• شنبه 28 مهر 1403
  • السَّبْت 15 ربیع الثانی 1446
  • 2024 Oct 19
سه شنبه 29 فروردین 1402
کد مطلب : 189470
لینک کوتاه : newspaper.hamshahrionline.ir/P1Mnz
+
-

برگشت

امشب با برگزاری 2‌بازی، 2‌تیم حاضر در مرحله نیمه‌نهایی لیگ قهرمانان اروپا مشخص خواهند شد

برگشت

رئال‌مادرید و چلسی برای سومین فصل متوالی در مرحله حذفی لیگ قهرمانان اروپا به مصاف هم می‌روند. بازی رفت در مادرید 2بر صفر به سود رئال تمام شد و حالا یک فرصت دیگر برای آبی‌های لندن باقی مانده. رئال فصل پیش مقابل همین چلسی کام‌بک زد و سرنوشت حذف را در سانتیاگو برنابئو برگرداند. مدافع عنوان قهرمانی فقط یکی از 10بازی اخیر خود در لیگ قهرمانان اروپا را باخته و 3پیروزی را پشت سر گذاشته است؛ آن‌هم مقابل 2تیم انگلیسی لیورپول و چلسی. 2سال پیش چلسی پس از حذف کردن رئال قهرمان اروپا شد، فصل قبل رئال با برتری مقابل چلسی به قهرمانی اروپا رسید. شاید باز هم مسیر قهرمانی از همین مسابقه بگذرد. آبی‌ها در 6بازی لیگ قهرمانان اروپا در برابر قهرمانان فعلی شکست نخورده بودند (4برد و 2مساوی) که طولانی‌ترین روند شکست‌ناپذیری یک تیم در این رقابت‌ها در برابر مدافعان عنوان قهرمانی محسوب می‌شد.
   چلسی فقط در یک بازی از 7بازی قبلی‌اش به رئال باخته بود که در بازی رفت این تعداد به 2شکست در 8 مسابقه افزایش یافت.
   چلسی فقط 2بازی از 9بازی آخر مرحله حذفی لیگ قهرمانان اروپا را باخته‌‌ درحالی‌که 4بازی از 6بازی آخر خارج از خانه خود را برده‌ است (یک شکست و یک تساوی).
   به‌طور کلی، بازی‌های چلسی در لیگ قهرمانان اروپا در این فصل کم‌گل بوده و فقط 2.13گل در هر بازی ردوبدل شده است. فقط بازی‌های تاتنهام (1.88) و بایر لورکوزن (2.00) میانگین گل ردوبدل شده کمتری در رقابت‌های 23-2022 داشته است.
   امید گلزنی چلسی به رحیم استرلینگ است. استرلینگ 27گل در لیگ قهرمانان اروپا به ثمر رسانده که بعد از وین رونی (30گل) از نظر تعداد گل در میان بازیکنان انگلیسی، دومین رکورد محسوب می‌شود.
   کارلو آنچلوتی در 9دیدار مراحل حذفی که به‌صورت رفت و برگشت برگزار می‌شود، مقابل حریفان انگلیسی به برتری دست یافته و صعود کرده که لیورپول در این فصل و منچسترسیتی و چلسی در فصل پیش جزو همین تیم‌ها بودند. حالا احتمالا نوبت چلسی است.
   آنچلوتی در حالی چهارمین فصلش در رئال را به اتمام می‌رساند که 9جام برده، شانس کسب 2جام دیگر را دارد و آمار عالی 72درصد پیروزی را داشته است. در حقیقت آنچلوتی 223بازی در رئال داشته که 161برد، 29تساوی و 33شکست داشته است. زین‌الدین زیدان نیز در 2دوره حضورش در رئال 11جام کسب کرد و در 263بازی خود 172برد، 55تساوی و 36شکست ثبت کرد و به آمار 65.4درصد پیروزی رسید.
