• چهار شنبه 19 اردیبهشت 1403
  • الأرْبِعَاء 29 شوال 1445
  • 2024 May 08
دو شنبه 1 خرداد 1402
کد مطلب : 192445
+
-

وسترن به سبک اسکورسیزی

«قاتلان‌ماه کامل» مورد توجه مخاطبان و منتقدان حاضر در کن قرار گرفت

سینما
وسترن به سبک اسکورسیزی

قاتلان‌ماه کامل تازه‌ترین فیلم مارتین اسکورسیزی، شنبه‌شب در بخش خارج‌ از مسابقه‌ فستیوال فیلم کن به نمایش درآمد. پس از پایان نمایش قاتلان ‌ماه کامل، تماشاگران به‌مدت ۱۰دقیقه فیلم و سازنده نامدارش را تشویق کردند. این بیشترین استقبالی است که تا امروز و در کن هفتادوششم، فیلمی با آن مواجه شده است.  نیویورک‌تایمز اینگونه به توصیف نمایش فیلم اسکورسیزی در کن پرداخت:  قاتلان‌ماه کامل حماسه دلخراش مارتین اسکورسیزی درباره یکی از سرگرمی‌های مورد علاقه آمریکا - کشتار جمعی - در جشنواره فیلم کن در بخش خارج از رقابت به نمایش درآمد.»

هشتمین فیلم اسکورسیزی در کن
این هشتمین فیلم مارتین اسکورسیزی است که در کن به نمایش درآمده است. او سال ۱۹۷۶ برای «راننده تاکسی» برنده نخل طلای کن شد و سال ۱۹۸۶ برای «پس از ساعت‌ها» جایزه بهترین کارگردان را برد. از آن پس او بارها در بخش رقابتی حضور داشته است. برای نمایش این فیلم اسکورسیزی با 2بازیگر اصلی فیلمش که هر یک معرف ۲ نیمه متضاد کار او هستند، روی فرش قرمز رفت؛ رابرت دنیرو و لئوناردو دی‌کاپریو. مارتین اسکورسیزی درام ترسناک و عمیقاً آمریکایی قاتلان‌ماه کامل را برمبنای داستانی واقعی و جنایی کارگردانی کرده است.

نظر منتقدان درباره قاتلان‌ماه کامل
دیوید رونی، هالیوود ریپورتر: قاتلان‌ماه کامل یک روایت کلاسیک جنایی به سبک اسکورسیزی است. این فیلم به همان اندازه که اتمسفری غنی دارد، شخصیت‌محور هم هست.
پیت هموند، ددلاین: مارتین اسکورسیزی ما را به دوران بسیار تاریکی از تاریخ‌مان می‌برد و اگر هیچ‌کار دیگری هم نکند، به ما یادآوری می‌کند که چقدر می‌توانیم نسبت به همدیگر وحشتناک باشیم؛ یادآوری‌ای که اکنون بیش‌ از هر زمانی به آن نیاز داریم.
دیوید الریچ، ایندی‌وایر: خوب یا بد، اسکورسیزی داستان قاتلان‌ماه کامل را به داستانی تبدیل می‌کند که هنوز هم می‌تواند بهتر از هر کس دیگری آن را بگوید؛ داستانی درباره طمع، فساد و روح لکه‌دار شده‌ کشوری که از آن زاده شده است.

 

این خبر را به اشتراک بگذارید