• چهار شنبه 12 اردیبهشت 1403
  • الأرْبِعَاء 22 شوال 1445
  • 2024 May 01
سه شنبه 29 فروردین 1402
کد مطلب : 189510
+
-

انتقادهای اژه‌ای از وضعیت بازار خودرو

نشست دیروز شورای‌عالی قوه قضاییه به ریاست رئیس دستگاه قضا با انتقادهای غلامحسین محسنی‌اژه‌ای از نابسامانی‌های موجود در بازار خودرو همراه بود.

  درخواست‌های بی‌سرانجام آقای وزیر
افزایش قیمت‌ها و برخی نابسامانی‌ها در بازار خودرو، از موضوع‌های مورد انتقاد جامعه در روزهای اخیر بوده‌است؛ موضوعی که حتی زمینه‌ساز استیضاح وزیر صمت شده‌است. انتقادها درباره وضعیت بازار خودرو اما به قوه قضاییه هم کشیده شد و رئیس دستگاه قضا دیروز به درخواست وزیر صمت در نیمه دوم سال۱۴۰۰، به‌منظور دریافت برخی اختیارات باهدف کاهش قیمت‌ها تا پایان سال۱۴۰۱ اشاره کرد؛ هدفی که محقق نشد. اژه‌ای به این موضوع هم اشاره کرد که فاطمی‌امین به‌واسطه دریافت اختیار افزایش 50درصدی تولید خودرو، قول کاهش قیمت‌ها را داده بوده‌است.

  نفی آزمون و خطا
اژه‌ای در نشست دیروز شورای‌عالی قضایی، از برخی آزمون و خطاها در حوزه قیمت‌گذاری خودرو نیز انتقاد کرد. یکی از اختیارات درخواستی فاطمی‌امین از قوه قضاییه، محول کردن قیمت‌گذاری خودرو از شورای رقابت به ستاد تنظیم بازار تا پایان سال۱۴۰۱ بوده ‌است، درحالی‌که در مقطعی خودرو در بورس عرضه و بعد متوقف شد و اکنون دوباره موضوع عرضه خودرو در بورس مطرح شده‌است.‌

این خبر را به اشتراک بگذارید