   از زمان نخستین بازی کریم بنزما در این رقابت‌ها در فصل 06-2005، فقط کریستیانو رونالدو(44) و لیونل مسی‌(39) بیش از بنزما(22) گل‌های پیروزی‌بخش در لیگ قهرمانان اروپا به ثمر رسانده‌اند.
   در میان 8تیم حاضر در این مرحله چلسی با 1.9درصد کمترین شانس را برای قهرمانی دارد. شانس رئال‌مادرید 12.5درصد است که همچنان پایین‌تر از من‌سیتی (28.2درصد)، ناپولی (21.1) و بایرن‌مونیخ (18.5) است.
   در 2 فصل گذشته تنها رئال‌مادرید در استمفوردبریج در یک رقابت اروپایی برنده بوده و چلسی 7برد و یک تساوی مقابل تیم‌های دیگر داشته است. هیچ تیم میهمانی تاکنون 2بازی پیاپی را در این ورزشگاه از چلسی نبرده است.
   آبی‌ها 5بار از 7مرتبه آخر درحالی‌که دیدار رفت را در خارج از خانه باخته بودند، موفق به صعود شده‌اند. تنها ناپولی در فصل 12-2011 و پاری‌سن‌ژرمن در 14-2013 از این رکورد در امان مانده‌اند.
   رئال‌مادرید در 18بار از 19بار آخری که در این مسابقات، بازی رفت را با 2اختلاف گل یا بیشتر برده‌ موفق به صعود شده است. تنها در فصل 04-2003 در مرحله یک‌چهارم نهایی بازی رفت را 4 بر 2 از موناکو برده بود که در بازی برگشت 3بر یک شکست خورد و به‌دلیل قانون گل زده در خانه حریف از صعود بازماند.
   چلسی در دور قبلی هم بازی رفت را به دورتموند باخت و در نهایت صعود کرد. تنها یک تیم دیگر در این مسابقات توانسته است 2مرحله پیاپی شکست دیدار رفت را در بازی برگشت جبران و صعود کند؛ موناکو در فصل 04-2003 و آاس‌رم در فصل 18-2017. چلسی می‌تواند سومین تیم باشد.
   در این فصل بنزما با 26، وینیسیوس با 21، والورده با 12، رودریگو با 11 و آسنسیو با 10گل بهترین گلزنان رئال‌مادرید هستند. کای هاورتز با 9گل بهترین گلزن چلسی در این فصل است. رحیم 3گل زده و در رده دوم است. مودریک با 2پاس‌گل بهترین گلساز چلسی است. چلسی در 5بازی اخیرش 67شوت زده اما فقط یکی از آنها تبدیل به گل شده است.
   مارکو آسنسیو در 24بازی اولش فقط 3گل زده بود اما در 15بازی اخیرش 7گل زده و تعداد گل‌هایش را دورقمی کرده. او تنها یک گل دیگر تا بهترین آمار فصلش فاصله دارد.
   ادر میلیتائو و دنی کارواخال درصورت دریافت کارت زرد در بازی برگشت مقابل چلسی، دیدار رفت نیمه‌نهایی لیگ قهرمانان اروپا را از دست خواهند داد.
   دنیله اورساتوی ایتالیایی بازی امشب را در استمفوردبریج قضاوت می‌کند.

