• جمعه 31 فروردین 1403
  • الْجُمْعَة 10 شوال 1445
  • 2024 Apr 19
پنج شنبه 31 فروردین 1402
کد مطلب : 189659
+
-

با معروف و حضرت‌پور به آسیا می‌رویم

محمدرضا تندروان، سرمربی تیم والیبال شهداب ترجیح می‌دهد با همین بازیکنان فعلی در جام باشگاه‌های آسیا شرکت کند و حضور معروف در این تیم هم به‌خاطر مشکلات مهدوی است

با معروف و حضرت‌پور به آسیا می‌رویم

 تیم والیبال شهداب یزد جام باشگاه‌های آسیا را در پیش دارد. این تیم سال پیش با قهرمانی در لیگ ایران، حضور در این جام را تجربه کرد و سوم شد. امسال شهداب دوباره قهرمان لیگ شد و هفته آخر اردیبهشت باید در بحرین با حریفان رقابت کند. گاز جنوب عراق، تایچنوگ بانک چین‌تایپه و کام ایر قزاقستان هم‌گروهی‌های شهداب هستند. به ظاهر رقابت با این تیم‌ها سخت نیست اما هر روز خبر تازه‌ای درباره حضور بازیکنان بزرگ در این تیم‌ها مطرح می‌شود. این در حالی است که شهداب می‌خواهد با همین نفرات فعلی‌اش به این مسابقات برود. سعید معروف شاید تنها بازیکن نامی این تیم باشد. محمدرضا تندروان، سرمربی شهداب، این خرید را هم به مشکلات خروج از کشور مهدی مهدوی پاسورش ربط می‌دهد. شهداب یک بازیکن دیگر هم به تیمش اضافه می‌کند؛ محمدرضا حضرت‌پور، لیبروی تیم ملی که قرار است فصل آینده بازیکن شهداب باشد. تندروان درباره شرایط تیم با همشهری گفت‌وگو کرده است.

  چند هفته دیگر جام باشگاه‌های آسیا برگزار می‌شود. شرایط تیم راضی‌کننده است؟
شرایط تیمی خوب است. سال گذشته باشگاه چند بازیکن با‌کیفیت به تیم اضافه کرد ولی این بازیکنان آن هماهنگی را که لازم بود، با بقیه بازیکنان پیدا نکردند. با توجه به این تجربه ترجیح می‌دهیم با بازیکنانی که سال گذشته در لیگ شرکت کرده بودیم و بازیکنانی که قرار است فصل آینده به تیم اضافه شوند، در جام باشگاه‌های آسیا شرکت کنیم.

  باشگاه نمی‌خواهد هزینه کند یا بحث فنی است؟ سال پیش که پیکان و شهداب بازیکن چهره گرفتند، گفته می‌شد که آنها چون کنار تیم نبودند، نتوانستند با بقیه خیلی هماهنگ شوند.
بحث هزینه نیست. شاید ما یک بازیکن خارج از تیم استخدام کنیم که البته ایرانی است و هنوز در مرحله مذاکره‌ایم. کلا والیبال ورزش هماهنگی است با این حال نمی‌شود از کنار بازیکنان باکیفیت گذشت. بازیکنان بزرگ تأثیرگذاری خودشان را دارند و نیاز چندانی به هماهنگی ندارند. همانطور که گفتم ما ترجیح می‌دهیم با بازیکنان خودمان در مسابقات شرکت کنیم.

  گفتید شرایط خوب است اما هم مصدوم دارید و هم بازیکنانی مثل امیر غفور درگیر مسابقات دیگری هستند.
اگر همه بازیکنان تیم در جام رمضان امارات شرکت می‌کردند یا مثل غفور به عراق می‌رفتند، راضی‌تر بودم. تعطیلات عید مربیان را دچار چالش می‌کند. زمانی که مربی تیم ملی بودم، یکی از مسائل این بود که بازیکنان بعد از ایام عید، ناآماده به اردو می‌آمدند. خیلی خوب می‌شد که بازیکنان در کوران مسابقات قرار داشتند اما خیلی‌ها نخواستند در این رقابت‌ها شرکت کنند. غفور و محمد صادقی یکی دو روز دیگر به تیم اضافه می‌شوند. مصدومیت محمدرضا موذن هم تقریبا دارد خوب می‌شود ولی تورنمنت پرفشاری را پیش رو داریم و بهتر است بازیکنان را با سلامتی کامل کنار تیم داشته باشیم.

  جایگزینی برای موذن ندارید؟
به‌احتمال قوی محمدرضا حضرت‌پور سال آینده با تیم ما خواهد بود.
 
  بهروز عطایی (سرمربی تیم ملی) یکی از نگرانی‌هایش این است که بازیکنان ملی‌پوش شهداب در جام باشگاه‌ها آسیب ببینند. او رضایت می‌دهد حضرت‌پور را هم به شهداب بدهد؟
ما در تعامل هستیم. اولویت، تیم ملی و سلامتی بازیکنان است. درصد مصدومیت در لیبروها پایین‌تر از سایر بازیکنان است و ما تلاش می‌کنیم به حضرت‌پور کمتر بازی بدهیم. امیدواریم که همه بازیکنان در سلامتی کامل باشند.
   بازیکن ایرانی که قرار است به تیم اضافه شود، سعید معروف است. تیم مهدی مهدوی را دارد که پاسور قابلی است. گفته شده که این دو با هم دوست هستند و با آمدن معروف، مهدوی دلخور نمی‌شود اما بعید است این اتفاق تأثیر منفی نگذارد.
معروف بازیکن باکیفیتی است و بودن او برای هر تیمی افتخار است. دلیل اینکه باشگاه معروف را می‌خواهد، مسائلی است که برای مهدوی پیش آمده و او را برای خروج از کشور با مشکل روبه‌‌رو کرده است. باشگاه نمی‌توانست ریسک کند و به‌خاطر همین با معروف وارد مذاکره شد. اگر مشکل حل شود و هر دو را با هم داشته باشیم که خیلی خوب است. هر دوی آنها حرفه‌ای هستند و فکر نمی‌کنم مسئله‌ای پیش بیاید.

  رقبای شما دارند یارگیری می‌کنند و بعضی از باشگاه‌ها اسم‌های بزرگی را مطرح می‌کنند. قوی‌تر شدن آنها شما را نگران نمی‌کند؟
گاز عراق می‌خواهد لئون و نیمیر را که بازیکنانی باکیفیت بالا هستند، استخدام کند. همه تیم‌ها با قدرت می‌آیند، گاز، چین‌تایپه، پلیس قطر، قزاقستان، الکویت که تازه قهرمان کویت شده، سانتوری، تیم‌های کره و بحرین. ما نگرانی‌های طبیعی خودمان را داریم. دغدغه ما الان فقط بازی اول است و حتی به بازی دوم هم فکر نمی‌کنیم. ما فقط می‌خواهیم مقابل این تیم‌ها جانانه بازی کنیم.

  باشگاه برای قهرمانی فشاری به تیم وارد نمی‌کند؟
هر باشگاهی که سرمایه‌گذاری می‌کند، می‌خواهد بهترین نتیجه را بگیرد. اما نگرانی و فشاری که روی کادر فنی هست، فراتر از باشگاه است. ما نماینده ایران هستیم و هر تیمی که در تورنمنتی شرکت می‌کند، جامعه والیبال انتظار نتیجه دارد.

 

این خبر را به اشتراک بگذارید