفیت تأمین می‌شود.
فردوس کریمی این تصفیه‌خانه را یک تصفیه‌خانه متعارف و پیشرفته معرفی کرد و گفت: تمامی مراحل و فرایند تصفیه در این تصفیه‌خانه انجام می‌شود.
مدیرعامل شرکت آب منطقه‌ای چهارمحال و بختیاری افزود: تصفیه‌‎خانه ۹۵درصد پیشرفت فیزیکی دارد و بخش مهمی از دستگاه‌های آن نصب شده است. بخش دیگر آن در ادامه تامین و نصب می‌شود، اما امروز فاز یک پروژه وارد مدار شد و با راه‌اندازی این تصفیه‌خانه نگرانی برای تأمین آب کیفی وجود نخواهد داشت.
به‌گفته کریمی، طرح این تصفیه‌خانه از سال ۱۳۹۶ آغاز شده و در ۲ سال گذشته ۱۴هزار میلیارد ریال برای تکمیل آن اختصاص یافته است و برای تکمیل ۱۰۰ درصد آن نیاز به تامین اعتبار خواهد بود.

***
تصفیه‌خانه طرح انتقال آب بن به بروجن توانایی تصفیه یک هزارو ۷۵۰ لیتر بر ثانیه آب را دارد. با راه‌اندازی کامل این تصفیه‌خانه مشکل آب مرکز استان چهارمحال و بختیاری برطرف خواهد شد. خط انتقال آب از کوهرنگ به شهرکرد نیز آب آشامیدنی 5شهر و ۳۴ روستا را تامین می‌کند و بخش زیادی از آب شرب‌ شهرکرد از چشمه کوهرنگ تامین می‌شود.



 

این خبر را به اشتراک بگذارید