 آسنسیو این فصل درحالی‌که بازیکن ذخیره است، روی 18گل تأثیر گذاشته. او را با آمار تأثیرگذاری پدری، گاوی، بوسکتس و دی‌یونگ از بارسلونا مقایسه کنید که روی‌هم روی 17گل تأثیر گذاشته‌اند. آنها فیکس هستند اما غیر از گاوی بقیه نسبت به آسنسیو کمی عقب‌تر بازی می‌کنند. مارکو هم در بازی‌هایی به‌عنوان هافبک به میدان رفته است.

پای ایتالیایی
یک پای دیدار نیمه‌نهایی لیگ قهرمانان در این مسابقه مشخص می‌شود

دیگر بازی شب اول از دور برگشت مرحله یک‌چهارم نهایی لیگ قهرمانان اروپا را امشب تیم‌های میلان و ناپولی برگزار می‌کنند. در لیگ که میلان امیدی برای قهرمانی ندارد و حتی سهمیه اروپایی‌اش هم در خطر است اما روسونری اخیرا توانسته‌ 2بار صدرنشین و قهرمان احتمالی این فصل لیگ را ببرد؛ یک‌بار در بازی برگشت سری‌آ در زمین ناپولی که 4 بر صفر برنده بود و بار دیگر در دیدار رفت لیگ قهرمانان که هفته پیش با نتیجه یک بر صفر به سود میلان به پایان رسید. میلان احتمالا ژیرو را به‌دلیل آسیب‌دیدگی در اختیار ندارد. ژائو ژسوس و اندومبله جایگزین کیم و آنگویسای محروم خواهند شد. هواداران ناپولی این روزها برای میلان سنگ‌تمام گذاشته‌اند؛ ابتدا به صفحه تئو ارناندس حمله کرده و او و خانواده‌اش را مورد آزار کلامی قرار دادند و دیشب هم به هتل محل اقامت بازیکنان این تیم رفتند تا نگذارند خواب راحت به چشمان آنها بیاید. شیمون مارسینیاک قضاوت دیدار برگشت مرحله یک چهارم نهایی میلان و ناپولی را بر عهده خواهد داشت. در مرحله گروهی، داور لهستانی بازی روسونری مقابل دیناموزاگرب را قضاوت کرد که این بازی با پیروزی 4 بر صفر به سود میلان به پایان رسید.
    سال جدید سال آث‌میلان نبوده و این تیم در 15بازی سری‌آ فقط 20امتیاز کسب کرده است.
    در تاریخچه رویارویی اسپالتی و پیولی، سرمربی میلان فقط 2بار مقابل همتای ایتالیایی خودش به پیروزی رسیده. اسپالتی در 9بازی پیروز شده، 3بازی مساوی کرده‌اند و پیولی در 2بازی برنده شده که هر دو به چند هفته اخیر برمی‌گردد.
    در 22بازی اخیر بین 2‌تیم، ناپلی‌ها 11بار پیروز بوده‌اند؛ 5تساوی و 6برد برای میلان.
    این بازی شماره 152بین 2تیم است؛ 46برد برای ناپولی، 49تساوی و 56پیروزی برای میلان.
    آخرین تیمی که 3بار پیاپی ناپولی را شکست داد، لاتزیو در فصل 95-1994 بود. میلان این فرصت را دارد که به این رکورد برسد.
    میلان در 3بازی آخر خارج از خانه خود در ورزشگاه دیگو مارادونا پیروز از زمین خارج شده. همه این پیروزی‌ها در سری‌آ اتفاق افتاده. این طولانی‌ترین روند پیروزی روسونری در زمین پارتونوپی به‌حساب می‌آید. آخرین تیمی که در یک فصل 2بار در خانه ناپولی به پیروزی رسیده، تیم سمپدوریا در فصل 16-2015 بود و حالا میلان فرصت رسیدن به این افتخار را هم دارد.
    2تیم یک‌بار در فصل 07-2006 در همین مرحله با هم روبه‌رو شده بودند و اتفاقا میلان بازی رفت را هم از ناپولی برد و به نیمه‌نهایی رسید. میلانی‌ها فقط 2بار در مراحل حذفی بازی رفت را برده و درنهایت حذف شده‌اند؛ فصل 04-2003 مقابل دپورتیوو لاکرونیا و فصل 13-2012 مقابل بارسلونا.
    ناپولی اخیرا روند پیروزی فوق‌العاده‌ای را در خانه در رقابت‌های اروپایی داشته است؛ 9برد و 3تساوی در 12بازی آخر. آنها بعد از شکست 4 بر 2 به منچسترسیتی در نوامبر2017 شکستی در این ورزشگاه متحمل نشده‌اند. ناپلی‌ها این فصل در 4بازی خانگی پیروز شده و در هر بار حداقل 3گل به حریفانی ازجمله لیورپول زده‌اند.
    میلان در 5بازی اخیر خود در لیگ قهرمانان اروپا دروازه‌اش را بسته نگه داشته که پس از منچسترسیتی در فصل 21-2020 با 7کلین‌شیت پیاپی دومین رکورد عالی دفاعی در این رقابت‌ها به‌حساب می‌آید، البته پس از رکورد شخصی خود میلان در فصل 05-2004 که 7بازی پیاپی گلی نخوردند و درنهایت قهرمان اروپا شدند.
    کارلو آنچلوتی سابقه مربیگری در هر 4تیم حاضر در مسابقات امشب را دارد؛ رئال‌مادرید، چلسی، میلان و ناپولی.

 

این خبر را به اشتراک بگذارید