• یکشنبه 30 اردیبهشت 1403
  • الأحَد 11 ذی القعده 1445
  • 2024 May 19
یکشنبه 7 خرداد 1402
کد مطلب : 193027
+
-

عدد خبر

12 سال
گذشته ازدواج در کشور 40درصد و طی 7سال گذشته، فرزندآوری 35درصد کاهش داشته است. خلیل‌علی محمدزاده، رئیس اندیشکده سلامت جمعیت و خانواده با بیان این آمار تأکید می‌کند: «در صورت تداوم این روند، سرعت سالخوردگی باز هم افزایش خواهد یافت و در 3دهه آینده، ایران در شمار یکی از پیرترین کشورهای جهان قرار می‌گیرد.»

300 هزار
سوختگی سالانه در کشور رخ می‌دهد که 10درصد از آنها (30هزار مورد) سوختگی‌های شدید منجر به بستری می شود. علت عمده سوختگی در کودکان آب جوش و مایعات داغ و در بزرگسالان به‌دلیل حوادث شغلی ازجمله سوختگی با بنزین و مواد شیمیایی است.

99 میلیارد
تومان صدقه در سال 1401از سوی شهروندان تهرانی پرداخت شده و این عدد در مقایسه با سال 1400، حدود 31درصد افزایش داشته است. براساس اعلام محمد دهرویه، معاون توسعه مشارکت‌های مردمی کمیته امداد استان تهران سال گذشته ۱۲۷ هزار و ۶۴۹ مشترک در قالب طرح QR کد صدقات خود را پرداخت کرده اند و ۸۷۰ میلیون تومان صدقه از این طریق پرداخت شده است.

4.2 میلیون
بیمار تنگی عروق کرونر در حال حاضر در کشور وجود دارد اما به‌ گفته علی واشقانی فراهانی، رئیس مرکز قلب تهران پیش‌بینی می‌شود این عدد در 10سال آینده به بالای 6میلیون نفر برسد. او دلیل این مسئله را مختصات هرم جمعیتی کشور می‌داند که در حال رشد و رسیدن به سنین میانسالی و بزرگسالی است و در معرض بیماری‌های قلبی و عروقی قرار دارند. به‌گفته این پزشک، این پیامی بسیار جدی در نظام سلامت است که زیرساخت‌های قلبی و عروقی در ۱۰ سال آینده را تا ۱.۵ برابر افزایش دهند.

۲۲۱۵ مدرسه
سنگی در کل کشور وجود دارد که از این تعداد ۲۵۳ مدرسه ۳ تا ۶ کلاسه هستند. قرار است این مدارس با اجرای بزرگ‌ترین طرح ملی ساماندهی مدارس سنگی به نام دانش‌آموز شهید «آرشام سرایداران» ساماندهی شوند.



 

این خبر را به اشتراک بگذارید
در همینه زمینه :